Hoe laat zouden jullie een boterham geven als je kindje slaapt van 11.30 tot 13.30/14.00? Groetjes Britt
Mijn zoonje is nu 16.5 maanden. Hij slaapt van 12.30 tot ongeveer 15.00 uur. In de ochtend krijgt hij nog borstvoeding en een flesje gekolfde melk en fruit. Een boterham past er dan niet meer bij. Hij krijgt dan vaak pas om 15.00 uur a 15.30 uur een boterham. Om 18.00 uur heeft hij weer genoeg eetlust voor warm eten.
het schema is hier normaal gesproken 7.30 pyamapapje 10.00koekje 11.30 2sneetjes brood 15.00 fruithap 16.30 koekje 18.00 warm eten en toetje en drinken tussendoor werkt prima! behalve nu... hij heeft dubbele ooronst, keelamandelonst en neusamandelonst.. dus ik ben al blij dat hij wat eet
ik geef hem heir wanner het haar uitkomt. normaal schema is 7 uur fles opvolgmelk 180/6 10 liga+sap 12 brood + beker halfvolle melk of als ze geen brood eet dan pap uit een flesje (als ik haar geen eten geef slaapt ze niet) 15 fruit +sap 18 groente + toetje hier slaapt ze vaak ook al rond 11 uur en als ik merk dat ze oe is krijgt ze dus der brood om half 11 al en dan gaat ze naar de melk naar bed en slaap dan tot een uur of 1 . Ze krijgt dan smiddags nog wel een koekje als ze wakker wordt omdat ze anders wel erg lang zonder eten moet doen. de tijden kloppen hier toch niet vaak en ze eet eigenlijk met alles op aanvraag als ze aangeeft dat ze honger heeft
Merel slaapt van 11.30 tot 13.30 ongeveer. We geven altijd brood voor ze gaat slapen, omdat ze anders maar een uurtje slaapt. Maar omdat ze zo moe is eet ze maar de helft op. De andere helft krijgt ze dan als ze wakker wordt na het fruit. Gaat eigenlijk prima zo. Dan is de tijd tussen brood eten en warm eten ook niet zo groot.
Hmm, ik zou juist zeggen voor het slaapje! haha! En dan proberen het slaapje iets later te rekken. Na 12.00 of 12.30 ofzo, dan kan hij lekker samen met jou/jullie eten. Hier vandaag toevallig voor het eerst een sneetje brood gegeven, om 11 uur mee begonnen, om iets voor 12 waren we klaar, toen een flesje gemaakt, op gedronken en zijn ze gaan slapen! (geen idee tot hoelaat maar vast prima geslapen) Mij lijkt als je het na het slaapje doet zo dicht bij het avond eten te komen, snap je? Nouja succes in ieder geval! Liefs, Hanneke!
Bij ons wisselt het nogal, omdat zijn slaapje ook wisselt. Nu ligt hij bijv. te slapen. als hij wakker wordt krijgt hij zin broodje. Dat is nu denk ik tegen 13.00 uur, maar is ook wel eens 14.00 uur geweest hoor! Ik doe daar nooit zo moeilijk over.... Ik weet wel dat als hij moe is, hij erg moeilijk eet, weinig dus. Dan zou ik er liever voor kiezen om je kindje lekker in bed te leggen!
Hier om 14.15 a 14.30 twee boterhammen. Daarna eet ze gerust nog een appel, drie rijstwafels, rozijnen, een koekje en olijven voor dat ze gaat avondeten.
Marit haar schema 08.00 uur pap van 180 cc opvolgmelk 09.30 fruit en of fruithap 11.00 slapen 13.30 2 boterhammen koekjeof liga/fruit of dergelijk 15.30 naar bed 17.30 warm eten met toetje 19.30 fles 180 cc opvolgmelk
Echt waar? Daar kan ik me echt nog niks bij voorstellen! haha! Maar misschien dat dat hier ook nog komt! Maarja ik keek ook een beetje naar mezelf, als ik om 14.30 brood oid zou eten dan hoef ik rond 18.00 echt nog geen avond eten . En ging er eigenlijk vanuit dat dat bij die kleintjes ook zo werkte haha! Nouja, als het voor jullie zo goed uitkomt lekker zo doen toch! Das het belangrijkst! Liefs, Hanneke!
Nou bedankt voor alle reacties. Sven eet in de ochtend pap en dan om 10.30 vers fruit of fruithapje met liga. Dan gaat hij tussen 11 en 12 slapen. Dan als hij wakker is 1 boterham (meer wil hij niet) en tussen door een koekje of nog wat fruit. Dan met avond eten eet hij zijn hele bord leeg en een toetje. Voor het slapen gaan nog een fles melk. Dan ga ik zo maar lekker door. Hij vind het geloof ik prima. Was meer dat ik dacht dat de 2 "grote maaltijden" zo dicht op elkaar zaten. Thanks Liefs Britt
Schema van Sam: 9:00 uur papfles (anders krijgt ze haar melk niet binnen) 11:00 uur koekje (of rozijntjes of soepstengel)+water 12:30uur 2 boterhammen met fruithapje 13:00 tot 15:30 slapen (Soms nog langer) 15:30 koekje/rozijntjes/soepstengel/fruit+water of diksap 18:00uur warme maaltijd+toetje En om 19:00 naar bed