Hoe de poepvlekken eruit wassen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Macdee, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Macdee

    Macdee Bekend lid

    23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

    Mijn dochter presteert hem om bij iedere poepbroek (2/3 x per dag) helemaal onder te zitten. Welke luier ik ook probeer, het is zo dun en het komt er met zoveel kracht uit, dat haar hele rug (+ kleren) er onder zitten.
    Nu krijg ik de kleertjes als ik ze om 90 graden was wel schoon, maar de meeste babykleertjes mag je niet warmer dan 40 graden wassen.
    Nu gebruik ik al Vanish, maar ook hiermee krijg ik het er gewoon niet uit.
    Heeft iemand de tip voor mij?
    Ik vind het zo zonde van al die leuke kleertjes.....
     
  2. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Sowieso met KOUD water uitspoelen, warm water schijnt ervoor te zorgen dat de vlekken 'inbranden' ofzo... Geleerd van de kraamzorg :)
    Daarna kun je ze even een middagje of dagje voorweken in bijv. Biotex. Gewoon een koud sopje met wat Biotex erin (of ander voorwasmiddel) en daarna in je wasmachine.

    Dan zou het hopelijk goed moeten gaan! En ik weet niet of je bv geeft? Maar die vlekken van bv-ontlasting zijn gewoon echt kl*te om uit de kleertjes te krijgen, sorry :);)
     
  3. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Klopt!! Dat heb ik ook geleerd... zo ook bloedvlekken.
    Had ik hier gisteren avond maar aan gedacht... hier een paar witte rompers met Vanisch een nachtje in de week (warm water :() En vanmorgen in de was... maar je ziet het nog zitten :(
    Nu is het wel zo dat mijn vriend vanmorgen de was heeft aangezet en op 40 graden heeft laten draaien... ook niet slim natuurlijk.
     
  4. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    In de zon hangen kan ook helpen volgens mij. Verder gebruik ik altijd ossegalzeep voor vlekken.
     
  5. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik spoel het altijd direct uit met lauwwarm water, smeer het in met een (gewoon) stuk (hand)zeep. spoel dat uit, dan op 40 graden wassen en weg.
     
  6. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    rompertjes e.d. was ik met witte chloor en geen vlek meer te zien..

    in het bejaardencentrum wassen ze trouwens ook ondergoed met witte chloor..
     
  7. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    401
    83
    Tip van de kraamverzorgster hier is insmeren met sunlight zeep en dat werkt tot op heden wel.. Druk meestal wel de vlekkenknop in op mijn machine dan wast ie net iets langer.
     
  8. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Vreselijk die poepvlekken. Hier ook zo'n dame die minimaal 2 keer per dag doorlekt. Gister had ze d'r nieuwe noppies pakje aan en ja hoor...weer onder de poep.
    Ik laat het even weken in een emmertje met ariel vloeibare vlekverwijderaar en daarna in de wasmachine. Rompers gebruik ik van de Hema, die mogen (en kunnen) wel op 60 graden.
     
  9. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    In de zon hangen? Dan zou ik juist denken dat de vlek er helemaal in gaat trekken?!?! Of ben ik nou simpel?!

    Maar goed... Direct in een sopje met Biotex en daarna in de wasmachine... Gelukkig heeft mijn meisje het nog niet zo erg gehad! *klopt even af*
     
  10. natascha01

    natascha01 Bekend lid

    13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    Ook onze meid zit ook iedere poepluier wel onder maar ze poept maar 1 keer per dag dus dat is te doen, ook ongeacht welke pamper want het komt er steeds op haar rugje uit. Ik spoel het ook meteen uit en laat het dan nog even staan op 40 graden in het bad. Daarna in de wasmachine op 60 graden met persil en schepje vanish en dat werkt hier wel altijd!
     
  11. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb de rompers tot nu toe weg moeten gooien omdat niks hielp.maar gister toevallig heb ik er eentje meteen in warm water met roze stuf in soap gedaan over de nacht en vlek was van ochtend weg.die reclame klopt dus. ben erg blij!
     
  12. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het heet vanish oxi action
     
  13. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    Wij hebben bij de wasmachiene een emmer koud water staan ( word elke dag wel verschoond ;))

    hier gooien we de vieze poepbroeken rompers in dit laten we dan even trekken en gaat die avond dan in de wasmachiene.
     
  14. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    witte rompers kun je even in chloor gooien. Niet te lang, maar een uurtje is geen probleem. Kijk uit voor je eigen kleren.
    Andere rompers, ja even voorweken in een beetje biotex... kan zelfs met een eetlepel gewone waspoeder in lauw water. Hoeft ook maar een uurtje en dan lekker de wasmachine is.

    Ondanks de 40 graden advies (wat milieutechnisch wel verantwoord is) gooi ik het ook wel vaak op 60. Pas bij 50 graden dood je namelijk ook weer slechtere bacterien. In deze tijd bijna onverantwoord om het advies te geven, maar hygiënisch is het wel! En als je het zo af en toe doet met rompers, daar kunnen ze het als het goed is wel tegen (mijn petit bateau rompers iig wel).
     
  15. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ik spoel het meteen uit met lauw water en dan doe ik ariel vloeibaar exel gel op de vlekken en borstel ik het flink. daarna gaat het op 60 graden (ook kleertjes die maar tot 40 graden mogen, is nog nooit gekrompen bij mij...) in de was. gaat er veigenlijk altijd uit mits je het meteen uitspoelt!!tis veel werk maar idd anders best zonde van de kleertjes!!
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik spoel het ook meteen uit met lauwwarm water en smeer en wrijf het dan in met groene zeep. Eigenlijk 'was' en schrob ik het er dan al uit door de kleertjes over elkaar te wrijven met de groene zeep en dan gaat het gelijk de wasmachine in.

    Laat ik het liggen dan kan ik het weggooien....

    en oja, kleertjes die op 40 mogen, gooi ik er in geval van 'nood' ook bij in de 60 graden was.
     
  17. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Witte spullen kun je prima op 60 graden wassen. Hier gaat wit op 60 graden. Vaak eerst even in sopje voorweek.
    Kleertjes wat niet schoon wordt, leg ik in de zon (ook handig straks voor fruitvlekken).
    Ik heb nu ook een aantal kleertjes in de zon liggen en het meeste is weer schoon.
    Alleen de appelvlekken zijn erg hardnekkig, even afwachten wat die doen.
     
  18. FashiOn

    FashiOn Niet meer actief

    De roze spray van Vanish werkt heel goed, op de vlek sprayen en dan even inwrijven en in de wasmachine.
     
  19. xxxxx1974

    xxxxx1974 Fanatiek lid

    29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    in het (zon) licht (buiten) leggen helpt goed hoor, de vlekken verdwijnen....
     
  20. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Tot nu toe hier alle vlekken (BV en poepvlekken) eruit gekregen door ze een nacht in de biotex te laten weken, en daarna wassen.
     

Deel Deze Pagina