Hoe laat staan jullie kinderen op?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Miracle79, 4 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Dat is midden in de nacht :roflmao: ik stuur ze terug op een vrije dag als het nog geen half 8 is. Als ze naar school moeten vinden hun dat veeeeeel te vroeg, nou ik als het een vrije dag is. Maar gelukkig heb ik uitslapers
     
    Madeliefke, Athina en Jessi79 vinden dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Haha om half 8 is man allang beneden. Ik ben me dan aan het klaarmaken. Vaak heeft hij dan zelfs al een km of 10 hardgelopen. Dus nee, 6.30 uur is voor ons geen nacht.
     
  3. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.416
    113
    Haha hier ook hoor! Maar ik kom zelf ook niet voor 7.30 uur mijn bed uit. Nu in de lockdown zelfs pas ruim na achten.
     
  4. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    754
    217
    43
    Bedankt, hier kan ik echt wat mee! haha ja nou mijn dochter zou mij dus ook gewoon bellen ook al weet ze dat het eigenlijk alleen mag als er iets is. Ze heeft ontzettend veel fantasie en zit ook vaak met haar koppie in haar eigen veilige fantasiewereld maar dat gaat ook weleens mis waardoor ze ineens mega angstig is zoals afgelopen week waardoor ze dus zeker wist dat er iets onder haar bed zat. Wekker heb ik besteld dus dat gaan we proberen, ze was er zelf heel enthousiast over dus we gaan het zien. Ik blijf praten en uitleggen en proberen mijn geduld te bewaren. We hopen dat speltherapie nu snel gaat starten zodat we echt aan de slag kunnen met haar. Bedankt voor je advies!
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Graag gedaan
     
    Miracle79 vindt dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Oudste moest vorige week om 9:30 achter teams zitten. Kon ik de juf gaan mailen dat we ons verslapen hadden. Ik heb baby de schuld gegeven met dr nachtfeestjes :oops:
     
    Athina en Jessi79 vinden dit leuk.
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Toen mijn oudste een stuk jonger was kroop hij ‘s morgens altijd naast mij in ons bed. Hij pakte dan mijn telefoon en speelde een spelletje of keek YouTube.

    Inmiddels is hij 9 en moeten we hem uit bed sleuren:rolleyes:
    In het weekend mag hij lekker blijven liggen en slaapt hij rustig tot een uur of 10:00


    De jongste wisselt. Over het algemeen wordt hij (nu in Corona tijd) pas zelf wakker rond 8:00/8:30 maar hij heeft ook momenten dat hij om 06:00 wakker is. Dan neem ik hem nog even mee in ons bed, zet juf Roos op (de held:D) en uit eindelijk is hij het na 30 minuten zat en staan we maar op.
     
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Hier ook altijd vroege vogeltjes. De regel is dat ze om 6.30 uur naar beneden mogen. Met name de jongste is meestal vroeger wakker en die blijft wel keurig wachten in zijn bed tot 6.29 uur (zijn redenatie: als ik naar beneden loop wordt het ondertussen wel 6.30 ;) )
    Ze mogen alleen naar beneden en in de woonkamer spelen of tv kijken. De ipad mag pas aan na het ontbijt. (Dan is het namelijk max 45 minuten met tussenpauzes van aankleden en tandenpoetsen etc voor we naar school gaan).

    Soms komt er eentje iets eerder bijv. om 6.15 en dan mogen ze van mij ook wel naar de woonkamer. Voor 6 uur stuur ik ze wel terug of ze komen even bij ons liggen.

    Ze zijn 8 en 6, op die leeftijd kunnen ze echt wel zelfstandig naar beneden en iets gaan doen. Ze weten ons te vinden als er iets is.
    Ik zie het nut niet echt van verplicht een half uur of uur in je bed blijven liggen als je al wakker bent. Daar gaan ze ook niet langer van uitslapen hoor.
     
  9. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    754
    217
    43
    Nou vanmorgen ging het goed, we hebben gister samen plaatjes uitgezocht om het visueel te maken. Haar hue lamp is rood zodra ze gaat slapen en gaat om 7.00 automatisch op groen. Om iets over 7 hoorde ik haar zachtjes de deur dicht doen en is ze rustig tv gaan kijken en om 8.00 kwam ze vragen of ze ontbijt mocht maken. Een heel verschil met gister. We krijgen vandaag de slaaptrainer binnen dus dan kunnen we er een digitale tijd aan koppelen. Zo blij dat het vandaag goed ging, ze was zelf ook heel trots
     
    Athina, merah en Fristi2012 vinden dit leuk.
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    De oudste is doordeweeks vaak aan het uitslapen. Dan moet ik haar in 6.45 uur wakker maken om naar school te gaan. Ze is dan ook snel goed wakker en niet moe. In het weekend is ze juist vroeg wakker. Tussen 6.00 en 6.30 uur. Dan gaat ze lezen in bed en soms pas om 8.30 uur eruit.

    De jongste is tussen 5.00 en 7.30 uur wakker. Kruipt dan lekker bij ons in bed. In weekend mag ze dan een filmpje kijken.

    Als ze willen liggen ze naar beneden, alleen dat willen ze niet.
     
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.358
    113
    Oudste twee (4 jaar en bijna 3 jaar) slapen tot 08.00/08.30. Jongste (3,5 maand) slaapt tot 08.30/09.00.
     
  12. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Hier geen vroege vogels. Weekend mogen ze vanaf 8u beneden tv kijken. Pakken dan zelf eten en drinken. Schooldag mag smorgens geen tv. Maar ze komen dan ook met moeite rond half 8 eens een keer hun bed uit rollen. Als ze dan nog tv gaan kijken dan schiet het helemaal niet op met schoolspullen pakken. Ze zijn 8 en 11. Merk bij de oudste dat hij smorgens steeds langer uitslaapt, al paar keer dat hij 9u pas wakker werd. Gaat nog wat worden want we gaan binnenkort verhuizen en dan moet hij vroeg op de fiets stappen op tijdstip dat hij nu ergens een keer zn bed uit komt :rolleyes:
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Roepen is niet nodig, maar verplicht in bed en op je kamer blijven vind ik dat ook niet. Ik snap wel dat een uur dan (heel) lang duurt.

    Hier is het vanaf 6.00u ochtend. Ik waardeer het als ze dan iets doen zonder ons wakker te maken. ;) De oudste gaat vaak naar beneden als ze wakker is en gaat dan tv kijken, de jongste leest vaak nog even of komt bij ons liggen en doet een spelletje op mijn telefoon. Ze zijn daardoor echt niet opeens iedere ochtend om 6.00u wakker.
     
  14. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Hier mogen ze om 7 uur naar beneden en geen minuut eerder. De reden daarvan is dat mijn oudste zo graag naar beneden wil dat het resultaat anders is dat hij op sommige ochtenden al voor 6 uur beneden zit en dat vind ik gewoon niet nodig of goed voor hem. Hij gaat er dan ‘op slapen’, dus de hele nacht als hij even wakker is checken of hij al mag, terwijl hij anders gewoon weer in slaap zou vallen.

    Tot 7 uur blijven ze op hun kamer, vanaf 6.30 mogen ze op hun kamer lichten aan en zachtjes spelen of lezen. Ook hiervoor geldt: als wij geen duidelijke grens stellen dan ligt mijn oudste iedere keer dat hij ‘s nachts even moet plassen de rest van de nacht te lezen. Dus hier is het: wakker voor 6.30, dan probeer je weer te slapen, maar ben je in ieder geval stil en blijf je in bed. Tussen 6.30 en 7.00 mag je jezelf stil vermaken op je kamer en vanaf 7 uur mag je eruit. In het weekend zet ik altijd de avond van te voren wat te eten en drinken voor ze klaar, doordeweeks sta ik altijd al onder de douche als zij naar beneden gaan.

    Wij zijn al vanaf het begin heel strikt hierin geweest, dus het is verder nooit een issue met roepen oid.

