hoe hoeveelheid bv bepalen in fles.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tweety, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    over 2 weken moet ik weer gaan werken. Ons meisje krijgt nog steeds bv. Dan hoop ik ook nog steeds. Maar hoe bepaal ik nou hoeveel ik in de fles moet doen?

    de regel 150ml x lichaamsgewicht : aantal voeding kom ik rond de 160/170 cc uit. Mw drinkt meestal 4x per dag. Dan zal ze 5x gaan drinken als ik vroeg moet beginnen.

    Van het weekeind een flesje geprobeerd totaal 180 cc opgedrongen.

    ik kolfde vanmorgen on 10.30 125 cc dan zou ik dus weinig hebben. Dit het ik haar gegeven en mw ging gelijk riepen toen de fles leeg was. Met een speentje wordt ze dan wel weer rustig en na een paar min is ze weer vrolijk en tevreden. Cb zei dat ik toch zeker 180ml flessen moet gaan geven maar dat redt ik dus nooit.

    Dan nog een vraag voor de mamas die tepelhoedje gebruikt hebben. Toen je hiermee stopte wordt je productie toen Meer? we proberen nu zonder hoedje af en toe en links gaat prima recht pakt ze nog niet zo goed en trekt me tepel stuk.
    Nu had ik het idee dat ik wat last v stuwing kreeg. ze drinkt iig een stuk korter.
     
  2. Eefie2

    Eefie2 Bekend lid

    17 jul 2012
    804
    0
    0
    Dat verschilt per kindje. Mijn dochter van vijf maanden drinkt op het kdv flesjes van 100 cc en dan drie keer....
     
  3. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Drinkt je kindje van 2,5 maand maar vier keer? Dat is wel heel weinig.
     
  4. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ze drinkt meestal 4x ze slaapt van 20.30-6.00/6.30

    Schema ongeveer kan hier en daar een half uurtje verschillen dit was met tepelhoedje. Ze drinkt dan erg lang minmaal 20 min per borst. gisteren heel de dag zonder hoedje en kwam ze op 5x uit.

    6.30
    11.00
    15.30
    19.30

    Gisteren kwam ze om de 4 uur ongeveer.

    Groei loopt ze goed. Ga elke week ff wegen en ze komt tussen de 100-150 gram aan per week nu.
     
  5. Lentekriebel

    Lentekriebel Fanatiek lid

    11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Hier verschilt het heel erg wat zoonlief drinkt. De ene keer drinkt ie 180cc en de andere voeding maar 50cc. Ik heb de oppas gevraagd om telkens 50 à 100cc per keer warm te maken om verspilling te voorkomen.
     
  6. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ze drinkt inderdaad niet vaak, maar als ze tevreden is en goede plasluiers heeft. Kan wel lastig zijn om je productie op peil te houden met zo weinig voedingen.

    Toen ik net ging werken dronk mijn dochter 7-8 keer per dag, overdag om de drie uur. Dus schema op werkdagen was ongeveer zo

    6.00 bv live
    9.00 fles 100 ml
    12.00 fles 100 ml
    15.00 fles 100 ml
    18.00 bv live
    20.00 bv live
    En dan nog 1 of 2 nachtvoedingen

    Ik kolfde op een werkdag 3 keer, en dan had ik ongeveer 400-500 ml melk. Zo dus in het begin een leuk voorraadje opgebouwd, tot ze wat meer ging drinken.

    Heel veel baby's drinken wat minder bij de opvang, en halen het dan weer in bij hun moeder 's avonds. Dat is niet erg. Dus dan leg je je kleine 's avonds gewoon een keer extra aan, bijvoorbeeld gelijk als je thuiskomt en dan nog eens voor het slapengaan.

    Anders probeer je flesjes van 150 ml, voor twee flesjes moet je dan misschien drie keer kolven, maar het is heel normaal dat je minder kolft dan je baby drinkt en dat je dus vaker moet kolven voor één voeding.
     
  7. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    Nou productie is idd aan het afnemen :(. Ik twijfelde er al aan maar gisteren het cb met wegen maar 15 gram aangekomen in een week. Dat en de combinatie dat ze niet tevreden was na de voedingen die ochtend. Ik dacht dat het misschien kwam door de overgang van tepelhoedje naar zonder drinken.

    Dus gelijk thuis elke 2 uur aangelegt. Ze heeft geslapen van 22.00-7.30. vannacht om 4.00 een keer gekolft. Ivm incontinentie van de boobies.

    Vanmorgen was ze weer onrustig aan het drinken en gaf ze een zeer harde ruiken aan me tepel (tranen liepen over mijn Gezicht) flinke scheur erin. Gelijk besloten weer th te gaan pakken. Vandaag zijn we ook weer om de 2 uur bezig. Het kost ons bijde veel energie maar ik wil het niet zomaar opgeven. Met th drinkt ze nu gelukkig ook een stuk rustiger en is minder pijnlijk.

    Het kolf idee op me werk maar ff uit me hoofd gezet eerst deze stap maar weer nemen en de boel opkrikken.
     
  8. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb geen verstand van tepelhoedje afbouwen, misschien kan een lk je hierbij helpen?

    Heeft ze nog wel goede plasluiers of is het alleen de groei die minder is?
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Gelukkig is op deze leeftijd je productie redelijk makkelijk weer op peil te brengen! (uitzondering daargelaten). Dus wat je nu doet zal waarschijnlijk wel snel resultaat gaan geven:)

    Ik snap dat je van het tepelhoedje af wil, maar wellicht is dat stap 2. Nu eerst de boel weer in orde brengen.
     
  10. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    Idd hoedje afbouwen is nu niet belangrijk. Plassen deed ze gewoon en roepen ook nog hetzelfde. Vandaag was ze alweer tevreden na het voeden. Ze komt nu zelf om de 2,5 - 3 uur. Avonds geef ik een flesje gekolfde melk ivm wennen voor mijn werk over een week. ze slaapt nog steeds door.

    Ik kolf nu avonds voor ik naar bed ga ongeveer 125-130 cc soms 100 is dit een beetje Redelijk? Of nog erg Weinig?
     
  11. Eefie2

    Eefie2 Bekend lid

    17 jul 2012
    804
    0
    0
    Voor mijn dochter van nu 5,5 maand is dat een volledige voeding. Dus voor een kindje van nog geen drie maanden lijkt me dat keurig!
     

Deel Deze Pagina