Mja, de paus. Dan heb je het ook wel over iemand. Daar wil ik als christen ook helemaal niet mee geassocieerd worden. Net zoals er vast veel atheisten zijn waar jullie niet mee geassocieerd willen worden.
Maar nu zijn de katholieken beledigd..... Snap je een beetje waar we heen willen? Misschien hebben de katholieken en de paus wel gelijk en ben jij nu echt bij het verkeerde eind....je weet nooit, want er zijn zoveel geloven.
Dus als ik niet naar de kerk ga, ben ik meteen al een slecht mens en ga ik idd naar de hel? Das knap, want ik heb nog nooit iets vreselijks gedaan in mijn hele leven. Zo ook mijn ouders niet, maar die gaan dan ook naar de hel, want die geloven ook niet en dat zijn de liefste mensen die ik ken...dus? Nee ik begrijp geloven niet! Je geloofd in iets wat er misschien niet eens is. Dan ga ik voor het elfjes geloof bij deze. Mja, iedereen doet lekker waar die happy van word!
@ mamakitty: Wat je beschrijft over de hel, duivel en doop.. klopt niets van. Misschien dat je je er eerst in verdiept voordat je er iets over opschrijft. De duivel straft niet, God straft ook niet. Het is niet zo dat je naar de hel gaat als je iets fout doet. En het is niet zo dat als je niet gedoopt bent dat je dan naar de hel gaat. Doordat Jezus aan het kruis is gegaan worden onze zonden vergeven, het is je eigen keuze of je dat gelooft en aanneemt of niet. God heeft ons een eigen wil gegeven Hij wilde namelijk niet mensen dwingen om in Hem te geloven maar de mensen moeten het helemaal zelf willen.
Nouja, beledigd hoeven ze (de katholieken) zich niet te voelen., als ik zeg dat ze een dwaalleer volgen. Ik voel me ook niet door jullie beledigd. De bijbel zegt dat we vervolgd zullen worden, dus dit is niets. En MamaKitty, je zegt dat je een goed mens bent? Dus je hebt nooit gelogen? Nooit iets gestolen? Ik wel... ik ben dan ook zeker geen goed mens..
Dan vind ik het steeds knapper worden dat er ZOVEEL versies van het geloven in god bestaan. De een zegt dit, de ander weer dat.... De een mag wel op zondag werken, de ander niet. De een moet een hoedje op, de ander niet...en ga zo maar door... Daarbij, wie zegt dat jezus aan een kruis heeft gehangen? Dat geloof jij, maar ik niet! Ik geloof dat elfjes de aarde hebben getoverd! *probeert het luchtig te houden*
dat soort verhalen heb ik in mijn jeugd dus alleen maar via christelijke buurtgenootjes gehoord. hoe komen zij er dan aan als het niet eens in de bijbel staat? en waarom hebben je mij er mee om de oren gegooid?
hihihi volgens mij is dit niet de bedoeling van dit topic, probeer ook geen discussie aan te wakkeren ofzo Ik bedoelde ook niet dat iemand zich moet verantwoorden, iedereen is vrij in zijn geloof/overtuiging. Is toch juist goed dat iedereen dat vertelt, zodat we elkaar beter leren begrijpen en inleven. Dat ik geloof maakt mij geen beter mens ofzo. Niemand heeft het recht om te roepen dat een persoon naar de hel gaat, dat is echt erg! Hoe God zich aan mij laat zien? In alles, in de wonderen, in genezing (heb geen makkelijke jeugd gehad, met als gevolg beschadigingen) in de liefde die ik voel, in de Heilige Geest die in mij is met de bijbehorende gaven, in de mensen om mij heen en hun getuigenissen wat God gedaan heeft. In een droom? nee die zegen heb ik nog niet gehad. Ga ook regelmatig naar christelijke conferenties, dar voel je gewoon de kracht van God, de liefde en wonderen. Tja over de duivel, idd de bijbel, maar ken ook mensen die de duivel op bezoek hebben gehad. (nou dat was geen feestje ) Maar moet ook eerlijk zeggen, dat ik me niet met de duivel bezig houdt, want dat is verspilde tijd, houd me liever met Jezus bezig.
Inderdaad zo hoorde ik ook zoveel. Zo van; als ik niet geloof, maar mijn man wel, dan zou mijn man naar de hemel gaan en ik niet.....sure....
Nou meid, ik merk dat jij je echt happy voelt, lekker blijven doen! Al kan ik het niet begrijpen, echt helemaal niets ervan, want ik ben een nuchter mens. Bij mij moeten eerst harde bewijzen komen, wil ik iets geloven
Niemand is goed inderdaad. Maar daar is nou juist Jezus voor gestorven. Voor onze zonden. Gaat dan iedereen naar de hemel? Nee, er zijn zoveel die daar niet in geloven. En dat is nou de enige voorwaarde: in Hem geloven! Geen goede werken oid, maar alleen geloven in Hem, dat Hij voor jouw zonden is gestorven.
En ik geloof niet, mijn hele familie niet, mijn vriend niet, mijn schoonfamilie niet.....dus dan zijn wij slecht volk? Omdat we niet geloven in hem? (wie is hem trouwens want ik heb hem niet ontmoet)........ Ergens in geloven zonder bewijs is als geloven in sinterklaas, zeemeerminnen, elfjes, kabouters......zo zie ik het. Daar geloven jullie toch ook niet in? Want nee, die bestaan niet, maar wie zegt dat?
Ik zeg net dat niemand goed is, dus jullie ook niet inderdaad. Als je zou geloven, zou dat niets veranderen... Maar dan heb je wel een advocaat (Jezus), voor als je straks voor de Rechter staat (God.) Ik heb ook gelogen, ik heb ook gestolen, ik heb ook vele zonden gedaan. Als je wilt weten wie "Hem" is, dan moet je de bijbel lezen.
Ik mag binnenkort het boek van sinterklaas weer voorlezen aan mijn dochter, das weer genoeg fantasie voor mij voor dit jaar
ik ben benieuwd naar het volgende: zijn er hier mensen die 'niks' waren en zich op volwassen leeftijd hebben bekeerd? (zoals mijn zus die sinds haar 20e moslims is) want dat is een heel ander verhaal dan dat je van baby af aan 'leert' te geloven denk ik. ik vind het wel iets bijzonders. dus ben benieuwd naar de verhalen.
Kom met harde bewijzen, dan sta je pas sterk. Iets geloven terwijl er geen bewijzen voor zijn..... Ik geloof ook in elfjes...