hoe groenten aantrekkelijker maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik weet zeker dat veel mensen hetzelfde denken.
    hoe maak je nu van aard groente vlees toch een gezonde maar ook een smakelijke maaltijd?

vanavond aardappels wortels tartaar toetje optimel gele vla

in een kookpan een klein klontje of scheutje boter tot het bruin is en dan de wotels erin goed omhusselen.
    een flesje light kookroom erbij en de wortels op laag vuur hierin smoren.
    schep suiker of zoetstof erdoorheen snufje zout en kervel.

amnardappels koken als gewend met of zonder zout

tartaar kruiden met peper zout en insmeren met mosterd

2. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ja ik vind het een goed onderwerp, omdat ik groenten erg vies vind. Het is niet dat ik het niet wil lekker vinden wat tja je moet groenten eten dus schuif ik het kokhalsend naar binnen. dus als meer mensen goede ideeen hebben...

3. upc

upc Niet meer actief

Ik kook veel groente met een bouillonblokje..heerlijk!!

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    spruitjes even blancheren dan lekker wokken met spekkies en knoflook.

5. tulip

tulip Niet meer actief

misschien met een lekker (gezond) sausje??? Ja, ik weet het eigenlijk ook niet, ik eet supergraag groenten. :D

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij hebben een tijdje een stomer gehad (kan trouwens ook met zo'n mandje in de pan en dan een klein laagje water) en zo vond ik mijn groentes veel smaakvoller. Er blijft dan veel meer van de smaak en de vitamines behouden.

Verder heb ik wel de tik dat ik in beide zwangerschappen walg van gekookte groentes...het liefst eet ik nu alleen maar rauwe salades. Na de geboorte van onze eerste dochter was dit trouwens verdwenen als sneeuw voor de zon!

7. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Ik hou dit topic in de gaten, wij houden alle drie niet van groente. Probeer het wel iedere dag op de tafel te zetten..
    Wat ik een uitkomst vind zijn bijvoorbeeld roti met sperziebonen, paprika en sla er bij. Drie soorten groenten op één dag :D

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Je groenten vooral niet te lang doorkoken! dan blijven ze veel frisser.
    nootmuskaat is bij heel veel groene groenten ook erg lekker.

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hier hebben we het probleem dat veel van de groentes die ik lekker vind, m'n man niet lekker vindt en andersom... Er zijn wel een paar groentes die we allebei (erg) lekker vinden, maar ja, keuze wordt dan wel beperkt...

Voor de variatie maakt m'n man (hij is de kok thuis :)) nog wel eens ovenschotels door aardappels en groenten in een ovenschaal te doen, wat room of aardappel-anders of iets dergelijks erbij... Ook erg lekker, maar toch weer net even anders dan 'gewoon' aardappels-groente-vlees.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.020
    1.844
    113
    Provincie Groningen
    Wat ik lekker vind om door de groente te doen, zijn van die boemboe's van conimex.
    Sajoer boontjes en sajoer groente.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan en ik lusten allebei heel graag groentes, dus wij hebben dat probleem niet zo, maar vriendlief eet 't liefst alleen maar rauwe groente. En ik wil toch liever meer variëren.

Dus wat ik vaak doe is broccoli/bloemkool/witlof koken en dan in een ovenschaal met ham en kaas, dan vindt meneer 't wel lekker! En die boemboe's zijn idd ook goed te doen! :)

Wij hebben sowieso elke dag minimaal 2 soorten op tafel staan, zodat er toch nog wat te kiezen valt, mocht 'ie 't een keer echt niet lekker vinden.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik stoom de groenten altijd, heb ze nog nooit gekookt. Vind dat de smaken dan veel beter blijven en het is nog veel gezonder ook.
    Nu eten wij alledrie graag groenten dus heb niet zo de behoefte om de aantrekkelijker te maken, dus geen tips helaas verder.

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik gooi de meeste groentesoorten en de aardappelen in de stomer. Dan blijft de smaak er veel beter in en er hoeft geen zout bij.

Edit: was al gezegd... :)

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.659
    9.219
    113
    Gelderland
    Broccoli is eerst even koken en dan uitje knoflook en ketjap in een wokpan. Broccoli erbij en smullen maar! ik lust geen broccoli gekookt maar zo vind ik het echt jammie :)

idd die bamboe's bij de boontjes.

Sugarsnaps (schrijf je dat zo) koken met een klein beetje suiker erin.

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat het vooral in de ovenschotels en eenpansgerecht moet zoeken om het aantrekkelijk te maken. Ik heb wel wat recepten dus als je interesse hebt, pb maar.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Grappig, ik walgde juist van rauwe groenten (brrr sla), en op het laatst van alle groenten. En tomaat vond ik vanaf het begin tot eind in alle vormen van bereiding ronduit ranzig. Bizar, want ik ben echt een konijn en hou onwijs van groente normaal, vooral van tomaten. En idd, na de geboorte snapte ik niet meer wat ik er nou zo vies aan vond ;)

Aantrekkelijker maken: doe meerdere groentes bij elkaar! Lekker wokken of iets korter koken; helemaal platkoken is echt goor. Combineer sperziebonen eens met een paar stukjes knapperige paprika en maak er een kleurige boel van.

17. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ham en kaassaus van maggie.. hmmmmm.
    Wortels doe ik meestal even in de oven en dan de saus erover gieten. Dan heb je een drap met heerlijke saus.

Voor mijn man maak ik altijd ' verborgen' groenten. hak het zo fijn dat je het bijna niet ziet ;)

Deel Deze Pagina