Hoe geef ik Losec aan 11 weken oude baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anieteke, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anieteke

    Anieteke Actief lid

    21 apr 2007
    301
    0
    0
    De titel zegt het al...het zijn eigenlijk Omeprazol capsules. Daarin zitten bolletjes die niet kapot mogen en in principe door de fles mochten van de Kinderarts. Nu blijven die bolletjes allemaal in de fles kleven en gaan niet door de speen...

    Zo krijgt ze ze dus niet allemaal binnen. Daarnet op een lepeltje geprobeerd, maar ook geen succes want dan blijven ze in haar mondje kleven en ze zijn vies! Verschrikkelijk gewoon...

    Dus heb je een gouden tip? Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

    groetjes Anita
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    We geven aan kleine kindjes (nja de ouders natuurlijk ;) ) de originele Losec mee.
    Deze kun je oplossen in water en dan met een spuitje in het mondje spuiten.
    Ik zou even langs de apotheek gaan en daar je probleem uitleggen...wellicht dat ze de losec voor je willen bestellen ;)
     
  3. Suuzje

    Suuzje Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Met de capsules geen ervaring. Joya heeft Losec tabletten gehad, maar dat was ook geen succes. Ook een heel gevecht om het naar binnen te krijgen. Opgelost in water via de fles bleef het in de speen achter, met een lepeltje verslikte ze zich steeds, met soms spugen tot gevolg. Met een spuitje ook geprobeerd, maar de korreltjes bleven dan in het bakje achter, die krijg je (ik iig niet) niet goed opgezogen met het spuitje. Ik heb dit aangegeven bij de kinderarts, en heb toen Zantac voorgeschreven gekregen.
    Misschien om makkelijker toedienbare medicatie te vragen? Of misschien dat ze bij de apotheek ideeen hebben?
     
  4. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja die dingen zijn vreselijk. Wij hebben ze ok 3 dagen gehad voor Fleur omdat de Losec MUPS (hetzelfde in andere vorm) op waren in de apotheek. Het bleef overal aan plakken, ook aan spenen met een groot gat. Niet te doen dus.

    Maar daar moet je dus even om vragen Losec Mups en een 10 ml spuitje. De Mups zijn tabletjes waar de stof dus ook in zit verwerkt, precies hetzelfde. De tablet doe je onder in de spuit, dan trek je langzaam warm (goed warm) water (uit een eierdopje of zo) erbij op. Dan je duim op het uiteinde van de spuit en zachtjes maar goed schudden (zitten kleinere balletjes in de tablet die ook niet stuk moeten volgens mij) totdat de tablet zich oplost en een zachtroze vloeistof ontstaat. Dan verder koeler water (of melk) erbij optrekken totdat de spuit vol is. Pink in mondje (terwijl in box in wipstoel) en dan de spuit ernaast en zo toedienen beetje bij beetje.

    Dan had ik er nog een eierdop melk bij omdat er een beetje gruis (balletjes) achterblijft in de spuit op het eind. Je moet dan nog 2 x wat melk in de spuit optrekken en schudden en dan hebben ze alles zo goed als binnen. Dan lekker een flesje er achteraan. Hier ging dat na een week goed. Het is even prutsen maar dan lukt het prima.

    Beetje lang verhaal maar weg met die statische balletjes. Dat is echt geen doen.

    Succes, Marijn
     
  5. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Wij geven idd ook altijd voor baby'tje de originele Losec mee, omdat je deze kunt oplossen.
    ik zou idd gewoon even teruggaan naar de apotheek en daar je verhaal doen.
     
  6. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    vind het ook een beetje vreemd dat ze je omeprazol hebben meegegeven...kunnen ze zelf toch ook wel bedenken dat dat niet werkt?! :(
     
  7. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ja, dat vind ik idd ook heel vreemd hoor! Hoop dat je eruit komt!
     
  8. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook met een spuitje idd.
    Ik gaf dan iedere keer kleine beetjes en bleef de spuit schudden zodat het gement bleef.
    Ook doe ik lucht bij de spuit zodat bij het laatste beetje de lucht de laatste korrels eruit schiet, klinkt erger dan het is maar werkt hier goed
     
  9. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier ook omeprazol moeten geven, idd een rotklusje.

    Ik deed ze op een lepeltje met wat water en gaf ze dan. De bolletjes bleven idd in z'n mondje plakken, maar daarna kreeg hij onmiddelijk z'n flesje en op deze manier had hij toch al die bolletjes binnen uiteindelijk.

    Maar dé gouden tip, helaas heb ik die zelf niet gevonden.
     
  10. Anieteke

    Anieteke Actief lid

    21 apr 2007
    301
    0
    0
    Zo wat veel reacties! Dank!

    Zantac had ze al geprobeerd, maar daar kreeg ze heftige krampen van.
    Vandaag is de apotheek uitaard dicht, dus morgen maar eens langs gaan...

    In ieder geval bedankt allemaal!
     
  11. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Er bestaan ook cupjes waarmee je de bolletjes kan geven, die cupjes kan de apotheek vast wel voor je bestellen.
    En anders de originele Losec laten voorschrijven door de arts, die kan je dan met een spuitje geven.
     
  12. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Op een lepeltje met een mini klein beetje vitamine d (of was het die andere?) erbij..is lekker zoet,
    of een beetje fruithapje (maar daar is 11 weken nog te jong voor denk ik)

    In elk geval vermengen met iets dat ze lekker vinden. Losec MUPS zijn óók irritant om te geven, maar op een gegeven moment wordt het een handigheide (wij deden het idd vermengen met wat melk op een lepeltje )
     
  13. Mirthe81

    Mirthe81 Bekend lid

    21 feb 2008
    590
    0
    0
    Bij mij werkte met een spuitje ook niet. Ik laat ze in een klein beetje water uiteenvallen en gooi er dan een klein beetje rijstebloem door zodat het makkelijker eet. Ze stilte er anders zowat in. Ik doe er vaak een heel klein scheutje diksap door en dan smikkelt ze het zo naar binnen vanaf een lepeltje.
    Ik heb ook lang gezocht naar iets dat werkt, en dit werkt goed. Ze vindt het lekker en is dan iig niet zo boos meer.
     
  14. Anieteke

    Anieteke Actief lid

    21 apr 2007
    301
    0
    0
    Nou ik ben naar de apotheek geweest, maar die claimen geen andere variant te hebben... :evil:

    Ondertussen doen we het toch maar met een lepeltje en wat voeding erbij. En dan gelijk een fles erachteraan zodat alle korreltjes doorgeslikt worden...

    Geen daverend succes, maar het lukt....

    Bedankt voor de reacties nogmaals!
     
  15. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    Wat een onzin van de apotheek zeg. Er bestaan originele LOSEC mups, fabrikant Astra Zeneca, kunnen ze gewoon bestellen bij de groothandel.
    (ws. willen ze dat niet want dan maken ze minder winst!)

    Ik zou toch nog een keer naar de apotheek gaan hoor!
    De mups kan je gewoon oplossen en dat gaat beter dan de capsules.

    gr.
    wup (apothekersassistent in ziekenhuis)
     
  16. Mirthe81

    Mirthe81 Bekend lid

    21 feb 2008
    590
    0
    0
    Bij mij vallen deze uiteen in piepkleine bolletjes. In de bijsluiter staat dat deze bolletjes intact moeten blijven, daarom moet je het binnen een half uur na het uiteen laten vallen toedienen anders verminderd de werking.
    Deze mini-bolletjes blijven in de speen hangen van de fles, vandaar dat wij het door een klein beetje pap geven.
     
  17. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hey meid,

    hier ook een kleintje met reflux, dylan krijgt losec drank dit moet wel speciaal gemaakt worden door de apotheek maar het werkt super goed. ik doe de losec drank door de flesvoedig zodat hij er niks van proeft (dit mag van de arst ;) ). ik heb zelf namelijk een heel klein beetje geproeft eraan en het is heel vies spul.

    misschien kun je ook vragen voor de losec drank veel suc6
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm wij kregen de tip inderdaad om eht in en spuitje te doen
    maar daar blijven de baletjes net zo hard in kleven als in een fles

    dus na een hoop geknoei bleek bij ons het het meest practisch om ze ten eerste sochtends bij de eerste fles te geven.. (dat scheelt vergeten!)
    en dan eerst de balletjes toch op een lepeltje in dr mond scheppen.. en voor ze kon piepen/sputteren of zelfs maar een balletje uitspugen.. meteen de fles er achter aan.
    (dus de fles startklaar onder handbereik.. )
    en dan slikte ze de balletjes weg met de melk uit de fles.

    nu krijgt ze ook regelmatig groente en fruit.. en hapt ze zelfstandig de baletjes van de lepel
    maar het daadwerkelijk wegslikken zonder melk gaat echt gewoon niet
    met een fles er bij gaat het prima tho.

    1 schrale troost.. je wordt er vanzelf handig in :)
     
  19. Niet meer actief

    Hier ben ik het helemaal mee eens, de apotheek kan absoluut wel de originele Losec MUPS voor je bestellen!

    Groetjes,
    Anita (apothekersassistent)
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja. enige is dat volgens de apotheek hier... die ook gewoon in van die kleine balletjes uit een vallen......
     

Deel Deze Pagina