Hoe zit het in elkaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lindavandenberg, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindavandenberg

16 mei 2008
    19
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes. Misschien zijn het rare vragen voor jullie maar ik snap het echt allemaal niet helemaal.
    Vraag 1:
    Ik heb nu 2 maanden ovulatie testen gedaan en krijg geen een positieve test eruit. Eerste maand 1 keer per dag gemeten. Tweede maand 2 keer per dag gemeten.
    Betekent dit dat ik geen eisprong heb?
    Vraag 2:
    Als je geen eisprong hebt, wordt je dan wel of niet ongesteld?
    Vraag 3: Moet ik gaan temperaturen en als daar niets uitkomt na een paar maanden naar de huisarts?

Het zijn niet de meest slimme vragen, maar ik weet niet precies hoe het zit. Graag hoor ik van jullie die het wel weten.

Liefs Linda.

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey Linda,

He, wat lastig allemaal he... :). Ik heb er niet zoveel verstand van, maar doe mijn best je op weg te helpen ;).

1) Bedoel je dat je helemaal geen streepje op je ovu test krijgt? Of een vage streep, bij een vage streep heb je namelijk wel gewoon een eisprong!

2) Volgens mij is het zo dat als je geen eisprong hebt, je ook niet ongesteld kunt worden (maar dit weet ik niet 100% zeker, maar zoals ik het geleerd heb; als je ei niet bevricht wordt, wordt je -gemiddeld genomen- na 14 dagen ongesteld, het niet bevruchte eitje wordt 'afgestoten', dus ik zou aannemen dat als je geen eisprong hebt, je ook niet ongesteld wordt)

3) Of je gaat temperaturen moet je natuurlijk helemaal zelf weten, zijn jullie al lang bezig? Het voordeel van temperaturen is dat je achteraf weet dat je je eitje gehad hebt, het nadeel is dat als je erachter komt dat je je eitje gehad hebt het al 'te laat' is. De gemiddelde tijd om naar de HA te gaan is ongeveer na een jaar proberen / klussen.

Ik hoop dat mijn info een beetje klopt.

Succes met zwanger worden he!

3. lindavandenberg

16 mei 2008
    19
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Fem,

Ik heb wel een heel licht streepje. Dus jou antwoord is dan ook een hele opluchting :D . Nee, we zijn nog niet zo lang voor het eggie bezig. Maar hoorde goede resultaten van vriendinnen over de ovu testen. Dus dacht om een goed inzicht te krijgen om het ook maar te doen. Maar werd de test niet zo positief als ik dacht dat hij moest zijn. Dus ging ik google en daar kom je dan best dingen tegen waar je jezelf een hoedje van schrikt.
    Dacht bij mezelf om een hoop (tijd ) voor te zijn. Ga maar volgende maand temperaturen dan kan ik dat ook aan de dokter laten zien (na een paar maanden) als het niet goed is. Want als je geen eisprong heb dan is die er volgende maand ook niet en over een jaar ook niet.
    Maar er is nog hoop onder de horizon en ik ga vrolijk aan het tempe. (heb alleen een pest pokke hekel aan rectaal meten) Maar je moet er wat voor over hebben.
    Tja, ik dacht ook dat je na een eisprong echt ongi moest worden. Maar begon in 1 keer heel erg te twijfelen :oops: .

Liefs, Linda.

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    hahahaha, ik snap het wel hoor, vorig jaar gingen wij er ook voor en toen leerde ik ook dingen waar ik nooit eerder bij stil had gestaan ;), hahaha!

In het temp topic zul je ongetwijfeld veel leren over het temperaturen etc... :), ik heb het nooit gedaan, maar meiden die ik ken wel (en die zijn bijna allemaal zwanger hoor ;)). Wat je ook zou kunnen doen is de zoekfunctie van de site gebruiken voor foto's van ovutesten, ik weet zeker dat er foto's van te vinden zijn en dat je zult zien dat de ovu test echt niet altijd een dikke vette streep geeft! :)

Succes! :D

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn ovu testen worden ook niet positief.
    Ik krijg 3 dagen een licht 2e streepje en daar houdt het dan ook wel mee op ;)
    Maar doordat ik temp weet ik wel dat ik na die 3 dagen mn ei krijg. Dus ook vage streepjes kunnen een eisprong aangeven.

Zonder eisprong kan je wel ongesteld worden, dus dat zegt niets over wel of geen eisprong.

Tempen kan je heel veel inzicht in je cyclus geven. Wat ik al schreef, doordat ik temp wist ik dat mn 2e streepjes dus aangaven dat mn ei eraan kwam. Als ik niet had getempt wist ik dit niet.

Ik kan je dus aanraden om te gaan tempen.
    Mocht je idd geen eisprong hebben moet je dat volgens mij ook kunnen bewijzen met minimaal 2 tempkaartjes.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

6. lindavandenberg

16 mei 2008
    19
    0
    0
    Gelderland
    Maar dan nog een vraag op het laatste antwoord.
    Mag ik veronderstellen dat als je een lichte LH piek (dus een licht streepje op je ovu test) dus dan ook daadwerkelijk een eisprong hebt? Het is toch zo dat je het LH hormoon moet aanmaken om een eisprong te krijgen? Of snap ik het nu weer niet. Moeilijk hoor dat proces van de vrouw! :rolleyes:

Liefs, Linda.

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je maakt de hele maand door LH aan. Vlak voordat je ei springt heb je een LH piek en die zie je dan op de ovu test.
    Ik maak blijkbaar maar weinig LH aan en daardoor worden mn ovu testen niet positief.

Je hebt dus geen lichte LH piek.
    En een licht 2e streepje op je ovu test hoeft niet te betekenen dat je ei eraan komt.
    Ik zou gewoon gaan tempen, dan krijg je veel meer zekerheid of je nu wel of geen eisprong hebt gehad ;)

8. lindavandenberg

16 mei 2008
    19
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga idd maar tempen. Hopelijk zie ik spoken die er niet zijn! :oops:
    Ik duim maar dat ik ook gewoon een lage lh spiegel heb zoals jij.
    Succes ermee!
    Liefs, Linda.

Deel Deze Pagina