hey hey... als mijn zoontje 11 maanden is komt de 2e..maar nu vraag ik mij af hoe ga ik ze vervoeren?? kan die van 11 maanden dan al op een board? hoe moet ik dit doen heb nu een quinny zap voor de maxicosi,omdat de auto ook niet erg groot is,en de wandewagen voor thuis. zou de baby ook in een buikdrager kunnen en kan ik dit ook zelf doen.. als ik hier allemaal aan denk wordt ik echt bang...maja zal er wel bij horen bedankt alvast!!
Hoi, inderdaad goed om alvast over na te gaan denken. Een kindje van 11 maanden loopt meestal nog niet dus kan zeker niet op een board bij de kinderwagen vervoerd worden. Een draagzak/doek zou zeker een optie kunnen zijn,maar voor langere stukken lopen lijkt me dit snel zwaar worden. Volgens mij zou de makkelijkste optie zijn om een kinderwagen voor 2 kinderen aan te schaffen (naast elkaar of achterelkaar). Je zou eens op marktplaats kunnen kijken, staan denk ik genoeg aangeboden voor een leuk prijsje. Komt vast allemaal goed! Succes en geniet van je zwangerschap!
Wat was je snel weer zwanger.. Maar ik denk dat 11 maanden echt nog te jong is voor een board.. Mijn meisje is 9 maanden en kan nog geen stap zelf zetten...dat duurt nog wel even. Ze kan ook niet zelf staan. Heb je nagedacht over een duowagen?? Of nog beter.... de baby in een draagzak/draagdoek... de oudste in de buggy. ik had met mijn meisje een draagdoek, die eerste 3 maanden, daarna tot maand 7 een draagzak.. Heerlijk!
Trouwens, een pasgeboren in een draagdoek is absoluut niet zwaar voor je lichaam. ik voelde het echt niet. Ja, toen ze 7 maanden was en in de draagzak ging werd het wel zwaar..ben toen ook ermee gestopt. Maar een draagdoek of draagzak is ideaal die eerste maandjes.
Zo, dat wordt vast lekker druk, maar ook wel heel gezellig! Ik zou ook uitkijken naar een tweelingwagen. Dat zie je steeds meer tegenwoordig, met kindjes die niet zoveel verschillen in leeftijd.
als de draagzak gebruikt kan worden tot 7maanden dan is de oudste ookal wat ouder en dan misschien een board,ik vindt die wagens zo lelijk maar wat moet dat moet natuurlijk,en ja ik was gelijk weer zwanger na 1 menstruatie...een echt kadotje zal ik maar zeggen
hihi met 11 maanden op een board; lijkt me sterk!! Ik zou voor de duowagen gaan. Ga ik zelfs doen en Iris is net 2 als de 2e wordt geboren...
ik zou voor de duo-wagen gaan. Voor de 1e maandjes kan een doek of zak wel, maar mogelijk loopt je kindje pas met 1,5 - dan kan het nog niet op een board, maar is de jongste al behoorlijk zwaar om in een doek of zak gedragen te worden. Met een duowagen kan je lang vooruit. En daarbij, als je er een beetje goed mee omgaat, kun je hem zowel kópen als vérkopen via marktplaats en kost het al met al niet zoveel.
Ik zou voor thuis een duo wagen aanschaffen en de baby in een draagzak als je met de auto wegggaat. Onze duo wagen is heel fijn, maar niet echt handig mee te nemen. Wij vervoeren dochter ook veel in een rugdrager vanaf dat ze 10 maanden is. Ook erg fijne manier van vervoeren. Ze loopt tot ze moe is en gaat dat lekker zitten, ze ziet alles en je loopt niet in de stad met zo`n wagen waarmee je altijd wel iemand onderste boven mee rijdt (omdat ze niet oplette en net voor jou overstak maar wel boos wordt )
Nilo was 15 maanden toen zijn broertje geboren werd. Hoewel hij met 11 maanden liep, ben ik blij niet voor een board gekozen te hebben. Dat had hij nooit vol kunnen houden tijdens wandeltochtjes, en ik zou ook niet blij geworden zijn om constant achter hem aan te moeten als hij er weer afgeklommen was. Bij ons is de duowagen de perfecte oplossing. Als ik alleen met de jongens ben gaan ze samen in de duo, als m'n partner erbij is loopt Nilo meestal en ligt Bodhi in de gewone enkele wagen.
Ik zou voor een duo wagen gaan. Ookal kan de kleine tot 7 maanden in de draagzak, dan is je oudste 18 maanden daarvan kun je niet verwachten dat ie bijvoorbeeld een hele dag op een kiddyboard gaat staan, je weet ook niet hoe het lopen dan gaat.
ik zou ook voor een duowagen gaan in combi met een draagdoek. De draagdoek voor de eerste maandjes met kleine stukjes, een paar boodschapjes doen enz. Maar als je verder loopt is het misschien wel handig om ze allebei in een wagen te hebben. Een duowagen hoeft helemaal niet onhandig te zijn hoor. Er zijn tegenwoordig genoeg modellen waarbij de zitjes gedeeltelijk onder elkaar vallen en dus maar ietsjes langer zijn dan een gewone kinderwagen.