Hoe houden jullie je huis koel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammaaa, 11 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Pff we zijn pas verhuisd. En het is nu al duidelijk, ons vorige huis was veeeel beter geïsoleerd en makkelijker koel te houden, en dan bedoel ik vooral de slaapkamers.

    Bij de kleine man zie ik op de babyfoon dat het 26 graden was toen hij naar bed ging. Hetzelfde was denk ik bij mijn dochter zo..

    Dus nu de vraag, hoe houden jullie het koel? Ik ben al aan het googlen naar luchtbevochtigers of airco's, maar wat een prijsverschillen/opties zijn er..
     
  2. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Hier staat zelfs 27 graden op de babyfoon en in de woonkamer 26. Behalve s ochtends vroeg de ramen tegen elkaar openzetten en daarna alles verduisteren is er weinig aan te doen of je moet echt met mobiele airco's of ventilatoren met flessen ijs ervoor aan de slag gaan. Mijn ervaring is dat dat minimaal resultaat heeft.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  3. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Rolluiken of screens? Iets wat aan de buitenkant voor je ramen zit.
     
  4. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Hier is de babyfoon inmiddels ook op 28 graden. Nu gaat hij wel slapen, maar is het vooral dochter van 7. Mama, het is warm, mama ik kan niet slapen enz enz enz..
    :rolleyes:
     
  5. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    We hebben op het zuiden beneden screen en op onze slaapkamer idd een rolluik (meeste van de tijd dicht nu..). Alleen niet bij de kindjes idd.. die zitten op het noorden. Zal dat veel doen dan?
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    ‘s Avonds laat en ‘s ochtends vroeg alle ramen en deuren open, even flink doorluchten. ‘s Nachts de ramen op kiepstand met rolluiken dicht.
    En overdag alles dicht, rolluiken ook. Wij hebben geluk dat de zon voor op het huis staat, dus daar onze plissé dicht, achterdeur (schuifpui) staat vaak wel open overdag, behalve als ‘t echt nog 10 graden warmer is dan nu.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.015
    17.033
    113
    Vrouw
    Overal rolluiken en bij warm weer alles dicht houden. Maar met temperaturen richting de 30 graden, is het ook daarmee lastig koel te houden... dan zou je echt aan een airco moeten gaan denken.
    Wij hebben een ventilator voor onze slaapkamer en die van ons zoontje voor als het echt warm is.
    Dochter leg ik dan gewoon in haar romper in bed.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Wij hebben overal airco, beneden in de woonkamer. Op de 1e verdieping en op de zolder. Huis is op het zuiden met een dubbele aanbouw met plat dak. Altijd warm dus in huis en screens en zonnescherm houden de warmte echt niet buiten.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Hier de afgelopen jaren alles geprobeerd maar het bleef bloed- en bloedheet in huis.
    Begin vorig jaar hebben we airco’s laten installeren (op alle verdiepingen) en dat was echt een lifesaver: heerlijk koel overal in huis.

    Het is even een uitgave, maar zou het je zeker aanraden! De zomers lijken steeds warmer te worden dus ik vond het een goede investering.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  10. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Uv reflecterend raamfolie op de ramen plakken!! Scheelt enorm in temperaturen. Ik heb van de week nog een voor onze slaapkamer besteld.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    We hebben inmiddels screens aan de voorkant, waar de zon het langst op staat. Het liefst laat ik s nachts alle ramen open op de kiepstand en overdag alles dicht. Maar net als vandaag kom ik thuis en hebben de kinderen de achterdeur naar de tuin open staan en komt alle warme lucht van buiten gewoon naar binnen :(.....dus ja ik kan wel plannen hebben, moeten de overige gezinsleden zich er wel aan houden :confused:.
    Wij slapen op zolder, daar is t echt warm. Voor t slapen doen we een uurtje een mobiele airco aan..daarna met ramen open slapen.
    Op alle slaapkamers staan zo nodig ventilatoren. Met name de pubers hebben deze eigenlijk altijd aan in de nacht.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    Niet.:(
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  13. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Ja mijn dochter heeft er ook last van hoor. Eventueel een ventilator op de kamer zetten, hielp hier vorig jaar wel goed.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik durf dat nooit zo goed want dat schijnt nogal eens fout te gaan en schade aan het glas te kunnen geven. Mag alleen buitenkant toch en bij dubbelglas was het niet goed. Heb jij er wel goede ervaringen mee?
     
    Zeebra en Mammaaa vinden dit leuk.
  15. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Wij hebben rolluiken bij mijn dochter (op het zuiden) . Het zal vast iets doen maar het blijft echt niet koel ofzo.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    In onze slaapkamer zit nog enkel glas (zuidwest ongehinderd van bomen oid)
    Dochter ligt in een kamer op noordoost.

    We hebben bij ikea van die verduisterende rolgordijnen gehaald en ik moet zeggen dat scheelt al ENORM.

    Verder met twee toren ventilatoren zet ik boven alles open, zodra 1 kant wat gekoeld is en blaas ik t nog eens extra door. Vooral de zolder is wel een ding, die is geisoleerd maar is echt een warmte resevoir.

    Eind van t jaar komen de nieuwe kozijnen met dubbel glas, zal allicht wat schelen. Dan kan ik ook VEEL meer ventileren omdat we t grote vaste raam laten opsplitsen naar twee te openen delen. Ipv 1 raampje aan die kant die 20 cm breed is.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  17. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Wij hebben vorige maand airco's laten plaatsen boven en beneden. We hebben de hele dag vol de zon op ons huis en plat dak op de slaapkamers. Als het goed drie dagen boven de 25 graden was dan was het op onze slaapkamer al een sauna en liep het soms op tot 28 graden.
    Het is voor ons nu al de beste aankoop ever geweest. Het is heerlijk koel en ik kan gewoon weer slapen 's nachts.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  18. Kraamzuster

    Kraamzuster Actief lid

    21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Hier op zolder waar onze zoon slaapt was het 28 graden. Veel te warm! En hier is het wel goed geïsoleerd.

    Beneden is het beter te doen qua warmte.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  19. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    En wat doe je eraan? Niks verder? :)
    Bij zoon op kamer zegt de babyfoon nu ook 28 graden (1e verdieping)
     
  20. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Wij hebben 's nachts de ramen op een kier/kiepstand en het dakraam wijd open.
    's Morgens en 's avonds alles tegen elkaar open, overdag alles dicht. Wij hebben screens en rolluiken die zijn ook dicht.
    Op zolder was het 27 graden (daar slaapt niemand), de andere slaapkamers 22/23 graden en beneden ook 22.
     

Deel Deze Pagina