Hoe dochter van bijna 6 vertellen dat je zwanger bent

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Wens84, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Hallo dames.

    Na een paar dagen tuurtesten was het vanmorgen dan echt duidelijk zichtbaar. Ik ben zwanger :D:D

    Mijn dochter is bijna 6 en verlangt echt naar een broertje of zusje. Dus wij staan te popelen om het haar te vertellen.

    We willen ook graag dat zij het op de een of andere manier daarna aan de familie verteld.

    Maar goed eerst vertellen aan onze meid dus.... niet gelijk uiteraard saar willen we nog wel eventjes mee wachten :D heeft er iemand nog een super leuk idee om het kenbaar te maken aan haar. Wat ze dan ook begrijpt :rolleyes:
     
    Fleur84 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  2. NeverGiveUp2018

    NeverGiveUp2018 Bekend lid

    30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Voor mijn zoon(6) hadden we 2 cadeautjes.
    Hij begon net een beetje goed en zelfstandig te lezen. We hadden een trui met de tekst "ik ben super stoer want ik word grote broer" en een voorleesboek voor broers en zussen.
    Na het lezen van de tekst op zijn trui was hij door het dolle heen :D En het boek is om mama straks te helpen met voorlezen.
     
    Arlo en Wens84 vinden dit leuk.
  3. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik pb je ff
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  4. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Heel leuk! Ga ook op zoek naar een boek. Ze is heel erg bezig met letters en schrijven
     
    NeverGiveUp2018 vindt dit leuk.
  5. nicole1987

    nicole1987 Fanatiek lid

    19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Of een pop of naar een knuffel samen opzoek gaan die zij dan aan de baby mag geven als die geboren word
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn dochter was bijna 8 toen wij haar vertelde dat ze een broertje of zusje kreeg, ook wij hebben t met een trui met tekst erop kenbaar gemaakt, mijn man heeft geholpen met vertalen want t was in t Engels, het kwartje viel nog niet echt, en toen ze de echo foto's zag was ze helemaal door t dolle heen, ze kon wel huilen van blijdschap.
    Ik was toen 10 weken zwanger, nadat zij t wist hebben we t filmpje online gezet :)
     
    paula1984 en Wens84 vinden dit leuk.
  7. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Zo leuk :):)

    Ik denk dat ik haar bepaalde letters en woorden echt wil leren komende tijd. Allemaal apart van elkaar zodat ze het nog niet snapt.
    En als ze dat dan kan herkennen en lezen misschien iets maken van papier, poster idee, waarop staat hoera ik wordt grote zus. Dat ophangen aan de muur als ze thuiskomt uit school en uiteraard het filmen :D:D:D

    Denk dat we ook wel een shirt aanschaffen.

    Maar staat nog niet vast hoor :roflmao: dus andere suggesties zijn ook meer dan welkom.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  8. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Kan me helemaal voorstellen dat jullie staan te popelen om het te vertellen. Herkenbaar, ik kijk er ook zo naar uit!

    Na mijn vroege miskraam in februari was ik ook zo verdrietig dat de kids ook weer langer moesten wachten op n broertje of zusje. Ze vragen er soms ook om.

    Ik had al twee vierkante lijstjes bij de Hema gekocht om voor beide een (kopie) echo foto in te doen. Die willen we inpakken en geven. Nu ben ik gelukkig meteen opnieuw zwanger geraakt dus we hopen zo dat t goed gaat en we de lijstjes alsnog kunnen geven over een tijdje.

    Mogelijk hoor om nog 5 weken ofzo te wachten daarmee
     
  9. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    6 & 8 zie ik :) leuk! Ze maken het zo bewust mee op deze leeftijd he.
    Wisten ze de vorige keer ook dat je zwanger was? Lijkt me heel moeilijk om het uit te leggen aan je kinderen.

    Heel moeilijk he dat wachten. Ik denk ook dat ik het pas vertel na de 1e echo met 8 weken. Ppfff duurt lang :roflmao::roflmao:
     
  10. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ze zijn nog 5 en 7 nu, maar inderdaad wel echt n leeftijd dat ze t bewust meemaken, net als bij jou.
    De vorige keer ging met 5.5 al mis, dus had niks gezegd. Alleen had de oudste toch wel door dat er iets was want ik ging met mijn man na t ziekenhuis en zij ergens spelen. Had toen de nacontrole van de miskraam. Ze vroeg toen ‘de dokter ging naar je buik kijken toch? Heeft ‘ie misschien ook gezien of er een baby in zit?’. Mijn hart brak......

    Toen heb ik alleen aan haar uitgelegd dat een baby eerst een mini vruchtje is en dat ik zo’n vruchtje in mijn buik had, maar dat die niet goed groeide en dus weg is gegaan.

    Ik hoop met 7 weken n echo te krijgen ivm spanning na vmk.
    Als ik rond 9 of 10 weken weer n echo krijg, en deze is goed dan vertellen we het aan de kids. We hopen dat dit moment ons gegeven wordt.

    En bij jou? Weet jouw kindje al iets? Of complete verrassing straks?
     
  11. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    mijn dochter was bijna 4 toen ik zwanger raakte. Toen ik een positieve test had, heb ik het mijn vriend verteld waar ze bij was en haar uitgelegd dat er een baby in mijn buik groeide, maar dat we nog niet zeker wisten of de baby bleef zitten (ik zat toen op 6 weken). We betrekken haar bewust vanaf het begin erbij omdat ze echt wel door heeft dat er iets verandert aan mij.
    Ik zou bij een 6-jarige op een rustig moment aangeven dat je leuk nieuws hebt. Dat ze al een paar keer had aangegeven een broertje of zusje te willen en dat je zwanger bent. Eigenlijk hetzelfde als bij mijn dochter, maar dan misschien iets minder 'simpel'.
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Wij hebben het onze zoon verteld na de termijnecho met 11 weken. Dit voelde voor ons goed.
    Wilde hem niet blij maken met iets wat nog zo kwetsbaar was.
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  13. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Wij hebben het onze zoon (net 4) verteld na de 8 weken echo. Ik had een boekje gekocht over een jongetje dat grote broer werd.
    Hij was heel blij en wilde direct vanalles weten. Nu vraagt hij er elke dag wel een keertje naar, heel bijzonder voelt dat vind ik.
    Veel plezier met vertellen over een tijdje.
     
  14. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Ach jeetje, kan me goed voorstellen dat je hart dan echt breekt :( Hoop dat je straks een geode echo hebt en het ze kan vertellen.

    Dochter heft al zo vaak geroepen dat ze graag een broertje of zusje wilt en heb haar ook regelmatif gezegd dat wij dat ook graag willen maar dat dat niet iets is wat je kan kopen en soms wat meer geduld moet hebben. Ik heb met 8 weken een echo en ik durf het daarna wel aan om het te vertellen.... pppffff duurt lang :D:D Wil het ook echt pas aan onze ouders enzo vertellen als mijn dochter het weet. Vind gewoon dat zij het recht heft om het als eerste te weten. En dat ook zij het uiteindelijk bekend maakt bij de mensen om ons heen.

    Nog ff geduld moeten we hebben he :roflmao::o:
     
  15. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Ah dat lijkt mij ook echt heel bijzonder!
     
  16. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ja dat is ook mooi, dat zij het als eerste hoort! Ik heb pas met 9 weken een echo....dus nog ff geduld. Denk dat we het dan ook aan de kids vertellen. Kijk ik zo naar uit!
    Succes de komende weken!
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier hebben we het bij 16 weken gewoon verteld, maar het idee van @NeverGiveUp2018 vind ik wel leuk!
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  18. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Dank je wel! Jij ook :)
     

Deel Deze Pagina