Hoe lang bloedverlies na plaatsen mirenaspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door rocketscience, 13 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    wie heeft er ervaring met mirenaspiraal, en dan vooral hoe lang duurde het bloedverlies nadat je het spiraal had laten plaatsen?

    Ik heb ‘m nu 3,5 maand en heb nog geen dag géén bloedverlies gehad. Het is ook echt veel en niet met inlegkruisje te regelen ofzo.

    Word er een beetje wanhopig van, hoe lang duurde het bij jullie?
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Als je pech hebt kan dat wel 6 maanden tot een jaar duren.

    Zelf had ik na 1 maand nog een zeer lichte menstruatie, als je 3 druppels op een dag al zo wilt noemen. En nu al 4 jaar niet meer ongesteld geweest.

    Hopelijk stopt het bij jou ook snel!
     
    rocketscience vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat rot dat je al zo lang bloedverlies hebt!

    Ik heb ongeveer 8 jaar de Mirena gehad. Tussendoor natuurlijk vervangen.
    Ik werd in het begin licht ongesteld maar op den duur niet meer. Jarenlang niet ongesteld geweest!

    Ben je al voor controle geweest? Een gyn kan dmv een inwendige echo zien of de spiraal wel goed zit.
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn moeder heeft hem na 5 maanden non stop bloeden eruit laten halen.
    Het kan er idd bijhoren en lang duren, maar zij was er klaar mee.

    Hopelijk is het bloeden snel over.
     
    rocketscience vindt dit leuk.
  5. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Ik had dat ook heb toen tabletjes van de gyn gehad om baarmoederslijmvlies dikker te maken en nu geen last meer. Ik zou dus adviseren ga naar een gyn
     
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Hij is geplaatst door gyn en toen direct een echo gemaakt om te kijken of het goed geplaatst was, dat is het.
     
  7. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Weet je nog wat voor tabletjes dat waren? Ik mag verder geen hormonen, behalve mirenaspiraal, vanwege risico op trombose.

    Ik ga inderdaad maar contact opnemen met gyn om te overleggen hoelang zij vindt dat het bloeden nog mag duren.
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Dat zijn inderdaad hormoontabletten, dus die mag je dan helaas niet hebben vrees ik.
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Mijn ha zei minimaal 6 maanden te wachten op een voor jou normaal patroon (en bij sommigen blijft het bloeden helemaal weg) Hier klopte dat ook. 5 maanden continue bloedverlies en daarna nog een maand beetje op en af (om elke paar dagen bloedverlies) en daarna mijn ‘natuurlijke’ cyclus. Ik heb de mirena 3 jaar gehad en altijd om de 27-30 dagen ‘ongesteld’. Maar dit was goed te doen.

    Ik ben blij dat mijn huisarts toen wel zei dat ik het een halfjaar de kans moest geven zodat ik me daar op in kon stellen anders had ik er al veel eerder de brui aan gegeven.

    Ik heb wel met 6 weken een controle gehad of ie goed geplaatst was btw.
     
  10. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    @Eppo82 dank voor je reactie. Mijn gyn zei 3 maanden dus vandaar dat ik me nu al afvroeg... kan dit nog goed komen.

    Ik ga even overleggen met mijn gyn maar ga me dan maar instellen op 6 maanden ipv 3, hopelijk komt het dan toch nog goed.
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  11. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik heb er 3 gehad. Bij de eerste 2 geen bloedverlies gehad de hele periode dat ze erin zaten. Bij de derde juist alleen maar bloedverlies. Denk zo een 20 dagen in de maand wel varierend van een beetje tot extreem heftig. Na een echo bleek mijn baarmoederwand / slijmvlies zo dun dat bij bijv. een volle darm of door sexueel contact deze al ging bloeden. Toen is de mirena verwijderd en heb ik alleen nog maar last van bloedverlies tijdens de menstruatie.
     
  12. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Ja waren estradiol tabletten zijn idd hormonen maar volgens mij niet trobose gevoelig. Succes in ieder geval
     
  13. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Die mag ik helaas niet, ik heb namelijk ook endometriose.
     

Deel Deze Pagina