hoe denken jullie hier over??

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door veronique1985, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veronique1985

    veronique1985 Actief lid

    29 sep 2008
    183
    0
    16
    hallo meiden,
    onze dochter is prematuur en dysmatuur geboren zie onderschrift.
    ze groeit tussen de -2 en de -2.5 lijn in wel in een stijgende lijn dus.
    de kinderarts is het ziekenhuis is zeer te vrede wel een klein meisje zegt hij maar we zijn niet allemaal gemiddeld.
    op het cb denken ze hier heel anders over.
    onze kleine meid heeft best wel vaak koorts 2 weken geleden heeft ze weer 1 week koort gehad.
    ben vandaag dus toch maar even extra gaan wegen omdat ik het idee had dat ze afgevallen was en dat was ze ook 2 weken geleden hadden we een controle afspraak toen woog ze 6900 gram nu was ze 6830 gram.
    ik maak me er niet al te druk om hou het dus alleen in de gaten maar op het cb vonden ze haar te klein en niet goed dat ze afvalt , maar naar ons idee komt dit dus omdat ze ziek is geweest.
    nu willen ze dat we haar extra vette dingen geven klontje boter door haar avond eten roomboter op brood extra volle yoghurt dat soort dingen.
    wij zijn het daar niet mee eens ze groeit in een stijgende lijn is niet alleen licht maar ook klein wel in verhouding dus.
    hoe denken jullie hier over??
    het is een lang verhaal geworden maar hoop dat het een beetje duidelijk is.
    groetjes veronique
     
  2. mamavankaro

    30 mei 2010
    6
    0
    0
    bediende verkoper
    oudenaarde belgie
    hoi
    hier hetzelfde verhaal. KA vind dat ins meid supergoed groeit en k&g vind dat ze te klein is. trouwens ons meiden schelen maar 5daagjes :p:p^
    ons meid weegt nu ook een kleine 7kg en bijna 70 cm dus is vergelijkbaar juist was je meid bij de geboorte nog ixje zwaarder.
    dus maak je geen zorgen en doe wat je denkt dat best is voor haar!!!
     
  3. josie

    josie Bekend lid

    28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi,

    Mischien is het een idee om eens contact te hebben met een dietiste in het ziekenhuis (dus iom de kinderarts). Wij hebben dat gedaan bij de jongste. Hij was prematuur en dysmatuur en groeide wel redelijk op zijn eigen lijn maar was echt heel erg klein (bij de geboorte 34 weken en 1500 gram).
    We hebben zelf een keer om een consult met de dietiste gevraagd en dat was heel prettig. Wij moesten inderdaad ook extra boter door het avondeten, volle yoghurt en fantomalt door de fruithap en toetje.
    We mailden haar na elke controle zijn gewicht door en wat hij gemidddeld at en dan adviseerde zij ons weer. Dit hebben we gedaan tot hij 1,5 jaar was, daarna ging het vanzelf goed. Hij zit nu zelfs op de p40!! (bij 2 jaar 87 cm en 12,2 kg)
    Moet er wel bij zeggen dat ons zoontje geen dikke darm heeft en een verkorte dunne darm waardoor hij in het begin slechter voedingsstoffen opnam.
    Maar een dietiste kan echt goed advies geven is onze ervaring.

    Succes ermee,
    Josie
     
  4. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ik heb er helemaal geen verstand van hoor, maar mijn eerste gedachte is dat een kinderarts er toch wel meer verstand van heeft dan een cb. Ik zou dus op het oordeel van de kinderarts afgaan.
     
  5. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hier ook altijd negatieve reacties op het cb over haar groei, de KA is echter tevreden zolang er maar een stijgend lijntje is.
    En het maakt dan niet uit dat het de -2/-3 lijn is.
    Tess krijgt wel nutrinidrink en fantomalt maar dat is op advies van de KA iom diëtiste.

    *edit* ik laat haar op het cb niet meer wegen, ze word iedere 6 weken door de KA gezien en daar houden ze haar gewicht ook bij.
     
  6. Agatha

    Agatha Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hier is het cb tevreden over haar groei, omdat haar lengte en gewicht qua groei in evenwicht zijn (waren, tot aan de laatste controle). Het lijkt mij dat je pas moet gaan "vetmesten" als het gewicht achter blijft. Dat is hier nu het geval, ze is afgevallen doordat ze al tijden heel slecht eet. Nu haar amandelen zijn geknipt zie ik dat dit weer beter wordt, ze had er dus duidelijk last van. Dus doe ik nu ook maar een niet moeilijk over een extra koekje en plakje kaas of worst, ze moet even aansterken.
     
  7. Esmee81

    Esmee81 Bekend lid

    26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    ik denk maar zo: jij weet wat het beste is, jij ziet hem/haar iedere dag; het cb heeft een moment opname. Zolang jij niet het idee of gevoel hebt dat het slecht met je kind gaat hoef je je niet druk te maken. ;)
     
  8. mamavanJ&D

    mamavanJ&D VIP lid

    23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Meid, ik vind gewoon dat je je eigen gevoel moet blijven volgen. Laat het CB maar lekker kletsen. Een kinderarts heeft veel meer verstand van die dingen dan een CB.
    En als jou gevoel zegt, dat je je er geen zorgen over hoeft te maken, ook lekker niet doen dan.

    Liefs en knuffel,

    Patricia
     
  9. ciaransmummy

    ciaransmummy Actief lid

    1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je het gaat vergelijken dan lijkt het wel dat ze te klein en te licht is..
    mijn mannetje was met 31wk geboren woog 1305 (- geboorte afvalgewicht was hij net 1280) en 33cm.. nu is hij bijna en jaar en is 7.7kg en 70.5cm.. vergeleken bij ander jongetjes van zijn (gecorrigeerde) leeftijd is hij ook veels te licht hoor maar niemand zegt er wat van..heel fustrerend gevoel is dat he..

    maar luister maar naar de ka het cb heeft alleen richtlijnen voor kids zonder geboorte gewicht/lengte afwijkingen
     
  10. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm je geboortecijfers lijken erg op die van mijn dochter.
    Geboren met 34.4 weken 1990 gram.
    Maar mijn dochter woog met 1 jaar 9400 gram en dat is wel een heel verschil. Ik vind haar inderdaad erg licht.
    Maar ik zou haar geen boter ofzo tussendoor geven, zou mijn kind daar echt niet aan laten wennen. Ja misschien wordt ze daar zwaarder door maar ze groeit er toch niet beter van? Ik vind dat maar een beetje een kromme redenering.
    Zolang ze op haar lijn blijft groeien zou ik me niet te druk maken, anders zou ik een doorverwijzing vragen voor een kinderarts, die kan denk ik betere adviezen geven dan een klontje boter...
     
  11. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ik zie dat je al bij de kinderarts loopt, nou dan zou ik me helemaal geen zorgen maken...
     

Deel Deze Pagina