Neehee, abnormale. Je hebt gelijk, ik doelde in dit geval op paranormale (het domme oost groningse ook van mij ). Maar het abnormale ben ik ook aanhangster van, ik ben zeg maar een beetje apart
Kan best hoor, het was eigenlijk ook niet mijn bedoeling om de Islam te viseren hoor... sorry als het zo overkwam... de wet zal ook voor iedereen gelden, niet alleen voor moslims.
Ik ben Christen. Ook lekker vrolijk, maar toch ook wel degelijk.. Anders dan in NL. In Peru zijn ook de strenge kerken vrolijk en de vrolijke kerken 'streng' ... Hoort bij de cultuur. Heerlijk. Streng vind ik trouwens ook niet zo'n goed woord. Het is meer overtuigd, ze hebben een visie en leven uit hun geloof. Er is geen middenweg.
De mens moet eens niet zo nieuwsgierig zijn en alles willen weten Ik voel me niet verloren, verre van zelfs, heb totaal geen leeg gevoel, ja als ik niet op tijd eet wil ik me nog wel eens leeg voelen net zo goed als dat ik me leeg voel als ik de avond ervoor ben wezen stappen en boven de pot heb gehangen en waar ik vandaan kom weet ik maar al te goed dat heeft vader abraham destijds de smurfen laten zingen alleen in dit geval heet mijn moeder geen sjaan maar amelia. en de reden dat ik hier ben tja ach om te genieten van het leven natuurlijk. ik heb geen god nodig zou denk ik een hartig woordje met hem willen spreken als hij voor me zou staan zeg, wat een ellende op de wereld allemaal ik ben van mening dat als er echt een god zou zijn of een allah deze de wereld wel zou behoeden voor oorlog en ellende en de mensen niet zo de afgrond induwen.
Heb niet alle antwoorden gelezen dus misschien heeft iemand anders het ook al gezegd, maar als je niet gelovig bent, ben je atheist. Dus kan je op die optie stemmen!
ik geloof in het ietsisme er zal heus wel iets wezen maar wat..... daar kom ik pas achter als ik m'n ogen voorgoed gesloten heb. (Het ietsisme is concreet het geloof in een metafysische kracht. Ietsisme is een algemene term voor uiteenlopende overtuigingen waarbij mensen "aannemen" dat er "iets" is "tussen hemel en aarde", zonder concreet een welbepaalde religie aan te hangen.)
WAAR HOOR JE BIJ? VAN WELKE KERK BEN JE? (n.a.v. 1 Kor. 3: 4 en 21-23) Die vragen krijg ik nog wel eens te horen. Dan antwoord ik: Ik ben hervormd geboren. Maar ja, wat geef ik daarmee eigenlijk aan? En dus vul k aan: rechtzinnig daarenboven dat is een vrijzinnige manier van geloven. Maar toen ik nog jong was, is mij al geleerd: Een goed woord voor hervormd is gereformeerd. dus behoor k ook tot de gereformeerde kerk. en doe gereformeerd gemeentewerk. En de kerk is al oud! Dat is zonder meer, dus ben ik eigenlijk ook oud-gereformeerd. Ik ben christelijk zo is me geleerd, dus ben ik ook christelijk gereformeerd. Ik kan ook zeggen, dat kan er ook mee door, dat ik tot een christengemeente behoor. Christus bevrijdde mij, tot liefde en hoop, dus vast en zeker, vrijgemaakt ben ik ook. Omdat men in mijn kerk ook aan dopen doet, past baptistengemeente me ook wel goed. In mijn kerk komt ook jaarlijks t pinksterfeest voor, dus is het dat ik ook tot de pinkstergemeente behoor. En omdat het steeds om het evangelie gaat, kan evangelische gemeente ook geen kwaad. Ik vaar op t bijbels apostolisch gezag, dat is de reden dat ik me ook apostolisch noemen mag. Tenslotte is het gewoon een klein publiek: de kerk is algemeen, dus k ben ook katholiek. Je weet nu tot welke kerk/gemeente ik hoor. Of komt mijn antwoord je wat verwarrend voor? Je hebt gelijk! Die namen! Wat een gedoe! Daarom wens ik je van ganser harte toe, dat op de vraag: waar hoor je bij? Van wie ben jij (bent u)? Je antwoord zij: Van Christus ben ik! Straks en...Nu! Hier moest ik even aan denken.. Vind het altijd een mooie tekst.. liefs yippie. Kennen jullie de visje teksten ook..
