Hoe keelontsteking behandelen tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Meis28, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb sinds twee dagen iets last van m'n keel, en vandaag merkte ik toen ik in de spiegel keek dat ik daar een wit (pus) vlekje heb zitten! Ook precies alleen daar doet t pijn en niet aan de andere kant. Dus de pijn is nog te doen.. heb geen koorts naar mijn idee. Ben naar de apotheek gegaan maar ze gaven me iets (homeopatische antibiotica)waar ik niet gerust mee ben dus ga het terug brengen. Zitten namelijk stoffen in die voor een abortus kunnen zorgen dus dat lijkt me toch niet juist! Hebben jullie nog tips? Ik wil het liefste antibiotica vermijden als dat gaat lukken... wat deden jullie met keel ontsteking tijdens de zwangerschap?
     
  2. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ga ermee naar een huisarts..
    Als het echt keelontsteking is (waar witte vlekjes wel op kunnen wijzen) dan is het niet slim om zelf doktertje te gaan spelen. Als jij tegen de ha zegt dat je geen antibiotica wil dan weet hij misschien nog wel wat anders.. zo niet.. tja, dan zul je het misschien toch maar moeten doen... ze weten echt wel wat veilig is of niet..

    Ik heb tijdens mijn bv periode helaas ook keelontsteking gekregen en hiervoor heb ik broxil antibiotica gekregen.. werkte als een gek en mijn dochtertje had er geen last van :)
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb heel vaak keelontstekingen gehad die gewoon zonder ab weer overgingen hoor, met een beetje keelpijn en geen koorts zou ik het gewoon nog even aankijken.
     
  4. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Gewoon keelpijn kun je idd zelf behandelen maar ik had best een grote witte plek aan 1 kant zitten en daar deed het ook echt pijn op een gegeven moment. Voelde me over het algemeen ook niet lekker, dus ben uiteindelijk toch naar de dokter gegaan en die zei meteen AB (helaas). Amoxicilina heb ik gekregen.
     
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Amoxiciline mag gewoon tijdens de zwangerschap, al snap ik heel goed dat je het wilt vermijden.

    Ik hoop dat AB kuur zijn werk doet en je er snel vanaf bent.
     
  6. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dankjewel!
     

Deel Deze Pagina