    TS: Overigens vind ik 7.30 dan weer aan de late kant als het een kind al moeite kost, zou het niet schelen om haar een half uurtje eerder te laten gaan? En ik neem aan dat ze kan klokkijken, ik zou een klok op haar kamer zetten, dan kan ze zelf in de gaten houden hoe lang ze nog moet wachten en hoeft ze hier ook niet over te roepen of de hele tijd de Google home te bevragen. Ik kan me herinneren dat ik zelf als kind ook de seconden weg lag te kijken tot ik maar beneden mocht.
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    @EdN, en met 7.00u slaapt hij daar niet op?
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  16. Luna33

    Luna33 Niet meer actief

    Hier worden ze tussen 6.00 en 6.30 wakker. Vaak kruipen ze dan bij elkaar in bed. Ik hoor dat dan en maak mijzelf klaar. Mijn wekker gaat sowieso om 6.30.
    Dan zijn we om 6.45 beneden en op schooldagen eten we om 7.00 en op vrije dagen eten we rond 7.30.
    En dat elke dag. Ik hoef nooit kinderen uit bed te trekken voor school -voordeel van vroege vogels- en als ik op vrije dagen lui ben dan leg ik de tablets in mijn bed en mogen ze daar nog een uurtje gamen tot ik klaar ben.
    Maar ik haal ze er altijd uit als ze wakker zijn. Verplicht op een kamertje blijven doe ik alleen als ze straf hebben als ze echt heel stout zijn geweest.
    Mochten ze toch eens wakker worden om 5.00 dan haal ik ze er ook uit en leg ze in mijn bed. Slapen lukt dan vaak niet meer, maar dan ga ik de volgende dag eerder naar bed.
     
  17. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Zo lang slaapt hij nooit, dan is hij echt altijd al lang wakker.
     
  18. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    754
    217
    43
    Nou dat gebeurd hier dus ook, ze gaat erop slapen. Als ik zou zeggen als je wakker bent mag je tv kijken dan zit ze om 6.00 iedere dag tv te kijken. Gister hebben we samen boekjes e.d. klaargelegd voor de volgende ochtend, nou ze was om 6.30 wakker en lag hardop te lezen. Niet geroepen dus dat is dan wel een vooruitgang maar zodra ze ergens naar uitkijkt dan gaat ze er dus inderdaad op slapen. Tijd hebben we bijgesteld naar 7.00 omdat 7.30 gewoon te lang leek en dat helpt wel al iets. Gister morgen was het weer een drama, ook omdat ze vrijdag avond wat later naar bed ging en ik merk dan dat ze dus de volgende ochtend nog vroeger wakker is dan normaal. we blijven maar herhalen herhalen herhalen en hopen dat het een keer blijft hangen en goed komt....
     
    Athina vindt dit leuk.
  19. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Hier is het elke dag half 6.. Heel soms 6 uur.. Zowel mijn 6 jarige als 4 jarige..

    Ze komen dan bij ons op bed om tv te kijken, want vaak moet ik er om 6u toch uit voor mijn werk. Soms half 7 dat we dan uit bed gaan.. Maar dan zitten ze toch al wel een uur/half uur bij ons op bed.

    Gaan we opstaan, aankleden, drinken, broodje eten, tandenpoetsen... En dan mogen ze nog even tv kijken..
    En er zijn ook wel eens dagen dat ze tussen 5 en half 6 wakker worden. (gelukkig zijn die tijden zelden...) ik heb zoiets, neem het maar voor lief. Die tijden zijn nu eenmaal zo, ze gaan optijd naar bed en staan op tijd op.. Heb later op bed al geprobeerd maar helaas... Ooit zullen ze wel uitslapen hoor.
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier vaak tussen 6.30 en 7 wakker. Dan mogen ze uit bed en naar beneden. Voor 6.30 niet, dan wil ik dat ze zich nog even proberen om te draaien en als dat niet werkt, dan mogen ze een boekje pakken en nog even in bed lezen.
     

Deel Deze Pagina