Hoe herken je HVM?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkiee, 21 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkiee

    Ukkiee Lid

    11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    hoe herken je hand voet -en mond ziekte?

    Mijn zoontje van nu 22m had vandaag hoge koorts maar zakte vanavond alweer wat af door de zetpil, en van even douchen werd hij ook blij.

    Nu kwijlt hij mega veel gisteren en vandaag en heeft hij een paar kleine ronde rode stipjes op zijn kin en een 1 iets grotere stip dat was een blaasje maar was 4 dagen terug opengegaan en blijft nu dus nat door t kwijl.

    Verder niks op zijn handen en voeten.
    Maar dinsdag gaan we vliegen en heb geen idee of je met hand voet mond ziekte weg kan?
    Lees alleen over waterpokken enzo


    Alvast bedankt!
     
  2. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Bij ons echt plekjes op de voeten en in de mond. Dus mijn zoon wilde niets meer eten/drinken en was beetje hangerig. Ik kreeg het vervolgens zelf ook trouwens (blaasjes in de mond). Dus ik denk dat je het vooral herkent aan plekjes in de mond/tong en niet kunnen eten of drinken.

    Je kunt gewoon weg hoor op vakantie. Dokter ook niet nodig. Veel plezier!
     
  3. Ukkiee

    Ukkiee Lid

    11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jaa schijnt best pijnlijk te kunnen zijn he? Mijn andere twee kids hebben het niet gehad (nog).

    Oke dan gaan we gewoon en hopelijk krijgt hij niet al te veel pijn. Als het het al is natuurlijk want er zit nog niks op zijn handen voeten of grote blaren bij zijn mondje
     
  4. Ukkiee

    Ukkiee Lid

    11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ben toch nog even naar de ha gegaan omdat er wat meer uitslag te zien was op vooral zijn billen en armen.
    Dacht shit waterpokken ofzo ookal heeft hij die al gehad.

    Maar blijft dat zn keeltje wat rood is en dat hij nu voornamelijk last heeft van twee kiezen die doorkomen. En daar zou hij dus ook flinke uitslag van kunnen krijgen.

    Ze heeft alsnog een doktersverklaring uitgeschreven voor morgen.
    Hij is gelukkig best oke zolang we maar op tijd pcm geven
     
  5. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Mijn zoon heeft vorig jaar op vakantie HVM gehad, dat was ook alleen rond zn mond zichtbaar. Het begon inderdaad met koorts, daarna heel veel kwijlen, uitslag rond z'n mond en gewoon wat 'hangerig'. Ik was bang voor krentenbaard dus ben nog naar een Franse huisarts geweest, maar het bleek HVM. Na een paar dagen was hij al veel gezelliger. Weken later gingen z'n nagels ineens loslaten, dat hoort er blijkbaar ook bij. Schrik dus niet als dat over een paar weken ineens ook komt.
     
  6. Ukkiee

    Ukkiee Lid

    11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL

    Oh goed om te weten idd!
    Volgens de ha was dat het dus niet maar combi van warmte, luieruitslag en een beetje zielig door de koorts en keelpijn.
    Oja en de megaaaaa hoeveelheid kwijlen.

    Hopelijk is het morgen alweer wat afgenomen. Het is echt wat voor ons dan morgen het wel ineens waterpokken blijken Maar goed ik vertrouw maar op de arts
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina