hoe krijg je de nachtvoeding eraf

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door senna999, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Hallo,

    Mijn zoontje is nu 9 weken oud en vanaf het begin kwam hij om de 3 uur.
    Hij is met 36 weken geboren en woog 2345gram. Nu zit hij rond de 4.7kg.
    Hij krijgt 6 flessen per dag van 150ml (130/4) iets verdund omdat hij moeilijk poept. Overdag rekken we tot er 4 uur voorbij zijn en dat is nog wel te doen. Hij krijgt om 24.00 zijn fles en meld zich dan weer rond 3 uur voor nog een voeding, hij drinkt de fles dan ook weer helemaal leeg.
    als ik hem meer geeft savonds drinkt hij dat ook op maar slaapt niet langer.
    Forte voeding hebben we geprobeerd na overleg met het cb maar dat zorgt niet voor meer verzadiging en daarvan raakt hij ook verstopt.
    Hebben jullie nog tips zodat hij iig 4 of 5 uur slaapt snachts?
    Hij is ook bijna niet te stillen met een speen of vinger, hij blijft draaien en jammeren tot hij een fles krijgt.
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Heb je het idee dat hij per keer meer in de fles zou willen? Ik zou overdag dan of meer in de fles doen, of eerder geven. Doordat hij net iets te weinig krijgt is hij veel wakker, en dat kost weer energie. Hij wil dit in de nacht inhalen.

    Groetjes Adrienne
     
  3. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    we kunnen 6 flessen van 180ml in totaal geven.. maar krijgt hij dan niet te veel flesvoeding binnen? dan zit je over een liter.
    gister bij het cb geweest en die adviseren om bij de laatste fles nutriton te doen. weet t nog niet, kan hij daar ook weer moeilijk van gaan poepen? ben niet van t elke keer switchen met voeding en hoeveelheden omdat hij zo moeilijk kan poepen.
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Je hoeft niet meteen 180 te geven, probeer eens om 15 meer te geven! Nutriton is een kwestie van uit proberen, vaak helpt het wel hoor!

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina