hoe gaat dat met jullie dieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door femmy, 5 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ik zag bij een ander bericht dat vele van jullie ook katten hebben en nu vroeg ik me af hoe dat bij jullie gaat als er een kleine bij komt? (dus eigenlijk aan de mama's ;) ) gaat dat altijd goed met jullie dieren? Ik heb weleens van iemand gehoord die haar kat weg moest doen vanwege de baby, lijkt me verschrikkelijk!!

    Groetjes Femmy
     
  2. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Daar ben ik ook echt super benieuwd naar, onze Dombo is echt een superlieve kat, heel leuk met bv. de kinderen van mijn zus, maar ze is ook gek op aandacht, dus ze zou maar zo heel jaloers kunnen worden....
     
  3. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ja precies! ik ben ook echt heel benieuwd hoe ze bij mij zouden reageren!!
     
  4. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Wij hebben 5 katten en ik ben ook heel benieuwd hoe die gaan reageren als onze kleine komt..

    M'n katten zijn m'n alles, dus ik zou het echt niet over m'n hart verkrijgen om ze weg te doen...
    Hopelijk is hij/zij dan ook niet allergisch....
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb katten die eigenlijk alles wel best vinden... grote of kleine hond in huis.... maakt ze niet uit.... ze leven meer buiten dan binnen...tja, echte buitenkatten...als ze maar op hun tijd hun natje en hun droogje krijgen.... leven hun vrolijk verder... maar dat betekent dus niet dat ik alles nauwlettend in de gaten zal houden... je weet tenslotte maar nooit....
     
  6. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Wij hebben ook een kat, ( binnenkat ) en 2 jonge honden.

    ik ben benieuwd hoe het zal gaan, maar maak me er absoluut geen zorgen over, het zal wennen zijn.
     
  7. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Nou wij hebben 1 grote hond en twee kleine honden ja en tijdelijk 6 puppy's

    maar het gaat super ze zijn alle drie heel lief voor de kinderen de grote hond is een bull terrier en de andere twee zijn twee jackrussell's
    kijk maar ik mijn foto album


    groetjes roelien
     
  8. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Hi Roelien leuke foto's! en wat een schattige puppy's ook!
     
  9. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben 2 Jack Russell Terriërs.
    De oudste moest in het begin erg wennen, maar de jongste vindt ons zoontje van begin af aan helemaal geweldig.
    Nu is ons zoontje Rens inmiddels bijna 9 maanden en hij is helemaal weg van onze Jacks. De oudste komt wel eens kijken maar ze wil niet dat Rens hem aanraakt, dan gaat ze weg. De jongste vindt alle aandacht geweldig en Rens mag haar aaien en aan de oren trekken, als ze maar aandacht van hem krijgt. Maar hij mag van mij niet aan de oren trekken, dat moet hij nu maar alvast leren dat het niet mag en dat hij alleen maar zachtjes mag aaien. Ik ben er ook altijd bij als Rens met de honden in contact kan komen.
     
  10. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    wij hebben een kakatoe (zie plaatje) ze is veel aanhanklijker geworden als we dachten.Ze kijkt wel naar jasper maar ze vind het leuker om aan zijn kleren te knagen :) en met zijn speeltjes te spelen :) Verder hebben we nog een vaklparkiet die begint te fluiten en te praten als jasper huilt( zegt ie : wat is er dan en geeft dan kusjes heel errug lief hahaha) en verder hebben we een konijn die er niet naar om kijkt.

    groetjes bianca
     
  11. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo selma dat ken ik mijn jongste dochter is nu een jaar oud en zei probeert ook alle honden te aaien zelfs de puppy's maar ze aait gelukkig en trekt nog niet aan de oren

    groetjes roelien
     
  12. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Mijn vriend had al een poes toen we bij elkaar kwamen, mijn zoontje was toen 2 en vond een poes geweldig, maar de poes vond hem ECHT niet leuk. Het is een oude poes die al veeeel heeft mee gemaakt. Met heeeeel veeeel engelengeduld zijn we nu zover dat mijn zoontje de oudste poes mag aaien (Zijn we inmiddels 2,5 jr verder)
    Na ongeveer een 1,5jr samen besloten we om er een kitten bij aan te schaffen, en die is echt het speelkameraadje van onze zoon, dus bij de volgende zijn ze al wel wat gewend, maar zal ze altijd nauwlettend in de gaten houden bij straks de baby, want ze hebben beide nog geen kleine baby meegemaakt!

