Vraagje...want ik snap het niet. hoe kan het dat je niet weet hoe lang je zwanger bent? ik lees zo vaak dat mensen denken dat ze korter of langer zwanger zijn en dat een echo dan de uitkomst geeft.... maar dat kan toch niet? Je weet toch altijd ongeveer wanneer je ongesteld werd?
Ja dat weten de meeste wel. Maar de innesteling kan later zijn geweest. Of de eisprong was wat eerder of later dan verwacht. En dan kunnen er gauw al een paar dagen verschil in zitten
Bij mij bijvoorbeeld. Ik wist precies de datum van mijn laatste menstruatie, maar toen ik een echo kreeg met wat ik dacht zes weken, bleek dat het vruchtje bijna een week kleiner was. Waarschijnlijk een late innesteling ofzo.
Tsja en je hebt ook mensen die totaal niet bijhouden hoe lang hun cyclus duurt of wanneer ze precies ongesteld zijn geweest Als iemand mij zou zeggen dat ik 2 maanden niet ongesteld ben geweest zou ik het geloven, maar 4 maanden zou ik ook in kunnen komen. Ik wist alleen dat het wel een beetje lang op zich liet wachen Niet iedereen is bewust met deze dingen bezig, ik denk dat ik toch niet de enige ben daar in? En daarnaast was ik er van overtuigd dat ik niet zwanger kon worden. Om het toch nog een beetje goed te praten voor mezelf hehe.
Ben zwanger geworden direkt naar een miskraam..dus zonder ongesteld te worden.... dus dat is 1 reden.... En het kan zijn dat je cyclus onregelmatig is.... de eisprong kan wisselen... etc etc... als iedereen zijn cylcus zo precies wist en altijd gelijk zou zijn, dan zou zwanger worden ook geen kunst zijn (als er geen afwijkingen zijn) en kon iedereen zijn ovulatietesten wel weggooien...!
Dat van een miskraam begrijp ik uiteraard en idd daar heb ik nooit aan gedacht.. en late innesteling of heel onregelmatig. Nu begrijp ik ook waarom ik bij mijn eerste kindje destijds dacht ook 3 dagen verder te zijn. Dat kan ook de innesteling zijn geweest bedenk ik me nu. Thanks for sharing!
Ik ben bijvoorbeeld maar één keer ongesteld geweest na het stoppen met de pil. Die cyclus duurde maar 22 dagen. Ik heb geen idee wat mijn normale cyclus is. Vandaar dat ik niet precies weet hoever ik ben
hahaha dat had ik dus toen ik zwanger was van die miskraam direkt na stoppen pil..... (dus wist mijn cyclus ook niet) En van mijn eerste was ik zwanger geworden MET pil.... Nu ik er over nadenk heb ik dus nooit mijn zwangerschapsduur geweten...
Ik denk dat het juist normaler is dat je NIET precies weet hoe lang je zwanger bent dan wel. Want zoals hierboven gezegd: niet iedereen houdt zijn cyclus tot op de minuut bij, en soms kan je dat ook niet. Ik heb dat wel gedaan, en wist de vk al voor de termijnecho te vertellen dat ik op 4 mei 'bevrucht' ben (lekker feestelijke datum ook ). Dat bleek dus precies te kloppen, en zij reageerde helemaal een beetje verbaasd dat ik dat wist. En het lijkt me dat die termijnecho ook niet voor niks is. Dat doen ze misschien juist wel omdat veel mensen niet precies weten hoe lang ze zwanger zijn (maar kan het mis hebben).
Ik had een hele onregelmatige cyclus. Dan kun je dus nooit weten hoe lang je precies zwanger bent. Je weet zelfs niet of je over tijd bent.
Bij mij ging mijn spiraaltje eruit en was ik dus iets van 3 jaar niet ongesteld geweest. Na 7 weken wachten dacht ik...laat ik eens een test doen. En ja wel zwanger. Toen kon het dus 7 weken of 1 week zijn. Het bleek 5 weken...
