Hoe laatste werkdag voor verlof afsluiten?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Goldrose, 14 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Misschien echt een hele stomme vraag, maar ik heb echt geen flauw idee wat gebruikelijk is.

    Komende week is mijn laatste werkweek voor mijn verlof. Nu ben ik de eerste binnen dit bedrijf dat met verlof gaat omdat er verder vooral mannen werken (op de vrouw van de baas na die al 50+ is).

    Nu liet mijn teamleider quasi nonchalant vallen dat ik vrijdag toch wel iets lekkers meeneem omdat ze me zo lang moeten missen. Geen probleem natuurlijk want ik wil ook zeker niet met stille trom vertrekken.

    Maar vanuit mijn vorige werkgevers was het juist heel normaal dat het werk iets regelt voor degene die met verlof gaat.

    Nu is mijn vraag niet of ik wel moet gaan trakteren, want dat ga ik gewoon doen. Vind ik zelf ook wel leuk eigenlijk (had er alleen niet aan gedacht).

    Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dit bij andere is gegaan. En nee, ik neem het mijn werkgever echt niet kwalijk als ze niets organiseren voor mij. Ze zijn super lief en begripvol geweest tijdens de zwangerschap, dat vind ik veel belangrijker.
     
  2. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Het is bij ons wel gebruikelijk dat je trakteert. Verder is er vanuit de werkgever niets.
     
  3. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Ik moest nog voor 3 man werken de allerlaatste dag voor mijn verlof. Kreeg toen wel een verlof kadootje van directe collega. Super lief natuurlijk. Verder niets vanuit de werkgever.
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Ik heb niet getrakteerd, moet zeggen dat niemand dat doet op mijn werk :p Heb na de bevallingen wel voor een traktatie gezorgd via een collega.

    Ben de tweede zwangerschap vrij abrupt eerder met verlof gegaan, dus niets aan afscheid gedaan of gekregen. Bij mijn eerste zwangerschap is er een mini-babyshower op mijn laatste dag voor mij georganiseerd met lieve kaartjes, cadeautjes en wat lekkers :)
     
  5. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Vanuit de werkgever:
    Eerste zwangerschap: Cadeau (boek)
    Tweede: Bloemen
    Derde: Niets (zelfdr werkgever, andere directeur)

    Alle drie de keren niet getrakteerd bij ingang verlof, wel bij terugkomst.
     
  6. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik was ook de eerste met zwangerschapsverlof binnen een bedrijf met voornamelijk mannen. Eigenlijk weinig aan gedaan. Volgens mij nog wel een kaartje gehad met succes, maar dat weet ik niet zeker. Maar goed ik denk dat het er ook aan ligt op welke voet je staat met collega's.

    Terug na het verlof dan wel beschuitjes grdaan
     
  7. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    ik heb wel iets getrakteerd, vond het zo gek om zomaar weg te gaan. Heb ik vooral voor mijn collega’s gedaan :)
    Heb erna nog een pot snoep gebracht toen ik met de baby ben langsgeweest (dat doe ik dus nooit meer overigens).
    Heb namelijk van mijn werkgever nooit wat gekregen, ook niet na de geboorte en ondanks dat ik met hem de tijd had afgesproken was mijn baas er niet toen ik langskwam. (Klein irritatie-puntje zoals je miss merkt)

    Ga nu wel weer voor mijn collega’s wat lekkers meebrengen voor mijn verlof
     
  8. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Bedankt voor de reacties, het verschilt dus heel erg per werkgever. Ik ga vrijdag gewoon iets lekkers meenemen voor de collega's en inderdaad bij terugkomst beschuit met muisjes.
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik had voor de collegas waar ik echt wat mee had een high tea gedaan (moesten ze wel self betalen haha, 12x20 euro vond ik n beetje te). Toen kreeg ik wat cadeaus. Maar nu werk ik er langer en ken zoveel meer mensen, denk gewoon trakteren en miss lunchen met 1 of 2. Ik hoef ook geen verrassingen oid, hou niet zo van in middelpunt staan, dan klap ik dicht :D
     
  10. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

    Hier getrakteerd en onze traditie is dat diegene die met verlof gaat een kraammand krijgt waarin elke collega een kleinigheidje doet.
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Bij de 1e kreeg ik een luiertaart, heel veel tekeningen van cliënten en cadeautjes van collega's. Die onder het genot van een hapje en een drankje op de groep.
    Bij de 2e idem alleen geen luiertaart maar een grote mand met van alles en nog wat erin.

    Ik had beide keren wat lekkers in de koffiekamer gezet.

    Na de bevallingen met beschuit en muisjes langs geweest.
    Teamleider en diverse collega's zijn op kraamvisite geweest.

    Maar ja, ik werk in de zorg. Dat scheelt ook denk ik ;)
     
  12. Linnepin86

    Linnepin86 Fanatiek lid

    10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik heb getrakteerd toen ik met verlof ging. Wij hebben 1x in de maand een uitgebreide vergadering gepland staan met taart. Toevallig viel dit samen met mijn ‘laatste’ werkdag. Ik heb dus voor de taart gezorgd.

    Verder ben ik toen ik wegging door mijn collega’s verwend met een mand vol cadeautjes, zowel voor moeders als voor de baby. Toen ik net bevallen was werd er een bos bloemen bezorgd namens mijn werkgever en na een week of 3 zijn er 4 naaste collega’s op kraamvisite geweest. Namens mijn werkgever kreeg ik een Puckababy 4 seasons slaapzak en namens mijn naaste collega’s nog een ander cadeau.
     
  13. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Bij mij was er een Amerikaanse lunch, geregeld vanuit mijn directe collega's. Na de bevalling een bos bloemen vanuit mijn werkgever gehad en er is een klein clubje op kraambezoek geweest. Ik ben met baby ook langs geweest, maar heb geen beschuit met muisjes mee genomen.
     
  14. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Bij de eerste taart met collega's van mijn afdeling, vanuit de baas dus. Dit was ergens in mijn laatste weken omdat een andere collega bijna gelijk met verlof ging.

    Deze keer heb ik zelf roze koeken meegenomen de laatste dag (wordt een meisje) en kreeg een dikke bos bloemen van de directeur.
     
  15. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Getrakteerd voor 90 man. Roze koeken en stroopwafels voor de helft gedoopt in chocola en bestrooit met muisjes. Ik kreeg een meisje.
    Voor de afdeling een gebaksmomentje en toen kreeg ik ook cadeautjes van hen.
    Werkplek was leuk versierd en bijna iedereen kwam wel gedag zeggen.

    Ik kreeg na de bevalling een bos bloemen en een opblaasballon vanuit de werkgever. Afdeling is op kraambezoek geweest met wederom cadeaus.
     
  16. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Leuk om al die verschillen te lezen!

    Ik vind het echt super raar om straks heel lang niet op het werk te zijn. Maar ik ga donderdag lekker cake bakken en dat zet ik dan in de kantine neer. Gaat helemaal goed komen!
     
  17. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik ben ook benieuwd hoor! Bij onze eerste kreeg ik een lunch ,extern met mijn team en mand cadeaus en na de bevalling nog meer cadeaus. Veel te gek. Nu ander team en over maand dik met verlof. Vorige x heb ik getrakteerd (allerlei koeken met Roze erin), dat ga ik weer doen. Ik plan zelf koffiemomentje in en dan Zie ik wel of er iets is of niet... geen probleem ook als niet zo zou zijn!
     
  18. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Nou mijn laatste werkochtend is vandaag geweest en het was helemaal leuk. Ik had lekker cake gebakken voor tijdens de koffiepauze en dat werd zeer gewaardeerd. Daarna nog een bos bloemen gekregen van de directeur met een woordje daarbij dat ik vooral nu lekker mocht genieten en dat ze blij waren dat ik toch nog een paar een uurtjes ben blijven werken. Echt super lief.
    Toen ik uiteindelijk de deur uit liep, zette mijn collega 'Daar gaat ze' van Clouseau op. Mijn collega's werden er haast emotioneel van haha (en ik zelf dus ook een beetje). De mannen in de werkplaats en collega's van een verdieping hoger stonden op de ramen te bonzen toen ik de auto in stapte. Met daarbij heel veel succes wensen en dat ik echt moest gaan genieten van mijn welverdiende verlof.

    Wat schatten van collega's zijn het toch.
     
    Ansel, LolaLisa en USAbaby vinden dit leuk.
  19. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Vóór de bevalling niets bijzonders (uiteraard wel dag gaan zeggen tegen alle collega's voor ik 's avonds vertrok). Na de bevalling ben ik wel een keer langs geweest met de baby. Toen heb ik getrakteerd met een grote mand doopsuiker en heb ik van de collega's ook een leuk cadeautje gekregen.

    Maar nu ik erover nadenk … Op je laatste dag zelf nog een cake meebrengen ofzo lijkt me eigenlijk best wel leuk :thumup: Te laat nu voor mij :roflmao:

    Heb trouwens wel iets lekkers in de keuken gezet de dag dat ik aankondigde zwanger te zijn.
     
    Goldrose vindt dit leuk.
  20. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Wat leuk zo'n afsluiting voor verlof. Mooi zulke collega's!
     
    Goldrose vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina