Hoe doen jullie boodschappen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Miera, 29 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miera

    Miera Lid

    8 jul 2019
    43
    140
    33
    Ik werd gister geweigerd bij de supermarkt omdat ik mijn dochter bij me had. Ook na uitleg waarom het niet anders kon mocht ik de winkel niet in. Nu weet ik dus even niet hoe ik mijn boodschappen moet doen. :confused: Ik red me voor nu wel maar niet voor weken. Bezorgen is niet mogelijk en mijn dochter bij anderen onderbrengen voor boodschappen wil/kan ik niet. Ik heb niemand in mijn netwerk die de boodschappen voor mij kan doen. Supermarkten in de omgeving zijn van hetzelfde bedrijf dus ik ga ervan uit dat deze hetzelfde beleid hebben. Hoe doen andere alleenstaande ouders, of ouders die ook niet zonder kind/kinderen naar de supermarkt kunnen, dit?
     
  2. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Stom van de supermarkt vind ik. Een uitzondering in deze situatie mag wel. Waarom is bezorgen niet mogelijk? En is er echt niemand in je netwerk? Geen buren? Misschien anders een berichtje plaatsen op Facebook voor hulp?

    Als je in de buurt van Rotterdam woont, wil ik ook wel boodschappen voor je doen
     
    Dubbelgeluk en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Dat is toch niet te doen?

    Kun je niet contact opnemen met je gemeente hierover?

    Mijn kinderen zijn groot dus ik kan alleen gaan.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Welke winkel was het? Even bellen of er ook filialen zijn die de oplossing aanvaarden om kinderen in het karretje te houden. Hier mag dat nl bij alle winkels: kind mag mee, maar moet in het karretje
     
  5. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Omdat alle bezorgmoment ben bij bijv ah en jumbo tot 18 april vol zitten:eek: Ik bestel al twee jaar online via AH en heb een bezorgbundel maar voor volgende week heeft hij zelfs mijn wekelijkse reservering er uit gegooid. Ik ging toen kijken naar pick up point ook gewoon vol. Echt bizar.

    Ts, kun je niet even bellen naar de supermarkt? Of heb je de supermarkt manager gesproken? Ik vind het namelijk in zo’n situatie wel anders.
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zo lang mijn zoon nog naar school kan doe ik het even onder werktijd. Maar anders loop ik tegen hetzelfde aan.

    Wat willen ze dan? Dat je je kind als een hondje aan de lantarenpaal of het fietsenrek bindt?
     
    hummeltje5, Zoe123, soovi en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Heel bizar inderdaad! Ik wist wel dat je nu langer moest wachten maar ik dacht een week ofzo, niet tot 18 april! Nee dan is je wcpapier al op ondertussen :p Vind dat vooral dus echt kwalijk voor situaties zoals ts en oudere mensen.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ik heb zelf de hoop dat ze de komende week nog bijv pick up momenten toevoegen dat gebeurd nog wel eens maar anders moet ik maar mijn weekboodschappen een keer vroeg gaan doen(haha dan lijk ik overigens zeker een hamsteraar :roflmao:) Maar inderdaad het is heel sneu voor mensen zoals ts. Maar eigenlijk vind ik ook dat je in zo’n geval wel gewoon met je kind mag gaan. Het gaat erom dat het niet als uitje wordt gezien of je kind door de supermarkt rent. Dus ik vind dan dit wel doorslaan.
     
  9. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Heb je geen familie vrienden buren die even op willen passen of voor je naar de winkel willen gaan?

    Dan toch beter opletten wanneer er bezorgmomenten komen (meestal om 12 uur s nachts wordt de volgende datum vrijgegeven).
     
  10. Miera

    Miera Lid

    8 jul 2019
    43
    140
    33
    De bezorgmomenten zitten inderdaad helemaal vol. Mensen in mijn netwerk zitten vrijwel allemaal in een risicogroep, dus daar wil ik liever geen beroep op doen. Ik heb alleen de mensen aan de deur gesproken, dus iemand van hogerop bellen is wel een goed idee!
    Daar had ik nog even niet aan gedacht, hopelijk lost dat iets op. Ik begrijp het beleid wel maar het is wel lastig zo. Dochter kan gewoon bij mij blijven of in de kar idd en niks aanraken.
     
    hummeltje5 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  11. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    859
    113
    Er is toch vast wel iemand waar ze even uurtje naartoe kan? Iemand van school, een vriendin oid.. of anders iemand die het voor je kan meenemen? Hele corona hulp aanbiedingen op fb. Dat zal bij jou in de buurt niet anders zijn.

    Niet willen dat je kind even ergens anders is is geen argument. Tenzij idd risico patiënten.

    Dit is nu beleid in nl. Je zult het er mee moeten doen.

    Ik moet ook heel vroeg of heel laat mijn boodschappen doen hierdoor.

    Ik snap je probleem maar als ze dat bij iedereen gaan doen zit het alsnog vol met kinderen.. maak gebruik van je netwerk,of vraag om hulp.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Nou ik vind dit te ver doorvoeren van een beleid.
    Want met een kind ergens anders brengen, neemt ts meer risico dan met kind in een winkelwagentje.
     
    Zara75, hummeltje5, Kirzy en 18 anderen vinden dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mogen kinderen wel naar binnen, soms is iemand alleenstaand of is er een andere reden waarom een kind mee moet. Ik zou gewoon even bellen en aangeven hoe het zit, dat je niet kan bestellen ivm volle bezorgmomenten en dus wel echt even naar de winkel móet.
     
  14. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Supermarkt moet ook zijn eigen personeel beschermen.

    Bovendien als ze de een het toestaan dan komt de volgende en de volgende enz.

    To, desnoods zou ik een oproepje op fb zetten of iemand tegen een vergoeding boodschappen voor je wil doen.
     
  15. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    859
    113
    Ze kan het toch iemand laten halen? Dan hoeft ze helemaal de deur niet uit.
    Heen hulp vragen is een keuze.
    Het aanbod vrijwilligers is nog nooit zo groot geweest.

    En dit verhaal van ts horen ze aan de deur tig keer per dag. Daar kunnen ze geen uitzonderingen op toe kennen.

    Als je ziek bent of je been breekt vraag je toch ook hulp?
     
  16. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    En als jij geen netwerk hebt ga je het kind bij een vreemde droppen?
    Als die vreemde van Facebook al te vertrouwen is weet je dat die dat vaker doet en iedereen is mogelijk besmet. Als je de eerste bent weet je nog niet met wie die persoon allemaal mee in aanraking is gekomen.

    In het geval van ts is het kind meenemen naar een supermarkt het veiligste.
    Dan kan zij haar kind zelf in de gaten houden. Ervoor zorgen dat ze haar handjes niet in haar mond stopt als ze in de kar zit,...en direct bij buitenkomt de handjes ontsmetten.
    Ik zou een motorhelm op zoon zijn kop zetten. :roflmao:

    Bij een vreemde heb je dat zicht al niet.

    Ts ik zou het filiaal bellen. Misschien mag je s'ochtends vroeg of s'avonds gaan. Of wie weet zetten zij je boodschappen klaar zodat je alleen maar hoeft te betalen aan de balie?
    Als zij geen kinderen binnen willen hebben moeten ze ook een beetje oplossingsgericht kunnen helpen bij situaties zoals bij u.
     
    Zoe123, Prikje, Madelie en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113

    Hoezo moeten zij meedenken? Ze halen zich alleen maar problemen op de hals door to toe te staan met kind naar binnen te gaan. Want het staat niet op haar voorhoofd dat ze alleenstaand is.

    Ik vind het wel apart dat iedereen in je netwerk in een risicogroep zit. Is dat echt zo? Al je vrienden enzo?
     
  18. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Bellen met de supermarkt? Mijn leidinggevende had van de week ook een moeder met 2 kinderen geweigerd en gelukkig konden de kinderen buiten blijven staan ( ik bedoel dus dat ze niet te jong waren en we zitten niet in een hele grote plaats) maar ik had al een discussie met dat ik het belachelijk vond. Gelukkig was een dag later mijn filiaalleider het met me eens.
    Vind het te gek voor woorden, wat moeten alleenstaande moeders met kleine kinderen dan beginnen?
     
    Jes88 en Louise11110 vinden dit leuk.
  19. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Ik heb ook geen netwerk. Heel mijn familie woont in België, vrienden idem. Buiten de buren ken ik hier niemand goed genoeg en zij zijn beiden risicopatiënt.
    Vriend zijn broer = risico. Vriend zijn beste vriend = risico.
    Gelukkig zijn wij met 2. Ts is alleen.

    Ts haar netwerken zijn dus risicogevallen dus dat kan gewoon niet. Kind alleen thuis laten kan ook niet.

    Ze moet toch eten hebben.
     
  20. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hoe ver woon je bij de supermarkt vandaan?
    In uiterste nood babyfoonapp (gratis) op telefoon en pc/laptop of tablet zetten en dan gaan als kindlief slaapt.
    Zelf woon ik op 500 meter van supermarkt en als zl wakker zou worsen zou ik binnen 5 minuten thuis zijn.
    Maar als je een half uur bij de winkel vandaan woont is dat natuurlijk geen optie.
    Snap nl wel dat jij je kind niet bij n vreemde gaat droppen.
    Maar mischien een oproep op fb of iemand voor je boodschappen wil doen en deze voor de deur kan zetten?
     

Deel Deze Pagina