Mijn dochtertje van 2 maandjes doet sinds een week overdag alleen maar hazeslaapjes, van zo 45 minuutjes per keer. In principe niet erg zou je zeggen, wakker is wakker, maar... Ze is na die 45 minuten nog zo moe! Dan is ze erg huilerig en na 15 minuten begint ze te krijzen van moeheid! Begin een beetje radeloos te worden, en heb het gevoel dat ik de hele dag bezig ben een kind in slaap te krijgen! -Ik heb de bakerzak geprobeerd, maar dan doet ze precies hetzelfde, en ze slaapt graag op haar buik en dat kan niet met die bakerzak. -Als ze wakker wordt ga ik niet meteen heen. Ik geef haar de kans om weer in slaap te vallen, maar ze gaat gewoon steeds harder huilen. - Heb wel eens om het hoekje gekeken wat ze nu precies doet: ze ligt dan met haar ogen wijd open, alsof ze nog slaapt. Dit houd ze zo 15 minuten vol. Dan inene begint ze te huilen, en komt niet in slaap. Huilen met haar oogjes dicht, half slapend, sabbelend op haar knuisje. Je ziet dus duidelijk dat ze wil slapen maar dat het niet lukt! - snachts slaapt ze prima! tussen 19 en 20 gaat ze naar bed, slaapt tot 23, dan de fles en gelijk weer slapen tot een uur of 4 snachts en na de fles gaat ze ook gewoon weer slapen tot een uur of 7. - Honger heeft ze overduidelijk niet! Heeft iemand een idee? Tips? kus miek
Hier hielp het om haar overdag op haar buik te leggen. 'snachts sliep Robyn wel de hele nacht op haar rug (ze werd dan wel regelmatig wakker, maar met een speentje erbij viel ze meteen weer in slaap). Overdag was ze een keer bij mij in slaap gevallen, ze lag met haar buik op mijn buik, ik heb haar toen op haar buik in de box gelegd (als ik haar dan op haar rug weg wilde leggen werd ze gelijk wakker) en toen sliep ze ineens ruim 2uur achter elkaar. Tja dan overdag maar lekker op haar buikje, ik had haar altijd beneden liggen (meestal in de kinderwagen soms ook in de box) en kon het zo in de gaten houden. Later is ze 'snachts ook op haar buik gaan slapen.
Toen mijn dochter twee maanden was deed ze ook alleen slaapjes van 45 minuten en dat heeft ze eigenlijk totdat ze een maand of 7 was gedaan. Ook zij had eigenlijk behoefte aan langere slaapjes maar het lukte haar niet. Meer tips dan speentjes geven en even laten huilen kan ik je niet geven helaas. Op een gegeven moment raakte ze ook oververmoeid en toen heeft ze een hele tijd heel veel gehuild. Vanaf dat moment, ze was toen een week of 8, hebben we de bakerzak gebruikt, tot die tijd sliep ze overdag op haar buik beneden in de kinderwagen. Ze was het hier in het begin echt niet mee eens wat resulteerde in minstens een kwartier huilen voor ze in slaap viel en dan sliep ze zo;n 50 minuten. Het huilen werd langzaam minder en vanaf dat ze 4 maanden was sliep ze zonder bakerzak. Ze heeft tot ze een maand of 7 was 3 tot 4 slaapjes van 45 minuten gedaan overdag. Ik heb me er gewoon maar bij neergelegd dat dit haar ritme was. Nu slaapt ze sinds een maand of 2, 2 keer twee uur overdag. Dat heeft ze uiteindelijk dus wel geleerd. Ze had gewoon wat meer tijd nodig, misschien dat dit ook voor jou kindje geldt. In ieder geval veel succes ik weet dat het af en toe niet makkelijk is! Maar het komt echt goed!
Hier ook gedaan tot ze 6 maanden was. Toen rolde ze met slaapzak aan in bed om, en ik steeds maar terugrollen... Tot... ik haar op haar buik liet liggen! Opeens slaapt ze overdag 1,5 tot 2 uur achter elkaar en wordt ze zachtjes babbelend wakker. Nooit gedaan, tot nu! Ook 's nachts slaapt ze veel beter en ze wordt bijna nooit meer huilend wakker Echt het proberen waard!
Thx voor jullie recties! Mijn dochter slaapt al op haar buik! En tot vorige week ging dit dus ook perfect, even 5 minuutjes huilen en dan sliep ze zo 2 uur achter elkaar. Maar sinds nu een week dus niet meer! Vanacht heeft ze van 19.30 tot vanmorgen 8.30 in bed gelegen! Dat gaat dus wel heel goed! Wel 2 voedingen tussendoor, maar gelijk verder slapen. Eens kijken hoe het vandaag gaat! Nog meer tips??? kus miek