Hoe dieren en kinderen reageren op zwangerschap...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siamara, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ik las dat honden erg gevoelig kunnen reageren als je net zwanger bent, maar ik merk het ook aan mijn katten. Elke keer dat ik zwanger ben, komen ze vaker knuffelen. Deze week kwam de kat van m'n ouders zelfs bij me op schoot zitten en dat doet ie echt NOOIT!

    Ik sta voor de klas in groep 4 en een paar dagen geleden was een leerling constant naar mijn buik aan het staren. Aan het einde van de dag vroeg ze: "Juf, als je een baby krijgt, laat je die dan wel zien op school?"

    Ik ben 6 weken zwanger...

    Nog meer mensen met dit soort ervaringen? :)
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter vroeg toen ik 5 weken zwanger was of ik een baby in mijn buik had.
    Vanaf dat moment wist zij het zeker en zou ze een zusje krijgen.

    beide klopte ;)
     
    Sophie221 en Siamara vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Nope. Niet met dieren, niet met kinderen. Zoon reageerde wel maar die reageerde op mijn spanning, koppelde dat niet aan zwangerschap.

    Ik geloof ook dat verandering in eigen gedrag wordt opgepikt. Onbewust vaker zelf buik aanraken bv of juist buik meer beschermen bij stuiterende kinderen, dieren. Of juist meer rust hebben waardoor dieren t extra aantrekkelijk vinden om te knuffelen
     
    Siamara vindt dit leuk.
  4. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Toevallig vanmiddag m'n kat aangetroffen in m'n bed, waar hij nooit komt omdat dit niet mag (en houdt zich er ook aan dus deur staat vaak open).

    Vraag me nu al de hele middag af of het toeval is of dat ie een naderende bevalling opmerkt? :roflmao:
     
    Siamara vindt dit leuk.
  5. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Ik zie trouwens nu je onderschrift, ik duim ontzettend voor je dat deze zwangerschap goed zal gaan! :)
     
    Siamara vindt dit leuk.
  6. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Dankje, maar vandaag is de pijn in mijn borsten heel plotseling verdwenen. Ik zet me maar vast weer schrap voor een miskraam.
     
  7. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Bij m'n zoon kwam de kat continu op schoot, zelfs voordat ik überhaupt wist dat ik zwanger was. Dat deed ze niet toen ik een miskraam kreeg....
    Bij deze zwangerschap komt ze wel vaker dan normaal bij me, maar niet zo vaak.
     
    Siamara vindt dit leuk.
  8. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Siamara ik ga heel hard voor je duimen dat het deze keer goed gaat.
     
    Siamara vindt dit leuk.
  9. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Dankjewel, maar ik heb er een hard hoofd in.
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik was afgelopen zomer zwanger van IUI3. Dit wisten wij echter niet doordat ik gewoon ongesteld was, temp was gezakt en had op nod een negatieve test.

    Vlak voor wij op vakantie gingen hebben wij bij mijn zus en haar gezin gegeten.
    Zegt mijn nichtje enkele dagen later: ‘mam, tante Lisa heeft een baby in haar buik toch?’

    Weer enkele dagen later kreeg ik vreselijke kramp en bleek dat ik een bbz had (op vakantie).

    Blijf het bizar vinden. Misschien toeval, maar toch. Niemand (incl wijzelf) wist dat ik zwanger was. Hoe komt zij er dan op? @GroeneBomen jouw theorie over onbewuste gedragsverandering gaat hierbij ook niet op...
     
    Siamara vindt dit leuk.
  11. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Toen ik 7 dpo was en nog lang niet kon testen, dacht ik, kreeg ik 's avonds bij het naar bed brengen ineens een kusje op m'n buik van onze oudste dochter, toen 1,5 jaar.
    De volgende ochtend toch maar getest en ja hoor, ik was zwanger :)
    Daarna vertelde ze al snel aan iedereen dat ze een zusje ging krijgen en ook dat klopte.

    Bij de laatste zwangerschap riep ze enthousiast bij de bekendmaking: "Ik wist het!!! Ik wist het wel!!!" :p

    Onze honden (2 teckels) zijn al erg aanhankelijk en wanneer ik zwanger ben laten ze me geen seconde meer uit het oog; constant bij me liggen en achter me aanlopen.

    Verder hebben wij 2 katten waarvan de oudste, nu 12, nooit op schoot ligt. De keren dat hij dat in die 12 jaar heeft gedaan waren wanneer hij écht niet lekker was en deze keren zijn op 1 hand te tellen.
    Maar tijdens mijn laatste zwangerschap is hij een aantal dagen vóór de positieve test compleet omgeslagen en kon hij me geen dag meer met rust laten :p Zijn favoriete bezigheid was het masseren van mijn buik.
    Bij de oudste twee heeft hij dat niet gedaan.
    Het leuke is nu dat hij baby ontzettend leuk vindt en hij laat zich graag aaien door hem, terwijl hij bij de oudste twee jaren wegliep zodra ze zijn kant op kwamen. Zouden baby en hij dan toch een speciale band hebben? :)
     
    Lindavvv, RachelleNM en Siamara vinden dit leuk.
  12. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Hier kwam de eerste weken de kat veel vaker bij me liggen en telkens kroop hij in mn trui lekker op mn buik. Dus denk dat ze t weldegelijk voelen. Bij de miskraam deed hij het de eerste weken ook.
     
  13. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Onze oudste hond komt nu steeds met haar kop op schoot liggen (Sint Bernard kruising dus meer past niet) Dit deed ze bij de zwangerschap van onze dochter ook. Nooit toen ik onze zoon verwachtte.
    Man is er nu van overtuigd dat we een dochter krijgen.
    Normaal wil deze hond wel bij ons zijn trouwens. Maar mag er geen continu lichamelijk contact zijn anders gaat ze verderop liggen haha
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik geloof ook gewoon in toeval. kinderen zeggen wel meer en dat wij dat achteraf verklaren zeg maar. Als je geen bbz of uberhaupt kinderwens had gehad, zou het je achteraf ook minder bijgebleven zijn.
    Heb op de camping ook wel eens gehad dat een kind ineens zei: dat is ook een mama he? Zij heeft ook een baby in de buik. Ik was niet zwanger, maar bleef hangen omdat wij al wel bezig waren met de kinderwens :) Ik weet zeker dat als dat kindje het 4 jaar ervoor had gezegd, ik het mij nu niet meer kon terug halen omdat we toen geen actieve kinderwens hadden.

    T is niet voor niets dat getuigenverklaringen niet super betrouwbaar zijn, geheugen werkt selectief en wat past bij je congitieve staat op dat moment. Net als dat je zwanger wil worden en je opeens al die bolle buiken in de stad opvallen. Terwijl je een jaar ervoor er geen oog voor had.
     

Deel Deze Pagina