Hoe heb je het je collega's vertelt?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tjes, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjes

    Tjes Lid

    8 sep 2009
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

    Hoe hebben jullie het je collega's vertelt dat je zwanger bent?

    Ben deze week 12 weken zwanger van mijn tweeling en wil het gaan vertellen op mijn werk :D
    Wil dit onder de koffie op een leuke/grappige manier gaan doen;) maar hoe???
     
  2. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Wij zitten in kamers verdeeld en ik ben gewoon elke kamer apart ingelopen en heb het verteld.
    Nadat ik het de grote baas en mijn directe supervisor verteld had natuurlijk ;)
     
  3. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    had paaskoekjes, kippetjes en eitjes meegenomen voor bij de koffie :D
     
  4. NoessePoes

    NoessePoes Actief lid

    8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi hoi,

    Bij mij was het heel lullig ik was ziek thuis (door stress) en ben naar mijn baas op kantoor gegaan om het hem toch persoonlijk te vertellen... s'middags werd ik al door meerdere collega's gebeld dat ik zwanger was lekker lullig he... ik wist namelijk niet hoever ik was en had dat ook tegen m'n baas gezegd en offie z'n mond nog even wilden houden.... nou niet dus pffff.....
     
  5. MrsXL

    MrsXL Fanatiek lid

    19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik ben helaas werkloos, maar er werken nog veel vriendinnen bij mijn vorige werkgever. Ik ga er ook nog regelmatig een bak koffie drinken.

    Ik heb het eerst mijn vorige werkgever verteld, omdat ik er misschien deze zomer nog kon werken, dat kan nu helaas niet, omdat ik BI heb...
    Maar goed ik had een taart meegenomen en toen de rest van mijn (ex)collega's verteld tijdens de pauze. Er was net een stilte gevallen en toen heb ik gewoon plompverloren gezegd dat ik zwanger ben.

    Iedereen gillen! Er werken alleen maar vrouwen, dus je kent het wel!
    Ik vond het een leuke manier om het zo te vertellen.
     
  6. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben gewacht tot na de eerste echo (8w). Vermits m'n man het aan 1 collega van mij ging vertellen 's avonds (zitten in dezelfde club), heb ik mijn diensthoofd opgebeld omdat zij normaal niet werkt op donderdag. Bleek ze toch te komen... ;) :)

    Diensthoofd heeft iedereen samen geroepen voor een dringende bespreking en gaf het woord aan mij. Collega's dachten dat ik m'n ontslag ging geven, maar toen ik de echo liet zien waren ze door het dolle heen! :D

    Echt een super moment! Ze hebben meteen een kopie van de echo gemaakt en in onze refter opgehangen :p
     
  7. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Ik heb niks verteld want iedereen kon het al zien. Wij gebruikten hormonen en ik moest vaak naar het ziekenhuis. Vanaf het moment dat het duidelijk was dat ik vaak naar het ziekenhuis moest heb ik open kaart gespeelt tegen mijn manager en collega's.

    Ik had op maandag avond positief getest en dinsdag morgen kwam ik op het werk met een mega smile. Dus ik liep naar mijn werkplaats toe, en toen kwam mijn manager al aan rennen met de vraag of ik iets moest vertellen.... Iedereen had het al heel snel door dus.

    Na de 1e echo ben ik de afdeling op gerend met mijn echo foto's omdat ik dus ook zwanger was van een tweeling. Iedereen reageerde super leuk.
     
  8. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    per mail, het is te groot bij ons voor een persoonlijk praatje.
     
  9. giraf

    giraf Niet meer actief

    Ik had thuis soesjes in de chocolade gedoopd en daarna in de roze en blauwe muisjes.
    Die heb ik meegenomen naar mijn werk en zo ben ik persoonlijk langs iedereen z'n bureau gelopen.
    Sommige hadden het gelijk door zodra ze in de doos keken, andere dachten dat ik trakteerde omdat ik 2 maanden daarvoor weer tante was geworden...
     
  10. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik heb toen ik positief getest had, dat gelijk gemeld op mijn werk. 'JOEHOE, 2 strepen'. :D
     
  11. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Ik was zwanger na onze 3e IVF poging. Toen ik op school kwam en lachte hoefde ik al niet echt meer iets te vertellen :D
     
  12. Belly34

    Belly34 Actief lid

    29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij konden collega's het ook zien, maar die hebben gewacht tot dat ik het ging vertellen, Ik heb het dus verteld toen ik de tweede echo heb gehad, en daar was de kleine weer goed gegroeid en beweegde goed en het hartje klopt ook heel erg mooi.
    Dus toen heb ik het verteld.

    Iedereen vond het helemaal leuk!

    En ik voelde me gelijk helemaal gelukkig omdat ik het niet meer hoefde te verbergen.

    Gr Des
     
  13. mercedes

    mercedes Fanatiek lid

    8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Bij mij waren collega's die het in de gaten hadden.Ik wilde eigenlijk nog niks zeggen,maar 1 collega die bleef maar vragen (afgelopen donderdag),uiteindelijk zei ik,ja ik ben zwanger.Dus ze felictieerde me en ze ging het iedereen zeggen,waren nogal rare reacties.Maar toen ik vrijdag kwam,kwam ik erachter waar die rare reacties vandaan kwamen.Iedereen dacht dat het een 1 april grap was.Dus nu weten ze het wel.Vond de reacties wel geinig vrijdag en iedereen dolblij.
     
  14. Dragonfly

    Dragonfly Niet meer actief

    Ik heb het in een vergadering verteld toen ik acht weken was. Ik werk met een risicovolle doelgroep. Nu was ik niet bang dat er meteen iets zou gaan gebeuren, maar tijdens escalaties vond ik het wel prettig dat collega's het wisten.
     
  15. layla26

    layla26 Bekend lid

    24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Poeh ik zit nog te dubben wanneer ik het ga zeggen.
    Het is namelijk tegenwoordig zo dat je op hyves leuk kan krabbelen, en dus ook collega's op mijn hyves zitten.
    Pff wel lastig, want ik zou het ook lullig vinden dat ze het via dat soort dingen te weten komen, ik vertel het liever zelf.
    En er komt nog bij dat mijn vriend vaak werkt als ik vrij ben, en andersom, dus ik denk dat we het zondag al gaan vertellen, onze ouders natuurlijk eerst.
     
  16. magic

    magic Actief lid

    19 okt 2009
    296
    0
    0
    Ik ga het as woensdag pas vertellen, dan ben ik 13 weken en heb ik (as maandag) mijn 1e echo gehad.
    Bij de koffie neem ik slagroom taart mee en ik bestrooi 1 helft met roze muisjes en de andere met blauwe.
    Mogen hu'n de taartdoos open maken! Ben benieuwd!!
     
  17. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    wauw die is leuk! die hou ik even in mijn achterhoofd..
     

Deel Deze Pagina