Hoe krijg je gele zweetvlekken uit witte t-shirts?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 15 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Wie heeft DE tip?

    Ik heb laatst nieuwe witte t-shirts gekocht voor mijn man en daar zitten nu al gele vlekken onder de oksels. Hij zweet niet veel en gebruikt iedere dag deodorant (spuitbus). Ik heb gisteren een spuitflacon bij de Wibra gehaald, die zou de gele vlekken verwijderen. Maar helaas.

    Hoe kan ik die gele vlekken uit de t-shirts halen?
     
  2. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    De kans is groot dat het daar juist van komt. ;) De vlekken ontstaan door een chemische reactie (met zout en bacterien). Ik heb het zelf bijvoorbeeld met deodorant van Rexona. Sinds ik Salt of the Earth gebruik, heb ik geen vlekken meer onder de oksels.

    Als de vlekken nog niet al te erg zijn, kun je ze nog wel verwijderen. Ikzelf zweer bij Dettol. Ik spuit het onder de oksels, even laten inwerken, dan met water in een emmer. (Je kunt de shirts ook direct in een emmer met Dettol en water laten weken zonder eerst de oksels te sprayen.) Enkele uren laten inweken en dan in de wasmachine. Vieze geurtjes krijg je daar ook mee uit. Mocht je geen Dettol hebben, dan kun je het ook proberen door de shirts te weken in een sopje met soda of schoonaakazijn. Maar dit helpt vooral bij 'verse' :rolleyes: zweetvlekken. Als ze al in het shirt zijn getrokken, wordt het moeilijker om ze te verwijderen. Groene zeep of ossengalzeep wil ook wel helpen. Succes!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Welk middel van Dettol gebruik jij hiervoor?
     
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Hier ook altijd gele vlekken onder de oksels, gek werd ik ervan. Totdat we een paar jaar geleden allebei switchten naar natuurlijke deodorants. Nooit meer last van gehad! Dus daar zou ik vooral even naar kijken.
     
  5. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Je hebt van HG ook een middeltje, gele en deoderantvlekken verwijderaar. Nog nooit gebruikt maar meestal doet HG wel wat het beloofd.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  6. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    @nizzie86 Bedankt voor de tip. Ik las net dat het inderdaad aan de deo kan liggen. Hoe herken je natuurlijke deodorant? Want Nivea, Sanex etc zijn dat waarschijnlijk niet.

    @Majo1983 Dat is wel hun slogan he. ;) Proberen kan altijd.
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.778
    113
    Ik zou ossegal proberen. De meeste vlekken krijg ik er met ossegal er wel uit.
     
    Kristientje vindt dit leuk.
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Je moet maar even googelen, dan gaat er een wereld voor je open! Wij gebruiken bijvoorbeeld de merken Schmidt's, Weleda en Mádara.
     
  9. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Je kunt alle soorten Dettol (allesreiniger) gebruiken. Het is maar net welke je fijn vindt. Ikzelf gebruik (uit gemakzucht) de spray flacon. De roze, omdat ik die het minst vies vind ruiken. :rolleyes: Maar je kunt ook gewoon die met dop nemen. Dan aanlengen met water en de t-shirts in het sopje laten weken.
     
  10. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Gewoon de verpakking lezen of op internet zoeken. Hier boven noemde ik al Salt of the Earth (berichtje #2). Er ging voor mij een wereld open toen ik deze begon te gebruiken. Ik heb sindsdien nooit meer stinkende oksels gehad en noot meer zweetvlekken in mijn shirts. (Je blijft wel zweten hoor, het is geen antitranspiratiemiddel.)
     
  11. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Mijn man had dit ook altijd. Dure grap aangezien ze in zijn zwaar overprijsde witte werkoverhemden zaten (en die draagt hij iedere werkdag bij zijn eigen bedrijf, 6 dagen per week).
    Ik zoek strak even het merk van zijn nieuwe deodorant op (online bestelbaar in NL), sindsdien geen gele vlekken meer! Eruit wassen heb ik overigens erg lastig gevonden, met HG en ossegal ook lastig/onvoldoende. Maar dat is ook minder ideaal dan de juiste deo ;).
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Mijn man had er ook altijd last van tot dat we overstapten op Dove deodorant stick maximum protection nooit meer gele zweet vlekken, scheelt veel tijd wat betreft de was!
     
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het heeft vaak met het soort deo temaken. Vooral sanex is echt dramatisch.

    Maar ik ga voor grof geschut. Gewoon een flinke scheut chloor erbij. Doe ik met mn witte handdoeken ook eens in de zoveel tijd.
     
  14. lavender

    lavender Actief lid

    30 jan 2015
    172
    145
    43
    Ik heb een hele tijd geleden mijn man vierkant uitgelachen toen hij met het idee kwam om zijn t-shirts te laten weken in glansspoelmiddel. Dit had hij op internet gelezen en het was of dat proberen, of in de prullenbak. Maar de volgende dag kan ik mijn ogen niet geloven het werkte echt. Overigens niet het gehele t-shirt. Het stuk van dr oksel in een schaaltje is genoeg en dan daarna meteen in de wasmachine.
     
  15. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    De roze pot van de Lidl. Vlekken spul. Nachtje in een emmer water laten weken, daarna wassen en weer schoon.
    En de ossengal zeep van de action werkt hier ook prima!
     
  16. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor de gele vlekken niet echt een tip. Maar voor evt nieuwe witte shirts raden wij Zeeman aan! Echt fijne kwaliteit en ze vervormen niet. We hadden hiervoor bv Hema en wel eens iets van Kruidvat. Maar geen van alleen bleven deze netjes, die van Zeeman wel. En goed betaalbaar natuurlijk ;)
     
  17. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Glansspoelmiddel heb ik nog niet van gehoord. Wel de steriliseer vloeistof voor de babyflessen. Werkt voor vergeelde kleding, niet zeker of het ook voor zweetvlekken werkt.
     

Deel Deze Pagina