    Liefs Carry
     
  13. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb een kleine hond en een kat. Het gaat prima. Zolang ze maar niets negatiefs associeren met de baby vinden ze het hartstikke leuk. Niets forceren met de kat, want die heeft zn eigen tempo nodig, gaat prima.
    De hond is superenthousiast, die moest ik in het begin een beetje temperen, maar dat moet ook op een positieve manier (veel belonen). Ze wilde het liefst de baby likken en dat moet je proberen te vermijden (vooral in het begin) Een klein likje over de handjes kun je wel weer met een vochtig doekje afnemen. Of een likje over het bolletje (niet in het gezicht). Want een hond moet dat toch een keertje kunnen doen, om de baby te accepteren.
    Maar je moet er altijd bij blijven, ook al denk je dat je dier nooit iets zal doen!
    Succes!
     
  14. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Leuk om te horen dat dat goed gaat met je hond. Wij hebben twee kleine honden en die worden echt helemaal blij van kinderen. Als ze op straat een kind of een kinderwagen zien kwispelen ze zich helemaal leip.
    Ook mijn neefjes en nichtjes en het buurmeidje zijn favoriet.
    Hoop dat ze ze ons kindje tzt ook lief vinden, want dan lopen ze wel wat aandacht mis natuurlijk.

    Pim
     
  15. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    wij hebben nog geen kindje, wle katten maar kan dus nog niets over combi zeggen.

    wel heb ik nog een vraagje ovr het onderwerp ivm toxoplasmose. ik heb geen antistoffen en we hebben een jonge en een wat oudere kat. hoe hebben jullie dat gedaan? ik maak de kattenbak niet schoon. maar hoe deden jullie dat met aaien en handen wassen? een kat is immers een schoon dier en likt altijd vrolijk zijn poten schoon en de rest van zijn lijf als hij in de bak is geweest. dan zou je toch denken dat het zich snel verspreid over het lichaam van de kat? of gaat dat wat te ver? ik wil er niet hyper over zijn maar kindje met afwijkingen omdat ik er niet alles aan heb gedaan om het te voorkomen zou ik wel erg vinden.
     
  16. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dorito. hoe weet je dat je geen anti-stoffen hebt? Middels een bloedtest ofzo? Jammer dat dat niet een standaard iets is, dan weten we alleen veel meer over risico's of niet!
     
  17. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik doe de kattenbak dus niet... maar je kan wel rustig je katten aaien.. tenminste, dat doe ik wel...
     
  18. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ja, je kunt je kat rustig aaien, knuffelen. Geen probleem.
    Als je kat ook over het aanrecht loopt, zou ik daar geen etenswaren op neerleggen, wel op een bordje of zo ;)
    Verder is het geen probleem. De mijne lag tijdens mijn zwangerschap maar wat graag tegen mij aan (sommige dieren voelen dat heel goed aan!)
     
  19. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik maak de kattenbak ook niet schoon, aai de kat wel gewoon zonder mijn handen te wassen. ( ligt ook de hele dag op schoot als het haar uitkomt )

    Met de honden zal het nog feest worden, 2 stafford zusjes van net 1 jaar :)
    maar dol op kinderen en wonderbaarlijk rustig als er een kind in hun gezelschap is.
     
  20. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Leuke foto's in je album, Bonita vind ik prachtig trekt toch die bullen :)
    pups ook super en je kids.
     

Deel Deze Pagina