Veel mensen die niet geloven geven God de schuld van de elende in de wereld. Maar dat doen de mensen zelf, God heeft mensen een eigen wil gegeven. Het is de schuld van de mensen niet van God. Het is wel makkelijk om het op God te schuiven als je er niet eens in geloofd.
Ik geloof nergens in. Weet je wat ik vervelend vind. Als ze op zondag morgen voor tienen voor je deur staan en vragen of je zin heb om over god te praten. Nou nee. Alsof ik niks beters te doen heb op een zondag ochtend. Dat ze nog durven aantebellen. Sorry hoor maar ze moeten me d'r echt niet mee lastig gaan vallen. Vooral niet op zondag morgen. Mischien wel niks te maken met het topic maar moest het ff zeggen.
Hahaha ja leuk! Evolutie theorie---> waarom moeilijk doen als het in 6 dagen kan Deze vind ik erg mooi----> Ik geloof in God zoals een blinde in de zon gelooft, niet omdat hij haar ziet maar omdat hij haar voelt. Als christen krijg ik ook vaak de opmerking, dat ze niet geloven vanwege de ellende in de wereld, dat als God zou bestaan, waarom doet Hij er dan niks aan? Enige wat ik daarop kan zeggen is dat de mensen zelf veel ellende veroorzaken, maar God heeft de oplossing gegeven, nl. Zijn Zoon Jezus.
Haha, Tanja, wat een goed onderschrift. Je eerste zin, geeft nou net de oorzaak aan van al de ellende. Niemand denkt God meer nodig te hebben, willen zelf een god zijn. Tja... en dan maar afvragen waarom er zoveel ellende is?
Ik ben zelf katholiek,ik weet niet tot welke ik behoor! Maar ik wij geloven in god. Volgens mij geloof bijna iedereen van de ABC eilanden in GOD. Tenminste iedereen die ik ken wel en daar buiten ook een paar vrienden en noem maar op. Alleen iedereen op zijn manier. maar we weten allemaal bijna zeker wat er in het bijbel staat en noem maar op. Ik wil ook graag dit mijn zoontje meegeven,maar laat het ook vrij voor hem zelf te ontdekken of uitvinden of hij wilt geloven of niet.Ik wil hem nisk op dringen, Hadden wij vroeger ook niet. Maar we moesten wel mee naar de kerk,dat gind ook goed. zingen met andere kinderen en eten en drinken spelletjes doen. Terwijl de ouderen in de kerk zelf naar de preek hoorden,naarmate we ouder werden moesten we ook blijven zitten,vond het wel jammer. maar jah hoorde erbij. In de vakantie's was er een organisatie vanuit de kerk dat de kinderen daar heen konden gaan gratis,en daar spelletjes doen en zingen en noem maar op.gewoon iedereen met elkaar alle culturen en leeftijden bij elkaar. Zo groeiden wij al jong op van iedereen is gelijk en niemand is anders,kwa uiterlijk dan.(ik wou dat elke gemeente dat deed. Dan denk ik hoeft niet dat iedereen dan anders tegenover elkaar zullen staan. Als ik het nu soms merk op mijn werk vloer worden ze steeds jonger met discrimineren,kwa uiterlijk,of je nou dik dun bruin wit bent. Maar dat zie ik meestal door de vingers want het komt ergens vandaan zo kijk ik weer naar de thuis basis die ze niet/wel krijgen. gr loesmari
Ik geloof in de kracht en energie van de mens. Wij kunnen meer dan we denken met onze innerlijke kracht.
Jeetje wat een geloven allemaal... En sommige lijken me zo ingewikkeld Ik ben blij met mijn simpele geloof als christen Alhoewel dat voor sommige mensen ook niet te begrijpen is lees ik wel!
Vind deze ook erg leuk: Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard te laten knippen. Ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat. De kapper zei: "kijk, ik geloof niet dat God bestaat." "Waarom zeg je zoiets"? vroeg de man. "Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan. De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met een heel lang haar en ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET!" "Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je," antwoordde de kapper. "NEE!" Schreeuwde de cliënt. "Kapper bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld." De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen." "Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken. En daarom is er zoveel ellende op de aarde.