Hoe kon ik dit vergeten zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Apie1, 30 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Dit is de tweede keer dat ik zover ben gekomen in een zwangerschap. Na de eerste zwangerschap te hebben uitgedragen dacht ik nooit meer te zullen vergeten hoe ver verwijderd die roze wolk was. Toch gebeurd en gelukkig kan ik niet meer terug, want we willen dit babytje dolgraag!

    Dat gezegd hebbende: wat nou roze wolk? Ik voel me eerder vies! Hebben meer van jullie dat?
    Mijn neusslijmvliezen zijn opgezet en babyneusspray helpt niet. Dus loop ik met open mond (lekker charmant gezicht ook :D) en heb continue een vieze zure smaak in mijn mond. Ik loop over de dag verspreid te kokhalzen, want helaas duurt ochtendmisselijkheid hier 24 uur. Last van boertjes en windjes. En tot slot zoveel afscheiding dat het wel lijkt of ik van onderen ook verkouden ben :oops: Ben ik nou de enige of is dit nu het zwanger zijn? In mn eerste zwangerschap durfde ik er niet echt wat over te zeggen, want de wereld om je heen lijkt aan te nemen dat zwanger zijn geweldig voelt. Nou, nee dus! Het is overigens wel geweldig, maar voelt absoluut niet zo. Kan me vaag herinneren dat ik bij mn zoontje begon te genieten toen hij ging bewegen. Hopelijk deze keer ook weer!!

    Nou kom maar op met genante kwaaltjes! Ik wil het horen :roflmao::roflmao:!
     
  2. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Haha hier ook hoor. Ben nu al 5 weken vreselijk misselijk de hele dag en ven daar behoorlijk sjagrijnig van. Winden en boeren inderdaad ook. Opgeblazen buik van alle lucht en de bekkenpijn begint ook al gezellig te komen. Halve nachten wakker liggen van de misselijkheid, is ook zo fijn voor de andere 3 kinderen. (Dan ben ik overdag dus niet zo fit)
    Maar die schopjes maken het straks weer goed :)
    Tot de laatste 6 weken (8 bij mij, want ga altijd bijna 2 weken overtijd) want dan ben ik compleet opgeblazen van het vocht dat ik vasthoud. Dan zie ik er uit als een enorme opgeblazen walvis, die nauwelijks meer kan lopen van de bekkenpijn. En lig ik weer de halve nacht wakker omdat ik me geen houding meer weet te geven.
    Maar verder is zwanger zijn heel leuk hoor :roflmao:
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  3. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook vreselijk slecht in zwanger zijn.

    Ben echt een lopende hormonen bom. Kan zomaar intens blij zijn en dan weer super verdrietig.

    Kan al weken niet normaal poepen. Heb al een gigantische aambei gehad.

    Mn tieten zijn opgeblazen en mn tepels lijken wel pannenkoeken.

    Mn hoofd ziet eruit alsof ik een 2e puberteit inga.

    Moet overal van spugen. Terwijl ik normaal zo van lekker eten hou.

    Ben ineens snachts uren wakker terwijl ik wel moe ben.

    Maar verder ben ik erg blij hoor haha
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hahaa heerlijk.. Ben gelukkig niet de enige..

    Hier ook kots misselijk, kokhalzen

    Heeeel veel afscheiding blegh

    Boeren, winden en opgeblazen gevoel, check!!

    Stemmingswissslingen Yes! Chagrijnig Yup!
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  5. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Sorry maar ik moet echt om jullie lachen hahahahahaha.

    Maar snap heel goed wat jullie bedoelen hoor. Voel me hier nou ook niet mooier.

    Heb sinds ik zwanger ben:
    Rozige uitgedroogde appel wangetjes.
    Overal mini pukkeltjes incl op mijn borst.
    Ik ben onwijs opgezet maar nog niet echt een buik dus lijk gewoon enorm aangekomen.
    Van mijn jonge omhoog staande tietjes is ook niks meer van te zien.... tepels zijn enorm groot en donker geworden.....
    En als kers op de taart............. k heb een aantal
    Lange haren op mijn buik gekregen :|
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik laat ook echt scheten bij t leven, en boer er op los..:|
    Misselijk heel afentoe nog, maar wel continu een vieze smaak in mn mond, en vind alles en iedereen stinken.. ook heb ik onder en boven mn ogen nare ruwe plekken waar ik 2x per dag een laag zalf op kwak, en dan lijkt t alsof ik 2 vreselijke dreunen erop heb gehad.. nee ik voel me echt NIET mooi ofzo..
    Oh en dan t gejank om niks of de domste dingen, of t plotseling uit mn slof schieten..:oops:
    Vind t maar niks zo.... ben mezelf echt kwijt :(
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  7. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Haha meiden hier nog een die niet goed is in zwanger zijn.
    Al vanaf week 6 misselijk en spugen. Ja nog steeds..
    Alle pijntjes en kwaaltjes ben ik zo beu.
    Heb er ook nog eens een lage rug hernia bij. Jippie.
    Moe en niet kunnen slapen. Dromen en zweten als t wel lukt.
    Leuk die schopjes. Pijnlijk ook heel vaak. Mn buik voelt van binnen gewoon beurs
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  8. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Dit is nou eens een mooi topic:thumup:. Even lekker ongegeneerd klagen:cool:. Zo ontzettend herkenbaar. Het zwangere leven gaat niet over rozen. Het is gewoon zwaar:confused:.

    Mijn neus en holtes zitten ook continue dicht. En als het net over is, begint het weer van voor af aan. Ik heb continue een vieze smaak in mijn mond. En het is vandaag maar weer afwachten wat ik morgen wel of niet lekker vind qua eten en wat ik wel if niet kan verdragen:|Daarbij ben ik elke dag helemaal moe en kapot. Er zit wel een soort van verbetering in, maar dat gaat met iniminie stapjes.
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Poeh, ja ik had t van de vorige opgeschreven dus had t nog ff doorgelezen toen ik "zwanger" zag staan.

    Enorm opgeblazen, darmen leken gelijk de grote verhuizing al te gaan doen dus ik heb nu inmiddels een zoveel maanden pens.
    Extreem vermoeid, uit je werk komen en om 20:00 in slaap kieperen was meer regel dan uitzondering, als ik t haalde.
    Dagen dat t dan wel aardig ging qua energie lag ik tot 03:00-04:00 wakker.
    Kort lontje en tong bijten, dochter is aan t peuter puberen af en toe echt geen zin in dr. Hou zielsveel van dr maar met die buien pwoaaaaah, ga slapen! En af en toe heeft ze van die mega slijmjurk buien en is ze niet van me af te krijgen, nou kom maar op meid! Heeeeeerlijk!
    Bekkeninstabiliteit vanaf week 7, bekkenfysio al gezien en al oefeningen mee. Instabiel als de malle dus dat wordt nog wat.

    Nu weer mega in de stress, want kleine lijkt een afwijking te hebben. Reken daar hormonen bovenop en die vermoeidheid, lontje en dat wakker liggen gaat gelijk x 4

    Verder valt t wel mee, niet misselijk, kan alles eten en drinken wat ik wil alleen koffie ben ik echt na 1 bak klaar mee, terwijl ik normaliter alleen maar koffie drink. Maar goed, kan dat niet heel kwalijk vinden.

    Sinds van de week voel ik af en toe die kleine dus dat maakt veel goed, al is t in deze situatie ook weer niet heel makkelijk. Hopelijk komt alles gewoon goed, maar het is moeilijk om op t moment blij zwanger te wezen.
     
  10. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mooi hè.. wat niemand bereid over zwanger zijn..
    - misselijk en iedere avond spugen
    - wat je haar wordt Mooier.. mooi verhaal maar mijn krullen zijn op vakantie
    - ik ben emotioneel labiel, denk echt dat het beter is als ze me opnemen in een inrichting momenteel
    - Tepels zo groot dat mijn kind straks niet hoeft te zoeken hoor met prachtige blauwe aderen
    - verder a seksueel met een libido die met vakantie is
    - slecht slapen en wakker van alles, inclusief een snurkende man die ik letterlijk wil slaan
    - afscheiding maar ook half incontinent.. zo charmant.. gevolg 2x per dag een schone onderbroek..

    Maar... ik ben dankbaar dat zij het goed doet:roflmao::p en weet je, ze is het allemaal waard❤
     
    Kimberley92 en OneMillion vinden dit leuk.
  11. OneMillion

    OneMillion Actief lid

    3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Hahaha poppetje77, dat stukje over die inrichting herken ik wel.

    Laatst om 22.30 doordeweeks ineens onbedwingbaar veel zin in een kaassouflé. Die hadden we natuurlijk niet in huis en alle snackbars in de wijde omgeving waren al dicht. Gevolg; een huilbui van anderhalf uur

    Verder elke dag knállende koppijn waar alleen een overdosis ibuprofen tegen opgewassen is, maar dat mag ik natuurlijk niet hebben.
    Ik ben werkelijk te moe om uit mijn ogen te kijken maar slapen lukt niet of nauwelijks.
    Verder heb ik nu vakantie en loop ik het liefst de hele dag in mn badjas met mn bos krullen in een knot recht op mn hoofd, wat het effect heeft van een ontplofte cavia.
     
  12. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Tepels als pannenkoeken :roflmao::roflmao: check:oops:
     
  13. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Wat een spannende tijd voor jullie! Wat denken ze dat jullie kindje heeft? En wanneer heb je uitsluitsel? Sterkte!
     
  14. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Ze zijn het dubbel en dwars waard!!
     
    poppetje77 vindt dit leuk.
  15. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Hahaha, hardop zitten lachen om die huilbui van anderhalf uur vanwege een kaasoufflé!! Kostelijk! Heb je m de volgende dag alsnog gekregen? :D
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. OneMillion

    OneMillion Actief lid

    3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Jaa zeker Mn man heeft gelijk 2 dozen gehaald, helaas voor hem is het elke week iets anders waar ik ineens onbedwingbaar veel zin in heb
     
    meelanor en Vero0504 vinden dit leuk.
  17. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Arme mannen haha! Die hebben het ook echt niet makkelijk :roflmao:
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Ja tis een aardige rollercoaster zo tussen hoop en vrees. Heb ook een topic bij de onderzoeken staan: "12 weken vermoeden hygroma colli". Daar staan ook echo's bij, vooral de laatste daar laat t goed zien.

    Kort samengevat, de kleine heeft een enorme onderhuidse vochtlaag. In de nek tot 11mm maar op rug, rond hoofd en op de buik zit t ook. Op zichzelf is dat de afwijking niet maar een symptoom van wat anders. Kan virus zijn maar ook chromosoomafwijking, hartproblemen etc. Trisometrie 13,18 en 21 had t optisch de schijn niet van, maar dat zegt eigenlijk nog niks, t kan ook met weinig optische symptomen komen.

    Donderdag vlokkentest en dan 2 lange weken wachten en maar hopen op t beste. Komt daar niks uit nagaan of we dna onderzoek nog kunnen afwachten, duurt +-2 maanden maar je zit wel met je 24 weken maximum. Kleine voel ik al dus makkelijk gaat t toch niet worden als t echt foute boel is.

    Maar kleine deed t net nog, mooie echo's kunnen maken, ligt prima op de groei en beweegt lekker in t rond (zegt ook niet veel) dus we vieren voor nu de kleine dingen maar, weet je als die kleine er mee stopt is alle hoop verloren en daar is geen bal aan te doen. Dus met alle beetjes zijn we blij.
     
  19. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik had de eerste weken van die mega boeren die je weleens buiten hoort door van die puberjongens. Het luchtte dan 1 minuut op en dan moest ik er weer zo hard boeren.

    Een maand voordat ik ging bevallen kreeg ik aambeien. De dokter probeerde ze terug te duweno_O. Geen pretje als ze al ontzettend zeer doen zonder eraan te zitten. Maar ze waren te eigenwijs. Gelukkig een keizersnee gekregen anders hadden de trossen misschien uit m'n kont gehangen:p;)
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Nu een nieuwe, dat gevoel dat je je over de top volgevreten hebt met bijv. de kerst terwijl dat absoluut t geval niet is. Man partij last van mn darmen alsof ik een 7 gangen diner voor twee personen in mn uppie heb weggewerkt...tis die hoge bol boven de lokale overkapping zeg maar, dus echt puur mn darmen. Wat een naar rotgevoel is dat.
     
    Apie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina