dames wat kan ik het beste doen ivm kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Burberry, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burberry

    Burberry Actief lid

    21 dec 2007
    417
    0
    0
    hallo,

    heb eigenlijk even advies nodig om 2 zaken. mijn zoontje had bijna 1 jaar op een kdv gezeten waar ik niet zo tevreden over was.
    we hebben hem overgeplaats afgelopen januari naar een KDV bij me schoonmoeder in de buurt,dichtbij en makkelijk mocht ons zoontje ziek worden dan kan oma hem ophalen. verder was dit kdv wel bekend bij me schoonzus die daar haar dochter van 3 tot 4 jaar had zitten.

    er is een MAAR. ik ben niet tevreden over dit KDV,ik krijg geen overdracht over hoe het met mijn zoontje was de hele dag,de leidster is stug en geeft me dus bijna nooit respons.dit is niet eens het ergste maar toen ik hem gister ophaalde had hij een mega dikke zware luier met poep en plas. toen ik hem verschoonde schrok ik van de lluieruitslag en sorry voor de details,de poep was gewoon droog geworden en kreeg ik met moeite boenen weg van ze huidje!had de indruk dat hij telang in ze luier had gelopen.

    wat denke jullie? moet ik klagen bij de leidinggevende van het KDV? moet ik me zoontje hier weghalen en weer een ander KDV zoeken?dan moet hij dus weer gaan wennen. er is er hier wel eentje die goed schijnt te zijn maar die had toen wij een kdv zochten een wachtlijst,nu niet dus tis wel aantrekkelijk! maar wat zouden jullie mij adviseren???

    alvast bedankt!!

    groet,

    burberry
     
  2. adi

    adi Niet meer actief

    ppff dat is lastig, ik zou persoonlijk niet constant veranderen van kdv, dat is echt niet fijn voor je kindje.

    Wat was er fout aan de vorige kdv?
    Heb je deze dingen besproken toen je bij deze kdv kennis kwam maken?
    Ik zou zowiezo een gesprek aanvragen en dingen aangeven die je niet lekker zitten.
    Dat van die luier, is dat een incident of komt dat vaker voor? Mijn zoontje waren ze een keer vergeten te verschonen en kwam hij zeiknat thuis (zijn kleren ook). Toen ik dit vertelde op het kdv, hebben ze zich wekenlang verontschuldigd, en het is nooit meer gebeurd.

    Het is ook een complete indruk dat je moet hebben van de kdv. Jij moet vertrouwen dat je kindje daar op het goede adres zit, maar je moet je wensen en verwachtingen ook uitspreken naar hun toe, zodat ze op de hoogte zijn. Hoe zit het met andere leidsters? Heb je daar wel goed contact mee?
     
  3. tulip

    tulip Niet meer actief

    Ik vroeg mij idd ook af wat er fout ging bij het vorige kdv. Want dat mensen niet tevreden zijn gebeurt natuurlijk wel eens, maar 2 keer, dat is wel heel toevallig. Ik ben ook benieuwd naar specifieke dingen.

    Weer van kdv wisselen lijkt mij voor je zoontje ook niet prettig. Op dit kdv zou ik je "klachten" iig bespreken en dan verder kijken hoe het gaat. Anders is een gastouder misschien iets voor je.
     
  4. Burberry

    Burberry Actief lid

    21 dec 2007
    417
    0
    0
    het eerste KDV was niet zozeer heel slecht maar er was wisseling van leidsters en ik vondt haar maar vreemd,het was gewoon geen nette opvang,in alle opzichten dus niet netjes. ze stonden vaak met te weinig personeel. ik was er een beetje klaar mee eerlijk gezegd.

    het is de eerste keer dat het is voorgekomen dat me zoontje zo een zware luier had.
    ik denk dat een nieuwe kdv ook geen goede optie is idd.hij moet weer wennen enz. ik denk dat ik gewoon volgende keer de leidster erop aanspreek en of ze beter op kan letten betreft luier. ook betreft de overdracht zal ik dit eens met een tussenevaluatie bespreken.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het gewoon bespreekbaar maken. Praten is een begin lijkt me.

    Mijn jochie had de laatste tijd ook vaker een natte broek, omdat zijn luier doorgelekt was. Vaak in de ochtend terwijl dan de verschoningsmomenten best vlot op elkaar liggen (10.00 en 11.30). Ze hebben hem toen gewoon nog regelmatig gecheckt, en als nodig een extra luier gegeven.

    Hier vertellen sommige leidsters ook niet zoveel uit zichzelf, alleen de basisdingen. Maar als ik tijd heb of het nodig vind, vraag ik gewoon wat door. Heeft hij nog dit of dat gedaan, met welke kindjes speelt hij, etc.
    Maar ik ben verder wel tevreden met ons KDV.
     
  6. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ja aangeven! ik werk zelf in de kinderopvang, en een fatsoenlijke overdracht, verschonen voor ophalen en regelmatig luier checken is absoluut het minimale wat je mag verwachten. ongelooflijk dat je je zoontje zo aantreft!
     
  7. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou de procedure volgen. Eerst de leidster zelf erop aanspreken. Kom je er met haar niet uit, of merk je geen verbetering, dan ga je naar de leidinggevende. Kom je er dan ook niet uit, dan is er een klachtencommissie.

    Ik denk dat jullie er eerst zelf uit moeten komen. Misschien zijn er meer klachten over deze leidster en onderneemt de leiding dan wel actie. Dan hoef jij niet op zoek naar een ander KDV.

    Maareuh, er zitten toch wel meer leidsters op de groep? Krijg je van niemand overdracht?

    Succes!
     
  8. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou niet wachten op een tussenevaluatie, maar dit z.s.m. bespreken.
    Volgende keer als je bij het ophalen al merkt dat hij een volle broek heeft, dan kun je gewoon vragen of ze hem nog een schone luier aan willen doen.

    Ik vind het schandalig, wat je net beschreef.
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou ook niet te snel weer wisselen, ivm het wennen van je kindje.

    Het is niet netjes, wat je beschreef. Ik zou een gesprekje met haar aangaan en aangeven dat je graag een wat uitgebreidere overdracht wilt. En over de volle (poep)luier zou ik ook aangeven. Dat kan een keer gebeuren, maar is zeeeeker niet netjes.

    Veranderd ze niet, dan zou ik bij de leidinggevende gaan klagen. Succes!
     

Deel Deze Pagina