En dan heb je ook nog de mensen bij wie de echodatum ws. niet klopt... Om het nog maar wat ingewikkelder te maken... Ik heb mijn eisprong getempt en weet wanneer ik bevrucht ben. Met de innesteling zou er een aantal dagen verschil kunnen zijn ontstaan, (soms is je eitje een dag of 3 onderweg naar de baarmoeder, soms wat langer en soms nestelt het direct in en soms duurt dat nog ietsje langer). Maar goed, bij mij kwam de eerste echo op 2,5 week later uit en dat kan echt niet, want dan zou ik mijn eisprong gehad hebben op een dag dat ik al zo'n beetje een week zwangerschapsverschijnselen had... De tweede echo kwam 3 dagen vroeger uit, maar met een andere echoscopist die niet wist dat de eerste echt mislukt was, hielden ze toch maar de eerste datum aan, (zucht). De 3e echo kwam vervolgens een week vroeger dan de eerste echo uit, dus zelf hou ik het op de eerste week van november maar, omdat eerste kindjes meestal toch later dan de uitgerekende datum geboren worden. Maar volgens m'n kaart zou ik dus 17 november uitgerekend zijn. Tja, we zullen zien... Ik heb inmiddels teveel verhalen gehoord van vrouwen die het toch echt zelf bij het juiste eind hadden, (bevielen op eigen datum en nee, dit was toch echt geen prematuur kindje, of bevielen wel later en dan was het toch wel aan de late kant (te zien aan haar, smurrie en nageltjes). En aangezien ze bij mijn moeder destijds beweerden dat ze een maand later was dan ze zelf dacht, en mijn zusje toch echt precies op de uitgerekende datum geboren werd, hou ik het er voorlopig maar op dat kleinere kindjes bij ons gewoon in de familie zitten, Dus behalve dat je het zelf echt niet weet, kan het ook zijn dat de echo niet helemaal accuraat is, (ondanks de verhalen dat alle kindjes de eerste 12 weken precies even hard groeien. Yeah, right...)
Ik ben in Februari dit jaar bevallen en na je bevalling is je menstruatie vaak nog onregelmatig of anders dan normaal. Ik vermoed ongeveer 7 weken te zijn maar het zou ook langer kunnen zijn omdat mijn menstruatie in juni maar 2 dagen was en zo maar is innesteling geweest zou kunnen zijn....Of ik had gewoon een korte menstruatie omdat mijn lichaam nog een beetje in de war is van de bevalling en het borstvoeding geven...
pff haha... nou wat heb ik aangehaald met die vraag... er zijn heel wat redenen te bedenken zo... al had ik er nooit zo over gedacht!
Zoals hierboven vermeld is kan een onregelmatige cyclus veel onduidelijkheid geven. Die van mij schommelde tussen ongeveer 29 en 46 dagen. Ik had zelf best een goed idee wanneer ik uitgerekend was (lichamelijke symptomen eisprong), maar toch gaan ze eerst uit van de laatste menstruatie en dan een gemiddelde cyclus van 28 dagen om te bepalen wanneer ze een echo willen doen. Mijn eigen datum klopt aardig, deze ligt netjes tussen de twee data van de echo's die 6 dagen verschillen. Dus variatie mogelijkheden te over. PS: Mijn moeder wist heel goed wanneer zij mij verwachtte, maar de arts dacht toch echt een maand eerder ondanks dat de echo dit niet aangaf. Ik was dan wel een dikkertje bij mijn geboorte.
Mijn moeder verwachte mij half augustus... dankzij de echo zeiden ze dat mijn moeder zich verteld moest hebben dat ik eind juli zou komen.... uiteindelijk 3 september geboren...... dus tja.. ze zitten er wel eens naast...
ik wist het ook niet omdat ik aan de pil was en tussendoor gewoon mijn menstruatie kreeg door de pil was wel wat minder dan normaal maar ja ik lette er niet echt op en dacht dat het door de werkdruk kwam en dat ik n griepje kreeg ja wist ik veel was totaal niet bezig met zwanger zijn hahaha
Wannneer je niet weet hoelang je cyclus is, dan weet je ook niet wanneer je ongeveer je ei hebt gehad. Zo wist ik dus ook niet hoever dat ik was. Werd na bijna een jaar ongesteld en na die cyclus was ik zwanger. Dus dan weet je echt niet hoever je bent. Zodoende. Groetjes Tamara.
Hier ook bij de eerste door een onregelmatige cycles. Ik was in okt. 2003 voor het laatst ongesteld geweest en pas in april bleek ik zwanger. Ik heb een test gedaan omdat anderen zeiden dat ik zwanger was, terwijl ik dacht dat dat niet kon, omdat ik al zolang geen menstruatie had gehad. na een echo bleek ik 11 week zwanger te zijn.
Nou.. Wij waren niet echt bezig met een baby,, Was niet aan de pil maar goed .. Maar ik wist echt niet meer wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest hoor.. klinkt raar maar ik wist het echt niet.. Tot me eerste echo dacht ik dat ik 6 weken zwanger was dat gokte ik maar was al 9 weken en 5 dgn zwanger kan gebeuren dus.. Als je je menstruatie niet bijhoudt