Hoe een probleem oplossen met de fietsenmaker

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 23 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Mijn dochter haar band was lek, de fiets hadden we naar een fietsenmaker gebracht die de binnenband dan vervangt en niet plakt.
    Prima, zou 18 euro kosten.

    Gister wilde mijn man de fiets ophalen en nu bleek het 60 euro te gaan kosten.
    Er moest volgens hun ook een nieuwe buitenband omheen en de andere band was ook lek.
    Toen we hem brachten was dat niet zo.
    De nieuwe buitenband hoefde naar onze mening ook niet, de band was gewoon nog goed.
    Hij was nog niet klaar en kan hem vandaag (Zaterdag) ophalen.

    Hoe kan ik dit het beste op oplossen?
    Het is mijn woord tegen het zijne en hij wilt natuurlijk gewoon zijn geld.
    Ik vind het echter belachelijk dat ik zoveel moet betalen voor (naar mijn inziens) een lekke band.
    En heb het gevoel dat dit voor hun lekker makkelijk geld verdienen is.
     
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.395
    10.592
    113
    Wat heeft de fietsenmaker dan precies tegen je man gezegd? Want je zegt dat de fiets nog niet klaar was en de fietsenmaker heeft gezegd dat het 60€ kostte.
    Het klinkt ernaar dat je man keuze had om akkoord te gaan of niet. Aangezien de fiets nog niet klaar was. En ze dus van tevoren meldden dat het duurder werd.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dit inderdaad. Die discussie had je dan gisteren aangemoeten.
     
  4. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit.
    Ik denk dat je nu gewoon zal moeten betalen. Fietsenmaker heeft gedaan wat hij moet doen, jullie op voorhand inlichten.
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Zover ik weet van mijn man, was er voor al een nieuwe band omheen gedaan en moest achter nog gedaan worden.
    Maar, wij hebben hem met 1 lekke band gebracht en niet met 2.
    Fietsenmaker beweerd dat achter ook gedaan moest worden.

    Ik ga ze er zo nog wel even over bellen
     
  6. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Als ik daar kom voor een nieuwe binnenband en hij vervangt de rest ook zonder te overleggen dan zou ik ook best wel boos zijn eigenlijk. 18 euro of 60 euro vind ik nogal een verschil. Ik zou ook bellen en aangeven dat ik hier niet om gevraagd heb en het er ook niet mee eens ben.

    Of heeft hij dit vooraf aangegeven aan je man? En dat je man dit verkeerd heeft begrepen?
     
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Raar verhaal, zomaar de andere band ook verwisselen zonder overleg met de klant. Vaak wordt er ook wel gebeld als het duurder uitvalt dan verwacht of als er meer onderdelen vervangen moeten worden, benieuwd wat ze nu zeggen tegen jou..
     
  8. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Nee hij had het niet overlegd.
    Tenminste niet zover ik weet.
     
  9. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Dit. Je man had hier gisteren al wat van moeten zeggen. Zelfs als de fietsenmaker dan al gedaan had je niet hoeven te betalen want je had hier geen opdracht voor gegeven. Nu wel stilzwijgend.

    Ik zou wel bellen en zeggen je niet akkoord bent en ze alles in de oude staat terug moeten brengen conform je oorspronkelijke opdracht. Dat kan natuurlijk niet want die banden liggen al in de ton, maar heb je wel het begin van een discussie.
     
    Syane vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    60 euro voor het repareren van de banden van een kinderfiets vind ik erg veel geld. Hier is geen kinderfiets dat waard, maar wij krijgen oude fietsen doorgeschoven.

    Ik zou zeker even contact opnemen en aangeven dat je 18 euro had afgesproken en dat hij niet op eigen initiatief werkzaamheden had moeten verrichten die het meer dan 3x zo duur maken.
     
  11. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Tis even slikken maar fijn dat hij het gezien heeft en je dochter niet onderweg staat met een lekke band! :)
     
  12. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.163
    379
    83
    Als hij op eigen initiatief de buitenband en de rest vervangen heeft zonder verder overleg dan had ie bij mij toch echt een probleem! Vind 60€ nogal een bedrag!!! Een buitenband gaat niet zomaar kapot.
    Dan had ie t fatsoenlijk kunnen oplossen en amders was hij minstens 1 klant (waarschijnlijk halve wijk) kwijt.
     
  13. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Bijzonder dat hij het zomaar doet..
    Hier zou een reparatie van dochter fietsband 30 euro zijn. (1band)
    Toen idd via marktplaats een andere fiets gekocht voor 25 euro ;)

    Heb je al even gebeld en het gevraagd? Onze fietsenmaker die laat altijd het weten als het duurder uit komt dan besproken..
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  14. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik zou er niet mee akkoord gaan en zelf een plaksetje kopen voor de volgende lekke band. Zo moeilijk is dat niet.
     
  15. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik zou eerst zorgen dat je weet wat er nou precies door je man gezegd is.

    Eigenlijk vind ik dat jullie te laat zijn om eisen te stellen of die €60 niet te betalen. Dat had meteen uitgesloten moeten worden toen je man er was. Ik was dan ook niet zonder de fiets weg gegaan. De fietsenmaker zou zelf mogen kiezen....of de extra werk gratis of het extra werk ongedaan maken.

    Waar ik niet om vraag mag ook niet gedaan worden punt!
     
    Juul75 en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina