Hoe hoog/laag moet het matras liggen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Wij hebben het ledikant van mijn schoonzus overgenomen, maar bij het in elkaar zetten liepen we tegen een "probleempje" aan...

    In beide zijkanten zitten 3 gaatjes voor en achter, nu vroegen we ons af of deze nu onderin of bovenin moeten zitten..

    Onderin leek ons niet echt handig, dan ligt het matras namelijk zo'n 50 a 60 cm naar beneden ten opzichte van de bovenkant van het ledikantje..
    Maar als we de zijkanten met de gaatjes bovenin monteren dan ligt het matrasje op de laagste stand maar zo'n 10 centimeter van de bovenkant van het ledikant af...

    Heeft iemand enig idee hoeveel dit ongeveer zou moeten zijn?
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    dacht tzelfde als bij de box, ongeveer 30 cm van de rand,,,,
     
  3. Niet meer actief

    hmmm, dan moeten we toch maar een gaatjes bij gaan boren denk ik..

    Dankjewel voor je reactie!
     
  4. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    is prima hoor
     
  5. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    hum ik even foto's bekeken, wij hadden wel meer dan 10 cm
    kijk maar:
    [​IMG]
     
  6. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
  7. Niet meer actief

    Dat ziet er een stuk beter uit als bij ons...
    Dat wordt dus inderdaad gaatjes boren ;)

    Wel raar hoor, dat mijn schoonzus het zo heeft gelaten, vind het best onverantwoordelijk...ALs ze straks kan rollen, kukelt ze er zo uit..

    Bedankt voor jullie reacties meiden!
     
  8. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Je hebt toch 3 gaatjes? Wat is de afstand vanaf het tweede gaatje? En hoe heeft je schoonzus het gedaan? Kun je toch ook navragen? Bedje komt van haar vadaan..
     
  9. Niet meer actief

    @Laatje; er zitten 3 gaatjes ja, en de bodem ligt nu in de laagst mogelijke stand...als ik hem in het tweedje of eerste gaatje leg dan valt ze er zo uit. Dan zit er niet eens meer een zijkant langs het matras...

    Ennuh, mijn schoonzus heeft gewoon altijd onhandig gedaan en moest bijna in het bedje kruipen om de kleine eruit te halen of erin te leggen.

    Ik ga geen topic openen met een vraag die ik op een andere manier beantwoord kan zien, die tevens vele malen makkelijker zou zijn geweest... ;)
     
  10. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Bij mij zit er in de hoogste stand ongeveer 10 tot 15 cm tussen de bovenkant van het matras en de bovenkant van het ledikantje. Dit hoort minimaal 30 cm te zijn, maar ik hoop dat ik het in de kraamtijd zo mag laten liggen. Babytjes rollen er dan echt nog niet uit. En na de bevalling lijkt het mij wel handig om niet te hoeven bukken. Als ik de 2e stand neem, is het iets meer dan 30 cm.

    Groetjes, Marsja
     
  11. Niet meer actief

    Het zal in het begin inderdaad niet zo'n probleem zijn aangezien ze dan nog niet om kunnen rollen, maar het moet wel mogelijk zijn om het bedje aan te passen naar een lagere stand als de kleine dit wel kan..

    Conclusie is duidelijk; het matrasje moet wat lager.

    Ik heb een van de mod's gevraagd om het topic te sluiten.
    Dankjullie wel voor de info!
     

Deel Deze Pagina