Verschil in lengte boeken en werkelijkheid

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mirabella, Oct 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirabella

Mirabella Lid

Aug 15, 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week heb ik mijn eerste echo gehad en alles was gelukkig goed. Kloppend hartje en veel beweging! Volgens de meting was ik 10 weken en 4 dagen. Wat mij echter opvalt is dat ze het op alle internetsites en mijn boek het over hele andere lengtes in cm hebben bij b.v 10 weken. Het scheel best veel met de werkelijkheid (kleiner bij mijn meting). Is het een schatting die alle boeken e.d doen? Zijn het gemiddelden? Ik vertrouw volledig op de metingen van de VK, ze hebben niet voor niks al die apperatuur en metingen, daar is vast wetenschappelijk over nagedacht. Alles ligt op schema hebben ze aangegeven dus daar vertrouw ik op. Toch vind ik het raar dat het zoveel scheelt. Kunt u mij hier meer duidelijkheid over geven? Ik klink een beetje als een control freak, klopt dat ben ik ook :)

Alvast dank!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

bij de echo wordt de kop-stuit lengte gemeten (dus van hoofd tot bil) en in boeken staat vaak de lengte van hoofd tot voet, dat verklaart het verschil.

Mirjam

Share This Page