Hoe krijg ik mijn baby/kinder kleding verkocht???

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door aicirtap, 2 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Omdat er helaas geen tweede kindje komt ben ik alle kleren van mijn dochter aan het verkopen.

    Het staat inmiddels al weken op facebook, marktplaats en vinted. Maar 0 respons.

    Maat 62 t/m 98
    50 cent per item
    Name it, feetje, hema, ca, hm, next, zeeman, primark, etc.

    Ik heb pakketten per maat.
    Individueel verkopen is gewoon teveel werk.

    Iemand nog tips?
    Moet ik het dan maar gratis weg doen?
    Eventueel de echte mooie setjes los verkopen?
    Iets anders?

    Ik vind zo zonde om het in de kledingcontainer te doen of naar de kringloop. Dat doet gewoon pijn.

    Ik had ook net de uitnodiging van de plaatselijke kledingbeurs gemist.

    Het moet over 4 weken gewoon weg zijn ivm renovatie. Dus ik zoek even naar tips.

    Ik was nu al niet van dure kleding verkopen. Maar nu ik merk dat het slecht verkoopt neig ik helemaal om geen dure kleren meer te kopen want ik krijg er niks voor terug. :(

    Mocht iemand nog meisjes kleding zoeken. Ik heb maat 62, 68, 86, 92, 98 liggen. Ik woon in de buurt van Utrecht.
     
  2. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.850
    1.663
    113
    Vrouw
    Wat is je vinted account? Kunnen we daar even spieken
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Vinted verkoopt beter dan marktplaats.

    Plaatselijke Facebook groepen ook.
     
  4. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.219
    62
    48
    around the corner
    Kraampje / kleed met koningsdag, loopt met dat soort dagen vaak harstikke goed, zeker als je de goedkopere dingen per maat gesorteerd neerlegt voor 50 cent per stuk, en de setjes scherp prijst
    Desnoods op het eind 4 halen, 2 betalen, dan ben je er zo vanaf en heb je toch iets van het geld terug
     
    Ang1987, GossipGirlxoxo en Vero0504 vinden dit leuk.
  5. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.517
    3.203
    113
    Vrouw
    Oeh ja als je vinted hebt kijk ik graag even bij je! Of je marktplaats advertentie.

    Ik vind het wel heel verdrietig om te lezen dat er geen tweede kindje gaat komen:(
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.018
    113
    Vrouw
    Ik zou toch gaan voor losse setjes ipv pakketten.. mijn ervaring is ook dat je met merkkleding nog maar weinig ervoor krijgt. Nu koop ik sowieso geen merkkleding van de nieuwe levering, maar enkel uit de sale ...
    Wat is je vinted account? Kan altijd even kijken of er iets tussen zit :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Als je het niet verkocht krijgt is het misschien een idee om het dan naar stichting babyspullen te doen. Ze maken daar pakketten van voor kindjes waarvan de ouders nier genoeg geld hebben. Meer info kun je op hun site lezen.
     
    SydneyGirl en Spectre vinden dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Mn schoonzus allicht, die heeft een dochtertje en is helemaal gek van die merkjes. Stuur je vinted/marktplaats account maar ff door, dan geef ik t aan dr door.
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Beetje off-topic, maar wilde het toch even zeggen: als je het niet verkocht krijgt wellicht doneren aan vluchtelingen uit Oekraïne of Rusland?
    Je gemeente, een kerk of het Rode Kruis weet ongetwijfeld te vertellen waar je het kan brengen voor de vluchtelingen.
     
    GossipGirlxoxo en MarianneLE vinden dit leuk.
  10. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Vraagje, koop jij kleding met het voornemen het weer te verkopen? Omdat je zegt dat je nu helemaal geen dure kleding meer gaat kopen. Ik koop kleding omdat het nodig is en ik het kledingstuk leuk vind. Misschien je mindset versnderen dan raak je ook niet teleurgesteld?
     
    humptydumpty, GossipGirlxoxo, Sophy en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Ik heb het afgelopen jaar eigenlijk juist heel goed alle kleding kunnen verkopen via marktplaats.

    Had alle jongenskleding bewaard, maar de tweede werd een meisje dus alle jongenskleding van maat 56 tot 98 inmiddels in pakketten verkocht.
    Ik vraag bij shirtjes ook zo’n 50 cent per shirtje, bijv 16 shirtjes voor 10 euro. Spijkerbroeken 2 euro en joggingbroeken 1 euro.
    Broeken dus als apart pakket, shirtjes korte mouw apart, lange mouw apart en truien apart. Alleen de hele kleine maatjes heb ik al totaalpakket per maat verkocht.
    Ik spreid de hele set netjes uit op tafel zodat je elk kledingstuk een beetje ziet, dat is mijn 1e foto en dan maak ik per 3 of 4 items een foto zodat elk item in zijn geheel te zien is.
    Het meeste was ik binnen 1 a 2 weken kwijt en zelfs zonder veel afdingen.
    Ik dacht steeds ik had best meer kunnen vragen, maar het ging mij er vooral om dat het weg was en ik vond helemaal gratis weggeven zonde.

    Ook de meisjeskleding maat 50 tm 62 is inmiddels op dezelfde manier verkocht.
     
  12. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Ik verkoop alle kinderkleding ook in pakketten op Marktplaats. Gaat bij mij heel goed. Ben alles vrij snel kwijt altijd. Goede foto’s zijn belangrijk. Die maak ik altijd van het totaalpakket en van de afzonderlijke categorieën zoals de t-shirts, de broeken, de rokjes etc. Ook maak ik een lijstje van de exacte inhoud van het pakket voor in de verkooptekst. Kost wat tijd, maar werkt bij mij wel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ik verkoop heel veel van mijn dochter. Bijna alles via de FB groepen, maar niet in pakketten.

    Kleding van bijvoorbeeld Jola, Hema, etc verkoopt minder goed. Maar kleding van oa B-nosy, Flo etc verkoopt heel goed.
    Ik heb een eigen groep aangemaakt op FB waarin ik ook alles zet. Inmiddels een aantal vaste kopers die vaak alles nemen.

    Via Vinted zelden iets verkocht.
     
  14. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier sinds kort Vinted ontdekt en super veel verkocht.
    Ik maak wel duidelijke beschrijvingen (hoe het valt, eventuele gebreken) en maak foto’s van elk item. Voor en achterkant, vaak van het printje nog een keer.

    Het kost even wat tijd, maar ben bijna alle zomerkleding van vorig jaar al kwijt.
     
    Loesje1988 vindt dit leuk.
  15. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Ik verkoop alles via rommelmarkten. De rest gaat naar de H&M, per ingeleverde tas een kortingsbon van 15%.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    De H&M is nog wel een goede tip. Er zit hier soms ook gewoon kleding tussen wat stuk is of lelijk geworden wat ik niet verkoop, die kan in inderdaad wel bij de H&M inleveren.
     
  17. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    De merken die je noemt zijn niet de merken die goed verkopen helaas. Dit zijn veelal de wat goedkopere kinderkleding. Hier wordt dan ook niet echt naar gezocht op marktplaats en Vinted.
    Ik zou ook proberen om het op koningsdag op een rommelmarkt te verkopen.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
  19. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Nee ik heb tot nu altijd gekocht wat ik leuk vind. Maar nu ik merk dat het slecht door verkoopt. Ga ik geen dure merkkleding kopen. Ter voorbeeld ik had 2 leuke name it jurkjes met legging gezien. Bij elkaar 40 euro. Ik denk laat maar. Ik hou het wel bij hm/next.
     
  20. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk… ik vind de kleding echt niet meer van nu en veel te prijzig ook daardoor. Ik vrees dat je dit niet gaat verkopen en zeker niet voor het bedrag wat je ervoor vraagt…
     
    GossipGirlxoxo en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina