Hoe ga jij om met andersdenkenden ttv Corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door Maslov, 17 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Je ziet op een forum als dit al dat mensen verschillend omgaan met Corona en het naleven van de maatregelen en regels. Sommigen vinden een vakantie prima verantwoord, anderen wassen hun boodschappen wanneer ze terugkomen van de winkel en hebben al maanden niemand gezien.

    Ik ben wel benieuwd hoe anderen zichzelf verhouden tot familieleden of nabije vrienden en collega's die hele anderen ideeën hebben over het virus en het naleven van de maatregelen. Ik loop er zelf namelijk tegenaan dat mijn familie niet in het virus gelooft en zelfs gaat protesteren in Den Haag (de Viruswaarheid-beweging). Andere familieleden leven de maatregelen niet na omdat ze al 'bidden tot god'.

    Omdat het toch familie is en ik nu eenmaal van ze houd, vind ik het lastig om me ertoe te verhouden. Ieder gesprek loopt spaak. Er valt niet te praten zonder dat iemand weer begint over de deep state, een pedofielennetwerk of de duivel. Er worden ook nog verjaardagen gevierd met allemaal mensen in 1 ruimte.

    Men blijft me voor van alles en nogwat uitnodigen, klaagt dat ik nooit meer langskom (wat uiteraard de oorzaak is van onze verdeeldheid-zaaiende regering en Bill Gates), maar ik waag me er niet aan. Ik had gehoopt mensen af en toe nog 1 op 1 te kunnen zien, gewoon op gepaste afstand in de huiskamer, maar omdat ze constant vrienden en familie opzoeken in groepen, teamsport beoefenen, naar feestjes gaan enz. durf ik het niet aan. Zodoende ben ik het afgelopen half jaar compleet geïsoleerd geraakt van mijn familie.

    Ik heb het een paar weken geleden geprobeerd, om met mijn ouders af te spreken, maar toen vlogen ze me bij binnenkomst al gelijk zoenend om mijn nek en hadden ze ook andere mensen uitgenodigd, zodat het een gezellige middag zou worden...

    Hoe ga je om met zoiets? Zijn er mensen in een soortgelijke situatie en hoe doen jullie dit?
     
  2. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Vervelende situatie..

    ik ben van mening dat zolang je elkaars opvattingen respecteert en hier ruimte voor geeft het geen probleem zou moeten zijn. Maar dat is het toch vaak wel..

    iedereen heeft recht op zijn of haar mening.. ik neem de meeste basisregels in acht, al moet ik heel eerlijk zijn dat handen wassen niet dwangmatig vaak gebeurd...
    en toen een maand geleden een goede vriendin van ons zich zelf van het leefde beroofde en ik haar kindjes zag ik ze meteen een dikke kus en knuffel heb gegeven.. en haar man ook..
    Dus nee, ik hou me ook niet altijd aan alle regels...
     
    Syane, Anouk2005, Madelie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Oh wat vervelend. Nee zo maak ik het niet mee, het grootste gedeelte houd zich aan (het grootste gedeelte van) de regels en respecteert dat ik er vrij rigoureus insta. Bijv. een familielid van mij vind het allemaal onzin, maar houd zeker afstand tot mij, als ik kom nodigt ie niet iemand anders uit, en anders overlegd ie eerst met mij. En wat ie met andere mensen doet zeg ik verder ook niks over. Het is geen onderwerp van gesprek.
    Lijkt me heel moeilijk als mensen niet respecteren hoe jij erover denkt.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Lijkt me een hele moeilijke situatie, ik vind het knap dat je toch aan jouw idee vasthoudt en probeert om contact met hun zoveel mogelijk te vermijden, hoe moeilijk dat ook is.

    Ik heb gelukkig geen mensen in mijn kring die geloven in complottheorieën rondom corona. Natuurlijk gaat niet iedereen even strikt met de regels om, de mensen waarvan wij weten dat ze zich minder aan de regels houden houden wij dan ook een beetje af, fysiek dan.
    Ik werk zelf in "het hol van de leeuw", dus ik merk wel dat mensen om mijn ervaringen vragen om een mening te vormen over of het nu echt allemaal zo erg is. Maar tot nutoe niemand die probeert om het dan toch te bagatelliseren.
     
  5. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Ik ben zelf anti corona, en tegen de maatregelen, maar iemand die juist het tegenovergestelde is en denkt, respecteer ik volledig. Ja ik hou netjes afstand in de winkel, en doe dan keurig stapje achteruit. Ja ik draag een mondkapje waar nodig. Nee ik nodig niet meer mensen uit dan mag. Maar ja ik knuffel mijn ouders bij verdriet, of iemand die het hard nodig heb, denk aan schoonzussen oid.

    Maar wat mij opvalt is dat er nauwelijks wederzijdse respect van de "pro" corona mensen is tov mijn gedachten erover.. en dat maakt me verdrietig soms..
     
