Gisteren te horen gekregen dat mijn moeder uitbehandeld is... Vorig jaar in januari bleek ze eierstokkanker te hebben. Dit was toen al erg uitgezaaid. Ze had helemaal geen klachten alleen kreeg ze plots een hele dikke buik, ze leek wel zwanger. In het ziekenhuis bleek toen eierstokkanker. De oncoloog zei dat ze het al 5-10 jaar gehad moet hebben. Ze werk geopereerd. De baarmoeder, eierstokken, vetschort (omentum) en een deel van haar darmen zouden worden weggehaald. Maar bij het opensnijden was er geen beginnen aan... Dus nadat het vocht was weggezogen weer dichtgemaakt en dan eerst aan de chemo. Die sloegen goed aan! Ik was toen ook zwanger en het was toen ook heel spannend of ze april zou halen. Want als de chemo niet zou aanslaan, dan zou dat het geval zijn. Maar die sloeg aan en wel zo goed dat bij de nieuwe operatie zelfs geen darm weggehaald hoefde te worden! In juni bleek alles weg te zijn! Jippie! Feest! In oktober was ook nog steeds alles weg, maar in januari kreeg ze weer een dikke buik, en ja hoor het was terug. er zat weer een tumor ter hoogte van waar eerst haar eierstokken zaten. Weer nieuwe rondes chemo. Maar vier weken geleden kon ze opeens niet meer eten, moest steeds overgeven. Kon door de medicatie komen, of buikgriep. Vorige week kreeg ze nieuwe medicatie en toen ging het een paar dagen beter. Donderdag zou ze weer nieuwe chemo krijgen maar nu ging het woensdag ineens weer heel slecht... De chemo ging niet door en ze werd opgenomen zodat ze gisteren een gastroscopie en een ct-scan kon krijgen. Hieruit bleek dat haar darmen volledig aangetast zijn en dat ze niet meer werken. Over en uit dus Ze hebben haar uit het zh ontslagen en ze is nu thuis om af te wachten... Ze mag niet meer eten omdat haar darmen het niet meer verteren, ze mag alleen af en toe kleine beetjes drinken. Het is dus maar een kwestie van enkele weken... Ons kleintje, warm in mijn buik, zal mijn moeder nooit zien, nooit geen foto's van ukkie met oma... Mijn moeder is 53 jaar, ouder zal ze ook niet worden...
oh meid, wat vreselijk ...ik wil je heel veel kracht geven om deze moeilijke periode door te komen! sterkte!!!!!!
Pff jeetje zeg wat moet dit moeilijk zijn! Heb er geen woorden voor.. Ontzettend veel sterkte toegewenst..
heel veel sterkte toegewenst! ik hoop dat jullie nog even kunnen genieten van je moeder! hier een vergelijkbare situatie. vader onverwachts ongenezen verklaard, maar wel 2 jaar nog te leven (ondertussen 1 jaar) maar kan me enigzins voorstellen hoe zwaar het moet zijn! echt vanuit mijn hart: heel veel sterkte de komende tijd!
Helaas heb ik dezelfde ervaring gehad met mijn vader dus ik kan mij helemaal inleven hoe het nu voor jou zal zijn. Ook ik wil jou heel veel sterkte en kracht toewensen.
Hey napoleon, Hier hetzelfde verhaal.. Al is mijn moeder inmiddels overleden op 52 jarige leeftijd. Het is in 1 woord verschrikkelijk en ik wil je ook heel veel liefde en kracht toewensen! Liefs
Och jeetje meid wat een verschrikkelijk nieuws. Ik wil je heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd! Liefs, DD