Hoe en wanneer bouw je flessen af?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anniek88, 3 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.540
    113
    Vrouw
    dochter is bijna 10 maanden en eet aan bijvoeding behoorlijk goed. Ze krijgt nu aan voeding ongeveer qua tijden:
    7.30 Pap met 200 cc melk
    9.30 fruit (daarna naar bed)
    11.30 120/4 flesje
    12u boterham
    15.00 120/4 flesje en snackje
    17.30 warm eten, 100cc yoghurt
    19.30 150/5 flesje

    Tussendoor water of thee af en toe
    Beetje wisselende hoeveelheden maar ze drinkt niet meer op qua melk. Ik lees overal dat ze vanaf een jaar nog maar 300 cc melk nodig hebben, ze krijgt nu toch nog wel zon 600 cc opvolgmelk en een portie yoghurt.

    Ze eet om 12 uur nog niet genoeg brood om het te redden tot het avondeten denk ik. Ze ‘valt’ om 15u echt namelijk aan op die fles. De yoghurt dan geven resulteerde in avondeten minder willen eten. Van het cb mocht ik maar 1x per dag fruit geven, dus extra fruit om 15u zou mijn eerste ingeving zijn als vervanging.

    Gaat ze dit zelf aangeven? Ze drinkt toch relatief kleine flesjes dus het maakt niet zoveel uit. Maar voor mijn gevoel zou ze wel al naar drie terug kunnen?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het flesje van 11.30 zou ik na/samen met haar broodje geven om 12.00 zodat ze (waarschijnlijk) wat eer brood gaat eten.
    Je kunt rustig meerdere keren fruit geven per dag hoor.
    Liever fruit dan andere troep, dus als je meisje honger heeft is het alleen maar goed als je haar nog een stuk fruit aanbiedt.
     
  3. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik zou eerst de boterham aanbieden en dan pas haar fles. Dan gaat ze waarschijnlijk meer brood eten.

    Wij geven smiddags rauwkost, zou je nu ook al mee kunnen beginnen.
     
  4. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.540
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie tips. Dat extra fruit zat ik ook aan te denken misschien wel goed ja. Klinkt beter als Nijntje koekjes of liga’s.
    En eerst brood dan de fles is wellicht ook goed. Ze eet meestal 1 hele boterham op.

    Als ik de fles van 15u weglaat moet ze natuurlijk wel water of thee goed drinken. Alleen een gewone beker is nog lastig, rietjes en 360 graden snapt ze niet, tuitbeker lees ik is slecht voor mondmotoriek en uit de fles accepteert ze alleen melko_O
     
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ja, dat geven ze zelf aan... Hier heeft mijn jongste (volgens mij, ik herinner me niet de hele dag en heb geen vaste tijden) nu vannacht om 4 uur een flesje van 120/4 gehad en om 11.15 120/4. Ik ga er zo nog een geven, 120/4
    Om 7 uur heeft hij een boterham op, rond lunchtijd een rijstwafel, wat partjes sinaasappel.
    Zonet wat maisvingers.
    Met avondeten krijgt hij wat wij eten, evt. in een versimpelde versie. Hij eet zelf en ik meet niets af (Rapley). Na het avondeten nog wat yoghurt (geen idee hoeveel, gewoon wat in een schaaltje)

    Tussen 22-24 uur wordt hij wakker en krijg hij een fles van 150/5. Nog altijd met de hoop dat hij dan wat langer doorslaapt. Halverwege de nacht dus nog een fles van 120/4.

    Hij is zelf minder gaan drinken, want een maand of 3 terug dronk hij overdag 150/5 en voor de nacht 180/6. Omdat hij die niet meer leegdronk of ging spugen als hij dat wel deed, zijn we van lieverlee minder gaan geven.

    Hier wordt ook nog niet echt veel gedronken buiten de flesjes melk hoor, wat slokjes water uit een rietjesbeker, waar hij zich vaker in verslikt dan dat hij echt drinkt.

    De meeste babykoekjes van de grote merken bevatten geraffineerde suikers en allerlei andere toevoegingen die je liever niet aan een baby geeft (tenminste, dat vind ik). Evt. Ella`s Kitchen, Goodies , Organix hebben dat er niet inzitten.

    Ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken. Melk is het eerste jaar de hoofdvoeding en na dat jaar gaan ze echt wel minder drinken en meer eten. Dat hoeft niet van de een op de andere dag.
     
    Anniek88 vindt dit leuk.
  6. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.540
    113
    Vrouw
    Inmiddels sinds een dag of 3 geven we geen melk meer om 15u. Mijn dochter krijgt daarvoor extra fruit of een extra snackje Oid. Vanmiddag toevallig een Liga omdat we die bij ons hadden. Water aangeboden en dat ging ook prima. Ik heb het idee dat ze de rest van haar flessen nu bijna beter drinkt.
     

Deel Deze Pagina