Hoe kleed jij je pasgeborene nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMare, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMare

    MamaMare Lid

    12 apr 2019
    90
    61
    18
    Vrouw
    Ik vind dit toch weer lastig hoor...de temperaturen lopen op, hoe ga ik mijn baby die net geboren is goed kleden?

    In de nacht draagt ze romper met lange mouw, kleding met lange mouw, sokjes en Puck-a-baby. Daarbij ligt ze onder een lakentje en dekentje. De temperatuur op de slaapkamer is zo’n 24 graden en loopt nu natuurlijk op.

    Overdag draagt ze romper met lange mouw, kleding met lange mouw en sokjes. Als ze een dutje buiten bed doet, leggen we een dekentje over haar heen.

    Als we gaan wandelen ligt ze in haar reguliere kleertjes onder een lakentje en dekentje, met de kap dicht en het ‘dekje’ erop. We gebruiken een parasol om haar uit de zon te houden.

    Hoe doen andere mama’s van pasgeborenen dit? Hoe weet je dat je kindje bv naar een romper met korte mouw over kan, of romper zonder mouw zelfs?
    Smeren jullie je ukkies in bij het gaan wandelen? En gebruiken jullie in de wandelwagenbak ook nog een dekentje en het dekje van de wandelwagen? En hoe liggen jullie ukkies in bed?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Beste plek om te voelen is in het nekje of het te warm of koud is.
    En is per kind afhankelijk. Mijn dochter heeft het graag lekker warm in bed. Maar buiten wil ze al snel haar jas uit. o_O

    Mijn dochter is van begin juni en ik ging met een paar weken wel over naar rompers met korte mouw overdag.
    Of romper lange mouw, broekje, en eventueel een vestje of omslagdoek.
    Is denk ook afhankelijk van je ruimte. Bij ons staat vanaf 14 uur de zon vol op de woonkamer. En de slaapkamers zijn redelijk koel.

    Bij de nacht moet je naar de tog waarde kijken.
    https://www.facebook.com/PuckababyNL/photos/a.10150643094195650/10159627184130650/?type=3&theater
    Weet niet welke je hebt, anders even googlen op de juiste.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.358
    113
    Met warmte werd wagendekje en soms zelfs de kap hier afgeraden; er is dan bijna geen luchtcirculatie meer mogelijk en het wordt dan snel (veel) te warm.
     
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Mijn 2e was gisteren jarig, dus een lente kindje en heeft nooit rompers met lange mouw gedragen.
    Maar ook mijn oudste, die 4 weken te vroeg kwam en middenin de winter, heeft ook nooit rompers met lange mouw gedragen.
    Alleen mijn 3e (november) heeft ze wel gedragen, zij had het snel koud.
    En de 4e (september) heeft ze in de winter af en toe gedragen.

    Ik zou een romper met korte mouw aantrekken en daarover een truitje met lange mouw (boven de 25 graden korte mouw) en dan af en toe in de nek voelen. Is dat te koud, dan toch een romper met lange mouw.
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Onze dochter heeft snachts alleen een romper lange mouw aan. Slaapt onder een lakentje en een dekentje. Het is zo'n 24 graden op de slaapkamer snachts.

    Wat jij benoemt lijkt mij echt veel te warm, maar goed misschien heb je wel een kindje die het graag zo warm heeft. Maar je baby heeft een romper, 't shirt, puckababy, laken en een dekentje. Dat zijn 5 lagen! Daarbij is het ook nog eens 24 graden. Lijkt mij echt heel warm. Overdag heeft mijn dochter ook gewoon romper korte mouw aan met een broekje. Eventueel als het koel is een shirt lange mouwen eroverheen aan.

    Misschien heb je hier iets aan!

    Bekijk bijlage 652188
     
  6. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Handig dit overzicht

    Mijn oudste is van maart 2007
    En in april had die al proper korte mouw en t shirt aan

    Was net zo temp als nu toen best warm

    Ik voelde gewoon idd in het nekje

    Mijn jongste is van april 2015 toen was het een stuk kouder en die droeg amper lange mouw en box pakje wel altijd van katoen van de hema en had ook de puckababy

    Ik weet nog in juni/juli zo heet was dat alleen in Romper sliep zonder laken

    Bij ons word het boven heel warm

    Het is altijd even kijken naar je baby als ze niet gaat zweten zit je goed
     
  7. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Onze zoon is van maart dit jaar, nu bijna 10 weken. Hij ligt s nachts ook in een puckababy. Met alleen een romper en broekje, onze slaapkamer is ongeveer 21 graden. Over z’n benen een lakentje en soms dekentje. Vroeg in de morgen is het nog wel eens fris.
     
  8. MamaMare

    MamaMare Lid

    12 apr 2019
    90
    61
    18
    Vrouw
    Dankjulliewel! Ik heb de kraamhulpadviezen losgelaten inmiddels en kleed haar nu beduidend luchtiger. En ze heeft het nog steeds niet koud volgens mij ;)
     

Deel Deze Pagina