Hallo, Ik heb ongeveer twee jaar geleden mijn eerste miskraam gehad. Dit was een missed abortion, er was met 7 weken alleen een vruchtzakje te zien, met 9 weken is de miskraam begonnen. Het was verschrikkelijk. Ontzettend veel bloedverlies, heel veel grote stolsels, ik kon echt niet meer van het toilet af komen en ben naar het ziekenhuis gegaan toen ik duizelig begon te worden. Daar bleek er een stolsel vast te zitten in mijn bmm, toen dat er uit was werd het minder en hoefde gelukkig niet gecurreteerd te worden. Een paar weekjes geleden mijn tweede miskraam gehad, ook bij 9 weken. Weet niet of het een missed abortion was, heb geen echo gehad voor die tijd. Het begon zoals bij de andere met ongeveer een weekje beetje bruin en roze verlies, toen werd het helderrood en op een gegeven moment verloor ik 1 stolsel op het toilet. Ik heb het nog geprobeerd uit het toilet te vissen om te kijken of het het vruchtzakje was, maar dat lukte niet en weet dat dus niet. Ik neem het maar aan, want afgezien van nog een klein stolseltje en wat bloedverlies vergelijkbaar met een normale menstruatie is er verder niks meer uitgekomen. Het bloeden nam ook gelijdelijk weer af, krampen gingen ook langzaam weg in de loop van de dagen en dat was het. Ik zat de hele tijd een soort van te wachten tijdens die tweede miskraam tot de ´bom zou barsten´, maar dit is dus niet gebeurd. Hoe kan het dat twee miskramen rond dezelfde termijn zo ontzettend verschillend kunnen zijn? Ben daar echt benieuwd naar. Sorry voor mijn lange verhaal en alvast bedankt voor het antwoord.
Hoihoi, Het is net als dat geen enkele bevalling hetzelfde is en geen enkele zwangerschap. Je lichaam gaat er steeds een beetje anders mee om. Imke