Hoe krullen in lang/dik/ veel haar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 21 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Mijn dochter heeft een flinke bos met haar, zit veel slag in.
    Afgelopen 2 jaar heb ik bij ieder kerstfeest van school in de kerk haar haren gekruld. Met deze tang.
    Screenshot_20191121-090128_Chrome.jpg

    Zat prachtig, maar zakte binnen no time weer uit bij haar.
    Dit jaar is haar haar nog langer dan voorgaande jaren, dus voorzie weer dat het niet zal blijven zitten.
    Heb er haarlak in gespoten maar dit hielp niet.
    Iemand die tips heeft?
    Op schoon gewassen haar of juist niet? Mousse erin?
     
  2. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik heb ook heel lang dik haar (tot over mijn billen) en werkelijk alles al geprobeerd denk ik. Wat bij mij het beste blijft zitten is droog haar, vochtig maken en mousse per pluk en dan inrollen met een carmen set. Heel goed laten afkoelen en na het uithalen direct haarlak er in.
    Het zak wel ietsje uit maar van redelijk strakke krul naar een grove krul.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier werkt het alleen als ik bij dochter de avond ervoor in vochtig haar papillotten draai. Krultang met/ Zonder haarlak, versteviging, schoon of juist niet pas gewassen haar maakt allemaal niet uit, binnen 5 minuten zakt het er gewoon weer uit.
     
  4. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Als jouw dochter al veel slag heeft in haar haar sluit je dan eens aan bij the curls cult - nl.
    Grote kans dat je dochter krullen heeft. Hier worden allemaal tips gegeven hoe slag/krul te verstevigen :)
     
    Zara75 en RoIn vinden dit leuk.
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    en de krullenkapper kan dan blijvende wonderen verrichten!
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Bedankt voor de reacties!
     
  7. Lizzy2019

    Lizzy2019 Niet meer actief

    Eerst haarlak erin spuiten en laten drogen daarna krullen maken en weer haarlak was de tip van de kapper en hier werkt het
     
  8. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ook hier papilotten in vochtig haar dan gaan slapeb volgende ochtend heb je krullen
     
  9. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Haar wassen, geen conditioner gebruiken. Haar vol met mouse en eventueel droogshampoo om de krullen beter te laten zitten. Krul er in met krultang, extra haarlak. Na het "uithalen" krul nog even vast zetten tegen het hoofd met een klip om af te koelen.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  10. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Wat hier hielp is vochtig haar, mousse er in doen, papilotten er in draaien en dan gaan slapen.
    Of als je wel de krultang wil gebruiken, elke Krul vastzetten met een schuifje (als hij dus nog opgekruld is, hoop dat je snapt wat ik bedoel :p), en pas loshalen als het afgekoeld is.
     
  11. JoG

    JoG Actief lid

    16 okt 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Bij mij zakken krullen ook na een uur al weg

    Het enige wat bij mij werkt is de krultang van iso beauty.
    Al veel krultangen geprobeerd en bij allemaal zakt het meteen uit.

    Het zijn wel dure krultangen maar je kan er ook jaren mee doen.

    www.isobeautynederland.nl
     
  12. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik zag toevallig gister een reclame van een krulapparaat, curl de luxe heet het. Geen ervaring maar zag er veelbelovend uit... had bijna een impulsaankoop gedaan. of het echt wat is weet ik niet (nee ik heb geen aandelen;))
     
  13. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.006
    156
    63
    Ik heb zelf lang (ruim voorbij mijn bh band) dik en zwaar haar.

    ik heb 2 krultangen van remmington
    1 dikkere en 1 dunnere, deze; https://www.bol.com/nl/p/remington-ci95-pearl-krultang/9000000011035805/?suggestionType=suggestedsearch

    Ik doe dat dan zo, ik doe het s avonds, pak dunne plukken, elke pluk laat ik 6 tot 8 seconden om de tang zitten en dan heb ik hele kleine krulletjes. Daar doe ik dan niks mee, dat laat ik gewoon zo. Dan ga ik slapen en de volgende ochtend haal ik of een grove kam of mijn handen er door en dan heb ik precies de krul die ik wil. Zelfs na 3 dagen is de krul nog goed zichtbaar al zit het dan wel tegen grove slag aan.

    Bij mij werkte ook nooit wat, alles zakte zo uit. Maar deze tangen van remmington zijn top!
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik maak "dreamcurls" met mijn Chi straightner.
    Mijn haar is dik en lang (halverwege mijn rug) en als ik 's-avond de krullen maak, zitten ze er na het slapen en de 2 dagen daarna nog steeds perfect.
    Ik spuit er verder ook niks in.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn schoonzus is kapster. Die zegt: haar niet vantevoren wassen. Dan mousse erin, laten drogen, dan krullen. Haarlak op de krullen zelf maakt de krullen nog zwaarder.
     
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Hier zeer goede ervaringen met de Curl secret van Babyliss (wel de duurdere uitvoering nemen). Dit apparaat rolt de krullen naar binnen, paar seconden wachten (klinkt een piepje) en zacht loslaten. Je kunt 3 standen instellen (dus warmer voor dikker haar of vastere krullen). Even oefenen maar zoveel sneller dan een gewone krultang. Geen angst voor branden en dus makkelijk bij kinderen. Te gebruiken op droog haar.

    Je kunt daarna haarlak gebruiken.

    Blijft hier dagen zitten.
     

Deel Deze Pagina