Hoe een oppas regelen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 28 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi!

    wij als gezin zijnde zijn best streng denk ik wat betreft Corona maatregelen...

    onze kinderen hebben in principe sinds de regeling geen contact meer met anderen gehad, ook niet met opa’s/oma’s.
    Laatst hadden we een begrafenis van een familie lid, toen ben ik thuis gebleven in verband kids ook niet fit waren.
    (Familie lid stond iets verder van ons af)

    Nu is het zo dat we waarschijnlijk volgende week weer een begrafenis zullen hebben, van iemand die ons wel dichtbij staat.

    Hoe kan ik oppas regelen voor onze kinderen?:oops:
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.896
    113
    noord holland
    Ik zou even afwachten hoeveel mensen er daadwerkelijk bij mogen zijn. Ik heb begrepen dat dit er schrikbarend weinig zijn, dus wie weet kan het niet eens. En in het geval jij wel kan komen, is er vast iemand die zou hebben willen komen maar niet mag en nu wellicht even op je kinderen wil passen.
    Ik begreep vandeweek dat het echt om een handjevol mensen gaat en dan vooral eerstelijns familie. Kleinkinderen mogen dus al niet naar opa en oma, of wij niet naar een oom of tante, dat is al tweedelijns.
    Even afwachten dus wat uiteindelijk überhaupt mag en kan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. roever

    roever Niet meer actief


    Kak, kun je idd nog wel eens gelijk in gaan hebben!
    Gaat idd om de oma van mn vriend.
    Afwachten dus
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Buiten mag ‘iedereen’ hier meelopen, zolang je de regels maar in acht neemt. Maar ook dan kan het natuurlijk geen oneindig aantal zijn natuurlijk...

    Maar als je best streng bent, dan zou ik zeker geen oppas zoeken...tenzij het iemand is waar je toch al contact mee hebt.
     
  5. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Wij mochten vorige week niet naar de begrafenis van de oma van mijn man. Ze zijn er heel streng in geworden.
    Zou hier inderdaad rekening mee houden.
     
  6. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Zou rekenin houden met dat de regels flink zijn aangescherpt.

    Mijn man heeft vandaag zijn oma begraven en daar mochten alleen kinderen en kleinkinderen (zonder aanhang) bij zijn.
     
  7. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Alleen eerstegraads is sprake van geweest maar volgens mij is dit door de meeste uitvaartondernemingen losgelaten. Er geldt ‘gewoon’ een maximum van 30 personen. En zo’n maximum moet er zijn helaas, maar het zou wat zijn als zij voor je bepalen wie precies dat mogen zijn. Eerstegraads is sowieso alleen ouder-kind. In onze twee families zouden we dan bij lange na niet aan 30 komen. Zelfs met kleinkinderen erbij niet. Dat is dan tweedegraads, net als broer-zus. Oom/tante - neef/nicht relatie is al derde graads.
    Het lijkt me enorm moeilijk om dit soort afwegingen te moeten maken nu. Het hangt natuurlijk ook heel erg af van de grootte van een familie wie je dus kunt (of wilt). Plus dat je afstand moet houden. Je kunt alleen maar hopen dat je daar niet mee te maken krijgt in deze tijd.
    Maar TS, je zult dus waarschijnlijk eerst moeten afwachten wie er mag komen. Als het zover is, hoop ik dat jullie op een goede manier afscheid kunnen nemen. En dat het, indien nodig, lukt om oppas voor de kinderen te regelen.
     
  8. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.486
    1.087
    113
    bij de 30 personen horen ook de begrafenis ondernemer ed die erbij aanwezig zijn, dit zijn vaak ook al 2 of 3 mensen...
    het lijkt mij dat er in deze situatie wel mensen zouden willen oppassen toch? ik zou hiervoor een uitzondering maken iig en andermans kindjes opvangen.
     

Deel Deze Pagina