    3rdwish, Bloem2310, wwrr en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Wat bedoel je met 'ik ben anti corona'?
     
    Youtan, Zoe123, Nellie4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn werkster is helemaal into viruswaanzin. Dat is best wel lastig... ik heb, nu ik thuis werk, alle tijd om mijn huis zelf te poetsen, maar ik vond het sneu voor haar om haar op te zeggen. Daar hoef ik geen eindeloze dankbaarheid voor natuurlijk, maar nu moet ik iedere keer naar haar viruswaanzin pleidooi luisteren.... en dat breekt me toch echt wel een beetje op. Dus ging ik me maar opsluiten in mijn werkkamer als ze er was, maar nu gaat ze mn man lastig vallen met haar verhalen.

    ik heb er echt heel weinig geduld voor om er naar te luisteren. Als iemand echt een kritisch geluid laat horen of een reden om discussieren dan vind ik dat juist wel leuk. Maar ze verspreid echt van dat nep-nieuws op facebook ook en zo. Ik vermijd het onderwerp liever... het is echt lastig:oops:
     
  8. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Dat ik tegen de maatregelen ben, dus afstand houden van familie ed, ja corona is er, ja corona kan gevaarlijk zijn, maar dat is een longontsteking ook. In 2016, meen ik, lagen de ziekenhuizen ook overvol, zelfs met jonge mensen, die aan de zware beademing moesten ed. Reguliere zorg werd toen ook geschrapt. Maar toen was er geen lockdown.

    Ik roep echt niet dat het door de 5g komt, zon complottheorie gekkie ben ik niet. Maar ik ben wel van mening dat het iets meer opgeblazen word dan nodig.. en dat de overheid echt niet het beste met ons voor heeft.
     
    Biny, Bloem2310, lidu1 en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Lijkt me heel lastig. :( Heb je al eens geprobeerd of het werkt als je aangeeft dat je enkel langs komt als zij rekening met jouw wensen houden (en die wensen dan toelichten)? Dus los van wat ze daarvan vinden, maar het doen omdat jij het belangrijk vindt?

    Hier geen heel grote verschillen in onze omgeving gelukkig. De een is wat strenger dan de ander, maar iedereen respecteert elkaar gelukkig. Zelf houden we ons zoveel mogelijk aan alle regels, ik geloof ook niet dat de overheid het slechtste met ons voor heeft, maar ik doe tegenwoordig wel weer boodschappen ed (met mondkapje en afstand, enz.). Doordat ik sinds maart thuis werk, is dat met de jongste van en naar school brengen zo ongeveer mijn enige ‘uitje’. ;)
     
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Ik vind de maatregelen volkomen belachelijk en zie in corona nog steeds niet meer dan een flinke griepepidemie.
    Gelukkig denken mijn vrienden en familie er net zo over. Misschien wel leuk om te weten dat de meeste een universitaire opleiding hebben gedaan en nog eens in de gezondheidszorg werken ook.

    Maar uiteraard houd ik netjes afstand van mensen, draag ik een mondkapje waar het verplicht is, pak ik in de supermarkt een karretje terwijl ik maar 1 brood nodig heb, etc. Daarbij zal ik mensen die er anders over denken altijd respecteren.

    Echter merk ik hier op het forum (niet in het dagelijks leven omdat iedereen mijn mening deelt) dat als je met een kritische blik naar de maatregelen kijkt, je al snel voor complotdenker of viruswaanzin aanhanger wordt versleten.
    Dat vind ik vreemd, ik noem de mensen die wel in de maatregelen geloven toch ook geen domme schapen omdat ze klakkeloos zonder na te denken de regering geloven? Want wie weet hebben ze er wel over nagedacht en hebben ze een andere conclusie getrokken. Dat weet ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

    Voor mijn gevoel zijn de voorstanders van de maatregelen wel de mensen die het snelste de andere veroordelen en op die manier voor een verdeling in de maatschappij volgen.

    (Maar dat kan ook komen doordat niet al hun informatie door mijn aluminum hoedje heen komt, wat ik uiteraard draag tegen de 5g invloeden omdat dat moet van Bill Gates :p).
     
    3rdwish, Biny, Bloem2310 en 20 anderen vinden dit leuk.
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    #11 MadeInUSA, 17 okt 2020
    Laatst bewerkt: 17 okt 2020
    Ik ben ook heel erg anti corona. Ik vind het een klote virus met vaak verwoestend effect bij zijn slachtoffers. Sterker nog, ik ben zo anti corona dat ik het virus het liefst helemaal zou uitroeien. Ik ben nog meer tegen corona dan tegen muggen of kakkerlakken. Helaas zijn er nog een hoop corona die liefst door middel van groepsknuffels het virus ondersteunen. Ze roepen zelfs "spread the love" daarbij, dus corona=love, en het virus is de ware.
     
    Zuul, MaMa, MamavanLieverd en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Dank je wel, scheelt mij weer typen. Ik sluit mij hier bijna volledig bij aan.
     
    wwrr, Damay77 en Cin85 vinden dit leuk.
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    @mutskuh, hoe zou je dat respect willen zien? Ik bedoel, ik ben het niet met je eens, maar van mij mag jij best zo denken. Ik zal ook nooit zeggen: wat belachelijk hoe jij er over denkt, ik zeg alleen dat ik het anders zie en beleef. Zo breng ik het in ieder geval naar degenen die er anders over denken.
    Of gedraagt jouw omgeving zich dan anders?
     
    Juffie26, NiVa0230, Vitamientjuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Heel lastig is het, ik heb een collega die erg tegen alle maatregelen is, en veel van alle virus waarheid/waanzin over neemt.
    Ik probeer naar hem te luisteren, soms zitten er best dingen bij die een andere kijk geven op het geheel. Dat zet mij aan om ook verder te kijken en eventueel “onzin” die hij spreekt met wetenschappelijke artikelen die ik kan vinden te ontkrachten. Soms ziet hij dan ook weer in dat er misschien wel een keerzijde aan zijn redenatie. En soms kom ik erachter dat hij wel een punt heeft.
    Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn met wie je de discussie niet aan kan gaan. Dan zou ik het laten. En wel zelf aangeven wat je eigen visie is en dat je dus niet omhelst, of op verjaardag gaat zitten in een vol huis.
     
  15. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113

    Precies zoals jij het beschrijft :thumup: is toch keurig? Elkaar niet opdringen met elkaars gedachtes.. dat vind ik resepct.
     
    Eppo82 en Madelie vinden dit leuk.
  16. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113

    Nou scheelt mij ook typen..
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  17. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik denk niet dat er iemand pro Corona is, just saying :p

    Maar welk respect verwacht je dan ? Jij mag je eigen mening hebben, maar mensen die de maatregelen bewust niet volgen en bvb bewust veel mensen zien en geen afstand houden, die brengen andere mensen en onze maatschappij mi in gevaar. Dus ik zie niet in welk respect ik daarvoor kan hebben.

    Doe gerust wat je zelf wil, maar blijf dan wel ook zoveel mogelijk weg van anderen die jouw mening niet genegen zijn.
     
    suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik laat iedereen in zijn waarde. De mensen tegen Coronamaatregelen en de mensen die Corona uiterst serieus nemen. Zolang iedereen zich aan de maatregelen en anderen niet met hun theorieën lastig valt (heel fb is tegenwoordig één groot Coronaforum, om gek van te worden) vind ik het allemaal wel best.

    vraag me alleen serieus wel één dingetje af...
    De mensen die zeggen dat Corona niets meer is dan een nare griep... kijken jullie dan naar de cijfers die, momenteel, niet veel anders zijn dan een griepepidemie?
    daar wordt het zo vaak op gegooid, maar ik vraag me dus oprecht af of ze er ook bij na hebben gedacht dat deze cijfers waarschijnlijk vele malen hoger uit zouden vallen als we geen maatregelen hadden gehad...

    Waar ik geen respect voor heb, zijn de mensen die het allemaal bullshit vinden, maar vervolgens wel gaan lopen klagen omdat ze geen extraatje krijgen van de overheid voor hun inzet. Dan pis ik echt in mijn broek. Waarom ze in hemelsnaam wel janken om geld, terwijl ze niet in Corona geloven. (Niet iemand hier hoor ;) )
     
    Zuul vindt dit leuk.
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Ze schrijft toch dat zij, ondanks dat zij tegen de maatregelen is, afstand bewaard, waar het moet een mondkapje draagt, niet meer mensen uitnodigt dan is toegestaan?! Je quote nu haar he.
     
  20. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ok, dus dat is prima, maar dan zie ik nog steeds niet in wat dat 'respect' inhoudt?

    Want voor haar is respect voor andersdenkenden zich aanpassen aan de maatregelen ondanks dat ze er niet in gelooft, ok, dat is fijn. Maar hoe geef je dat respect andersom dan vorm?

    Als iemand aan mij gaat vertellen dat ie het niet eens is met de maatregelen , dan zal ik daar altijd op in gaan - en neen, ik kan absoluut niet zeggen dat is respect of begrip heb voor die mening. Ik snap ook niet waarom ik dat zou moeten.

    Dat betekent natuurlijk niet dat ik ga schelden oid, maar dat zal ik altijd proberen vermijden. Dat heeft voor mij niets te maken met respect voor een mening, maar respect voor een mens als dusdanig.

    Maar de mening op zich? Nee, die respecteer ik niet en vind ik gevaarlijk - en als er naar gehandeld wordt dan zal ik daar ook op reageren en niet wegkijken omwille van respect.
     
    Zuul, Emilie69, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina