Pientje, wat jij zei, dat als wij een stap doen naar God hij wel 1000 dingen terug zal doen... dat we er voor moeten openstaan als we bewijzen willen. Nou, in heel moeilijke tijden (al een hele tijd geleden hoor) heb ik mij er een keer voor opengesteld... maar helaas heeft het niet mogen baten hoor... ik heb geen bewijzen gezien.
zolang we het netjes houden en niet met modder gaan gooien, kun je hier best leuk over discuzeuren hoor. zolang je respect hebt voor andermans mening.
Precies Loopy! Waarom zou een gezonde discussie niet mogen dan?! tLeven is niet alleen maar koek en ei
@ loopy... Je hebt helemaal gelijk maar dan moet er niet worden gezegd dat mijn geloof net is als het geloven in elfjes... Dat vind ik persoonlijk geen respect en daardoor voel ik me gekwetst. Ik zeg ook niet dat een ander in de hel komt als hij niet in God geloofd? Misschien geloof ik dat wel maar om een ander te respecteren zeg ik dat niet! Maar zolang ik lid ben van dit topic zijn er al zo vaak deze discussies geweest en elke keer wordt het toch met modder gooien. Dus van mij mag hij dicht!
Geloof me, mensen die niet geloven zitten hier niet op te wachten. Nogmaals: als IK wil geloven, dan ga ik er zelf wel achteraan. Daar heb ik jouw foldertje niet bij nodig!
er wordt nu toch niet met modder gegooid? topic leeft al 15 paginas en nog steeds netjes en met respect naar elkaar en voor elkaars mening dus waarom zou hij dan op slot moeten.
Het gaat er niet om dat een gezonde discussie niet mag, maar FB heeft nou eenmaal besloten dat geloofsdiscussies niet toegestaan zijn en een topic over besnijden werd meteen (na 2 pagina's) gesloten onder vermelding van deze forumregel en hier gaat het maar weer door en door en door. En voor wat betreft de ramdantopic, dat is een prachtig topic geworden van inmiddels 38 pagina's lang (te vinden in de lounge onder clubs) waar we met een klein clubje meiden een heel fijn topic hebben over iets wat ons allemaal bezig houdt op dit moment. Ik vind het dan ook erg prettig dan FB ons daar een kans heeft gegeven en dat het zo uitgepakt is.
Met uitdelen is toch niets mis? Ik vind het heel goed dat ze dit doet! En als je geen foldertje wilt aanpakken, loop je toch gewoon door!
Oooh meid... wat ben jij gelukkig dan Een gezegend mens hihih En ik vind niet dat dit topic dicht moet... Waarom wordt er op dit forum toch altijd hard weggelopen voor een simpele discussie! Ach en als mensen zeggen dat ze niet in elfjes geloven kan ik ze alleen maar de hand schudden, want daar geloof ik ook niet in... Maar ik vind ze wel heeel mooi Ik denk niet dat je je alles persoonlijk moet aantrekken.. En daar komt ook nog eens bij Famke... Er is ons nooit beloofd dat we het makkelijk zouden hebben als christen.. maar wel dat we alles bij hem mogen brengen en dat we zijn steun mogen verwachten...
Ben ik het ook mee eens hoor. Maar heb ook andere christen topics dicht zien gaan en dan het ramadan topic is al zo lang. Het verschil is natuurlijk dat dit over alle geloven gaat.
Toch zijn er mensen die zo tot het geloof komen, dat blijft denk ik de drijfveer. Je kan dan denk ik alleen voor jezelf spreken.
Ilja, als mensen nou eens gewoon de discussie aangaan in plaats van hardrennend weg te gaan of zich direct gekwetst te voelen zou het veel beter gaan en zouden dergelijke topics helemaal niet gesloten hoeven te worden al zijn ze 100 paginas maar mensen voelen zich hier soms wel heel erg snel aangesproken hoor, en dan gaan ze dingen schrijven die niet ter discussie staan waardoor een topic inderdaad vaak genoeg gesloten moet worden en dat is al jammer genoeg. moet je kijken hoe ze in de 2e kamer discussiëren daar is dit kattepis bij en toch lukt het ze om na de discussie lekker gezellig een biertje te pakken met zijn allen en waarom, omdat ze hun standpunten verdedigen en omdat ze zich niet persoonlijk aangevallen voelen omdat hun standpunt niet die van de ander is.
Je hebt helemaal gelijk meid... Ik loop ook niet weg... Het is meer een gedachte uit voorzorg haha... Maar het is geen simpele discussie denk ik dan... Want anders woedde deze niet al eeuwen lang Maar we gaan gewoon door met het dragen van het Kruis of niet?
Ik vind het een rare regel dat je over het geloof niet mag discusieëren... En over de ramadan praten mag wel ?1? Nou dat gaat er bij mij niet in... Ramadan komt ook voort uit het geloof... alleen niet mijn geloof... Overigens staat er bij de Lounge dat je daar over alles mag praten wat niet over zwangerschappen gaat... daar staat niet bji: behalve het geloof! Er zijn in de wereld gewoon gevoelig liggende onderwerpen en die zullen er blijven... en mensen willen er wel graag over praten... Prima toch... zolang het maar met respect voor elkaar gaat en op een nette manier...
Ik vind het een vorm van opdringen. Ik wil niets met het geloof of god of wat dan ook te maken hebben. Zoals ik al eerder zei; als iemand geloofd, prima! Be my guest, maar val mij er niet mee lastig. Als ik iets over god wil weten of me wil laten bekeren, ga ik wel naar een kerk, zoek ik het ZELF wel op. Als je al zieltjes moet winnen op straat.......................................................
Nogmaals dan maar....het gaat er mij niet om dat er niet gediscussieerd zou mogen worden, maar ik vind wel dat er met 2 maten gemeten wordt. Dát mag ik toch wel zeggen zeker? Ik voel me niet aangesproken ofzo, maar vind het niet helemaal "correct".