Frustratie!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dogpaw, 22 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Hoi!

    momenteel ben ik ontzettend gefrustreerd. Ik ben morgen 31 weken zwanger en heb zelf al een mooi namen lijstje. Ik hou van Nederlandse namen, niet te lang. Er staan er zo’n 5 op mijn lijstje waarvan 2 echt favoriet.

    nu heb ik mijn lijstje aan mijn man laten zien. Hij vindt geen enkele mooi.
    Oké, dat kan.. maar dan zou je toch denken dat hij zelf ergens mee komt?

    nou dat is dus het frustrerende, hij weet niet wat hij mooi vindt alleen wat hij niet mooi vindt..

    dus zelf komt hij nergens mee, weet hij het niet.

    Ik heb ook al gevraagd naar de stijl die hij mooi vindt maar nee, niks.

    bij onze dochter ging dit precies zo, en uiteindelijk kwam ik in het ziekenhuis terecht rond 37 weken en was ik helemaal van de wereld. Na de geboorte vroeg de verloskundige wat haar naam was en riep ik zonder na te denken de eerste naam van mijn lijstje. Mijn man was toen akkoord en vond de naam ook echt bij haar passen.

    moet het dan weer op deze manier gaan? :roflmao::roflmao:
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oooo ik zou echt zwaar gestresst zijn als ik in jouw schoenen had gestaan!

    Ik zou zeggen: geef je man een ultimatum. Laat hem deze week nog met minimaal 3 namen komen (mag je zelf kiezen of je de week tot en met zondag laat duren, of echt nog 7 dagen vanaf nu ;)).

    Vind jij daar een mooie tussen, dan moet het zo zijn en zijn jullie eruit (en heeft hij in ieder geval z'n best gedaan).

    Vind je het niks, dan kiezen jullie beiden 1 naam uit die jullie het mooiste vinden (mag van jouw top 3 of van zijn top 3 zijn).
    Komt hier 1 naam uit? Gefeliciteerd, jullie zijn eruit ;)
    Is dit niet dezelfde naam, doe dan kop of munt.
    Kop is naam A., munt is naam B.
    Gooi een muntje op. Is het kop wordt het dus naam A.
    Maar voel je dan al meteen euforie of voel je teleurstelling? En je partner?
    Als jullie daarmee op 1 lijn zitten zijn jullie eruit.

    Zijn jullie er nu nog niet uit, kijk dan samen of je een naam kan vinden die lijkt op de naam/namen die jullie mooi vinden (bijv. Liz is het net niet, maar Liv net wel).
    Of kijk of jullie de twee losse namen die jullie mooi vinden, samen kunnen voegen (bijv. jij vindt Anne mooi en hij Lot, dan wordt het Annelot).
     
  3. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Ik zou idd ook nog een kans geven om iets te bedenken en anders wordt het jouw favoriet aangezien hij toch geen ideeën heeft.
    Misschien kan een familielid die dicht bij jullie staat nog met je meedenken.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb hem nu al een ultimatum gegeven. En anders wordt het mijn favoriet. Hij reageerde niet echt en moest weg :|

    ik voel mijn bloeddruk gewoon stijgen als ik eraan denk dat we nog geen naam hebben. Mijn man denkt volgens mij dat hij nog zeeën van tijd heeft om te bedenken.
     
  5. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik zou gewoon zeggen “dit wordt de naam”. Als hij er niet mee eens is, dan moet hij andere suggesties aandragen, doet hij dat niet dan pech gehad. En misschien helpt het om je kindje alvast te noemen bij de naam die jij in gedachten hebt, zodat hij eraan kan wennen en een mening kan geven.
     
    hummeltje5 en Soturi vinden dit leuk.
  6. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Zet hem voor het blok. Laat hem een lijstje maken. Van wat hij mooi vind.
    Maak duidelijk wat dit met jou doet. En dat je wilt dat jullie samen een mooie naam willen kiezen. Al zou hij maar met 1 naam komen die hij super vind. Dan weten jullie in welke richting jullie moeten denken. Accepteer geen " ik weet het niet".
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook zo aanpakken.

    Als hij de naam echt verschrikkelijk vindt, komt hij vast wel met wat anders. Zo niet, dan vindt hij de naam vast niet zo enorm erg.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb vanavond voor het eerst de baby bij de naam genoemd die ik mooi vind. “Oh, .... is de hele avond al aan het draaien en schoppen!”
    Hij zei niet zoveel, dus ik blijf het maar doen. Ik heb al aangegeven wat het met me doet dat hij geen namen wil verzinnen maar hij zegt dat hij de baby eerst moet zien... Tsja, daar heb ik niks aan.
    Dus vanavond gezegd;”... wordt de naam, en als je er niet mee eens bent moet jij maar eens namen gaan verzinnen.”
    Wederom gaf hij er geen antwoord op, dus ik laat het maar zo. Het lijkt me dat hij wel in opstand zou komen als hij de naam écht vreselijk vindt..
     
    Soturi en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    En een compromis?

    Jullie stellen samen een lijstje met namen op waar je na de geboorte uit gaat kiezen?

    Er zijn zoveel landen waar het heel normaal is de naam te kiezen wanneer het kind geboren is, zo vreemd is dat nou ook weer niet.
     
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Poeh ik kan me je frustratie hierover goed voorstellen. Dat hij het lastig vindt oké, maar er komt gewoon echt helemaal geen enkel initiatief vanuit hem. Ik had het net zo aangepakt als jij, jammer dat het zo moet maar als het niet anders kan..
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    mijn hemel ik zou knettergek worden :eek:
    Ik werd al gefrustreerd toen we de laatste keer met 16 weken nog geen jongensnaam hadden :roflmao:

    ik zou hem duidelijk zeggen x word de naam punt.
    En is die het daar niet mee eens dan moet ie zelf maar met wat beters komen.
     
  12. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Het lastige is dus dat hij er totaal niet mee bezig is, en dus ook niet weet wat hij mooi vind dus geen lijstje kan maken
     
  13. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Wat frustrerend! Ik zou overigens ook boos worden als mijn man nooit zou reageren. Je moet wel engelen geduld hebben zeg! Ik zou jouw voorkeurs naam vaak noemen zodat hij er aan kan wennen. Ik herken het overig eens wel dat mannen zich niet lijken te beseffen dat 31 weken gewoon al ver is.
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Wij komen er ook niet uit:rolleyes:
     
  15. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Vandaag had ik controle in het ziekenhuis. Alles was helemaal top. Ik belde mijn man om te vertellen dat de baby goed groeit etc. Ik zei; “.... (naam) groeit goed hoor!!”

    En toen hoorde ik mijn Man een beetje grinniken en zei hij;”Ja, groeit hij/zij goed? Gelukkig maar!”

    dusss ik denk dat ik dit maar blijf volhouden. Hem dwingen om een lijstje te maken werkt totaal niet...

    En inderdaad @Elisa199 volgens mij heeft hij geen besef betreft hoe ver ik al ben.
     

Deel Deze Pagina