Hoe koortslip voorkomen of behandelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 29 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb altijd wel een keer per jaar last van een koortslip. Maar nu de laatste tijd iedere 2 a 3 maanden wel eens.
    ik heb gelezen dat dit aan een verminderde weerstand ligt maar ik voel me op dt moment super goed! Iemand tips om dit te kunnen voorkomen ? of om er zo snel mogelijk van af te komen ?
     
  2. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij mij werkt het het beste om van die compeed blaasjes erop te doen. In de nacht, overdag niks. Dan is hij altijd met 2-3 dagen weg.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  3. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Bij mij werkte L-Lysine slikken goed.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    He balen... misschien een andere hormoonhuishouding? Denk aan andere anticonceptie, of juist niet, eisprong of menstruatie kan ook triggeren.

    Bij mij genazen ze het snelst met een compeed pleistertje, ik slikte ook l lysine.
    Omdat ik heel vaak een koortslip had heb ik er medicatie voor gekregen van de huisarts. Kan je vragen als je vaker dan 6x per jaar er eentje hebt.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  5. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wat is dat Lysine ? Ik zal het eens in de gaten houden of het steeds rond mijn menstruatie terug komt.....
     
  6. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    876
    1.400
    93
    Vrouw
    Ik slik ook L-Lysine. Dat is een aminozuur. Kan je gewoon bij de kruidvat kopen, ik neem elke ochtend een pil.
    Sindsdien heb ik bijna nooit meer een uitbraak
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik heb wel eens de tip gehoord dat je, als je het voelt aankomen, eenmalig 1000 milligram paracetamol moet nemen. Geen idee of het werkt, maar je weet nooit.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina