Dat vraag ik me stiekem een beetje af! We zijn namelijk uit over de naam, maar de voornaam is best wel heel erg populair in nederland zag ik en ergens maakt me dat aan het twijfelen.. We vinden m allebei erg leuk en super passen bij ons ukje, en de tweede naam maakt t geheel weer origineel denk ik.. Maar hoe vervelend is het om een naam te hebben die veel andere ook hebben? de kans dat een kindje in de klas dezelfde naam heeft of dat je m op straat of op de speeltuin veel hoort is er dan natuurlijk.. is dat vervelend? Ik heb zelf een naam die je niet veel hoort en zeker niet toen ik klein was.. dus ik heb geen idee hoe dat is!
ik zelf vond het vroeger nooit zo leuk.. was altijd nog iemand (minstens) in de klas met dezelfde naam... en ik was dan ook altijd .... en dan de eerste letter van mijn achternaam.. bv Iris H.
soms zijn namen ook heel streek gebonden. Namen uit de top 10 komen vaak in limburg of friesland minder vaak voor dan bv in brabant ofzo. Als je echt een top10 naam hebt en je hoort m bij jullie ook heel veel dan is t mss "erger" dan dat die naam ergens anders vaak voorkomt. Ik zou me er zelf niet zo druk om maken. Hier ook een top 10 of 20 naam in gedachte volgens de cb site alleen hoor je m hier niet zo vaak
Ik had er ook een vreselijke hekel aan... Altijd minstens 1 naamgenoot in de klas - afschuwelijk vond ik het. Daarom ook geprobeerd voor ons kind zeker geen top 10 naam te kiezen (hoewel het natuurlijk altijd naderhand nog een populaire naam kan worden, maar daar kan ik dan niets aan doen )
Hier was het kiezen van een naam een hele klus. Ik viel voor de korte namen, dus de populaire en mijn man voor de 3-klanken namen. Ik had Lisa, Sanne, Esmee enz. Op het lijstje van mijn man stond dus Marieke, Jolieke, maar ook Lisanne. We hebben toen voor Lisanne gekozen, achteraf een goede keus, want hoe vaak hoor je nu niet Lisa, Sanne en Isa ? Haar tweede naam is Lotte, hoor je ook niet zo vaak hier. Denk dat het in andere provincien anders is. Toen ik zwanger werd van de tweede waren we er al snel uit dat het een naam moest worden met 3 lettergrepen. Dat is Christiaan geworden. Hij heeft dus de langste naam van de klas, de rest heeft bijna allemaal een 1 lettergreep naam. Moet zeggen dat de juf zijn naam vaak afkort tot Chris. Vind ik niet zo erg want toen mijn zoon zijn naam op zijn werkjes moest schrijven waren we ook al tevreden met Chris hoor, anders was de rest al klaar met het hele werkje en had hij net zijn naam geschreven !! Zijn tweede naam is trouwens Daniel. Succes met kiezen en met het laatste deel van je zwangerschap. Groetjes Monique
Jopie die kans is er áltijd maar met een minder populaire naam is die kans wel veel kleiner! Ik heb zelf een aparte naam, ken zelfs niemand die zo heet, en dat vind ik altijd wel leuk! Mijn zoon heeft geen super aparte naam, maar ook geen naam die hier veel voorkomt (ken wederom niemand die zo heet: Kay) maar toen mijn zoontje 6 maanden was beviel de buurvrouw van een zoon en jawel hoor, je raadt het al... Ze noemde hem Kay! Bah wat baalde ik toen...
Mijn oudste dochter heet Roos en die komt natuurlijk al jarenlang vrij regelmatig voor maar.... Onze Roos is de allerleukste Roos en ook diegene waar de naam het best bij past Ik zou me er niet zo druk om maken, zeker niet als jullie het beide een erg leuke naam vinden
Lovelydk, toen wij voor de naam Dylan kozen was dat geen populaire naam. Sinds wij Dylan hebben hoor ik de naam overal. (of het valt meer op...)
Ik denk dat we t maar gewoon op deze naam houden dan! We vonden het al zo moeilijk een naam te vinden die we leuk vonden voor een knul, en als ik dan iets leuk vond vond vriendlief t niks of t klonk als een naam die in de familie voorkwam of we konden een kindje met die naam.. je kent t wel! Toch hoorde ik laatst de naam in de supermarkt en toen sloeg de twijfel toe.. als je idd omringt wordt door mensen met dezelfde naam lijkt me dat als kind niet leuk! maarja, ik werd weer gepest met mijn naam (Pamela) omdat Pamela Anderson toen een veel besproken persoon was en dat was ook niet leuk.. Zo houd je altijd wel wat denk ik.. Zou wel eens willen kijken hoevaak de naam in deze regio gegeven wordt idd! want landelijk is t wel te vinden maar dat zegt nog erg weinig..
Mijn naam was in de tijd dat ik werd geboren ook een topper, resultaat: ik zat met 3 Chantals in de klas, had een vriendin die ook Chantal heette, overal waar je kwam heette er ook wel eentje Chantal. Vond er niks aan en heb thuis vaak gevraagd of ze nou echt niks originelers wisten toen ik werd geboren. Zou zelf nooit kiezen voor een top 20 naam dus, hoop niet dat ik iemand hiermee kwets maar ik vind het bijna zoiets van: kun je zelf niks leuks verzinnen, kies je maar wat half nederland al kiest...
Nouja das t punt, ik kan dus echt niks leuks verzinnen zelf! hahaha.. nee even zonder gekheid, ik had deze naam nog nooit gehoord toen ik m voor t eerst hoorde (bij t namen zoeken voor mn nichtje die wordt in juli 7) en sindsdien had ik m in mn kop.. ik noemde m en vriendlief was gelijk verliefd. en toen pas zag ik hoe populair ie was! en dan hoor je ineens Bner kindjes met zon naam of iemand in de supermarkt.. maarja om nou puur daarom een naam niet te doen? en dan een naam te vinden die net zo goed past en voelt?.. heeeeeeerlijk die hormonen.. kwas zo zeker ervan!
Ik heb zelf geen populaire naam (ondanks dat je 'm wel meer hoort dan 30 jaar geleden), maar mijn oudste dochter wel. In de tijd dat zij werd geboren hoorde je 'm nog niet zo vaak, maar tegenwoordig is 't een naam die vrij veel voor komt. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet leuk, alsof ik achter de massa aan heb gerend. Met mijn twee stiefkoters is 't nog erger... Die hebben allebei 'n naam die in hun geboortejaar hoog in de top-tien stond. Vreselijk! Als je op de markt gaat staan en je roept hun namen, heb je er gelijk 20 van dezelfde leeftijd om je heen staan! Maar kijk.. Dat ik dat niets vind, zegt niets natuurlijk.. Als die naam voor jullie dé naam is, als die naam voor 100% past en goed voelt, wie zijn wij dan om te zeggen dat 't niets is???
Ik vind een apartere naam leuker dan eentje uit de top 10. Wij hebben ook bewust gekeken naar een niet veel voorkomende naam. Wij hebben gekozen voor Rowin voor de oudste en de jongste heet Gilian. Ik ben leerkracht en heb al heeeeeel veel kinderen in de klas gehad maar ook met invallen. In al die jaren heb ik 1 keer een Rowin in de klas gehad en nog nooit een Gilian. Wij zijn dus heel blij met een niet veel voorkomende naam. Maar je moet gaan voor de naam die JIJ en je MAN het mooiste vinden en dan zou het niet moeten uitmaken dat hij veel voorkomt. Als je het mooi vindt is dat het belangrijkste.
Ik persoonlijk heb gekozen voor een naam die niet bijzonder veel voorkomt. (Sterker nog ik ken niemand hier in de omgeving die zo heet! ) Het lijkt mij niet leuk om bij kinderen in de klas te zitten met dezelfde namen. Of idd over de markt te roepen en dan 10 leeftijdgenootjes van het kind om je heen hebben staan..
ons zoontje heet Sem een populaire naam hy stond op nummer 1 toen ik zwanger was deze naam had ik al een aantal jaren in gedachten voor als we ooit een zoontje zouden krijgen en nu vond ik de naam nog steeds super en mijn man ook , dus was de keuze snel gemaakt Bij hem op de peuterspeelzaal is hy de enige die Sem heet nog steeds ben ik blij dat we voor deze naam hebben gekozen en de naam past perfect bij hem
nou ik heb een apartere naam ik vond dat vreselijk haha iedere keer je naam spelen mensen die steeds vragen hoe je ouders er bij komen enz nee dan doe mij maar een populaire naam haha
De naam Tygo hoorde je 3 jaar geleden wel regelmatig maar bij ons in t dorp nog helemaal niet. Toen Tygo werd geboren zijn er in de twee weken erna nog 3 !! jongentjes met de naam Tygo geboren hier.....je weet t dus toch nooit!! Lekker doen!!!
Je moet je kindje gewoon de naam geven die jij mooi vindt. Het kan vervelend zijn als er meerder kinderen in de klas ook dezelfde naam hebben. Ze plakken er dan een letter achter je naam of korten de naam af. Wij hebben zelf gekozen voor een korte naam en dat was ook al niet eenvouding. Later kwamen we tot de ontdekking dat er niet veel kinderen op dat moment de naam Stijn hadden gekregen. Dat scheelt dus weer. Op de site kan je trouwens zien hoe vaak een naam is geven in een jaar. Misschien een tip om even te checken hoe vaak jullie naam is gegeven ? Succes met de keuze van de naam. Het zal vast en zeker een mooie naam zijn. Ik ben wel nieuwsgierig