Hoe kom je aan een goede, betrouwbare oppas?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Nina Sanders, 4 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zie titel. :). Mijn man en ik hebben nu twee kindjes en hoewel ons gezin echt fijn en waardevol is, merken we dat we nu écht af en toe tijd voor elkaar moeten vrij maken. Na de eerste zijn we pas na een jaar samen weg geweest ofzo en later hadden we zoiets van 'waarom hebben we zolang gewacht.. de kinderen lopen niet weg ofzo.'

    Maar nu met een tweede is alles 10x zo hectisch dus is de tijd al helemaal schaars. Ik voel me bezwaard om telkens onze ouders lastig te vallen met de vraag even op te passen. Hoe kom je dan aan een goede, betrouwbare oppas? Ik ken niemand in onze omgeving met een goede oppas. En: wat betaal je iemand per uur / avond?

    Tips erg welkom. :)
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vaak gaat dit toch wel via via. Wij hebben heel wat oppassen versleten. Ze beginnen met een jaar of 14 en stoppen dan ivm school en sport en dan komt de volgende ;) Zo heeft de oudste dochter van vrienden van ons ook een tijdje opgepast . Op internet kun je zoeken naar de oppastarieven. Vaak heb je ook buurtkrantjes waarin ze zichzelf aanbieden of ze gooien een flyer door de brievenbus.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Via via inderdaad of een oppas site.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    toevallig komt hier volgend week voor het eerste een "betaalde" oppas, idd omdat we ons ook bezwaard voelen naar de ouders toen en het voor de kinderen ook leuk is.
    Het is een meisje uit de straat, haar moeder ken ik goed en die is dus dichtbij mocht er iets zijn.
    We gaan 4,50 per uur betalen, ik had op NIBUD gekeken wat geadviseerd wordt.
    Maar ik vind het wel spannend!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf heel lang opgepast en plaatste berichtjes op marktplaats. Hier heb ik meerdere gezinnen door leren kennen waar ik heel veel heb opgepast!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Hier vanavond ook voor het eerst een oppasmeisje thuis. Super spannend maar de kids hebben er zin in. Wij ook via via, heb het tegen veel mensen gezegd dat we iemand zochten en dus gelukt nu. Wij betalen ook 4.50 per uur.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Voorheen eigenlijk altijd viavia. Bv de oppas van vrienden of de dochter van bekenden, e.d.
    Nu de meest betrouwbare oppas ooit, mijn oudste dochter :D
     
    Zxcvb en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Via via, in de straat kijken of er geschikt volk rondloopt :)

    Weet niet of je in een universiteitsstad woont, maar hier hingen menige ouders een briefje op t prikbord op de faculteit van pedagogiek voor oppas gezocht.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Helaas niet. Maar het gaat idd wel vaak via via
     
  10. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    326
    166
    43
    Wellicht heb je vrienden met kids en oppas ? Zo zijn wij aan onze oppas gekomen.

    De oppas van onze vrienden had weer een vriendin die ook een oppasadresje zocht (het is namelijk ook niet handig om je oppas weg te geven als je veel met die vrienden doet :roflmao: ). En als zij niet kan heeft zij nog weer een andere vriendin die wij kunnen benaderen.

    Ook is onze vriendengroep best divers qua leeftijd, kids zijn al ouder van sommige vrienden en zouden ook kunnen oppassen. Wellicht ook nog een tip.
     
  11. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Via via (dochter buren) maar ook via Oudermatch onze oppas en zij is echt heel leuk! Hebben haar nu al 5 jaar!
     

Deel Deze Pagina