Hoe lang duren bij jullie de peuterdriftbuien?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Benzoblij, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Wij hebben een heel temperamentvolle dochter. Ze is 22 maanden, maar als je kijkt naar haar gedrag en uiterlijk dan denk je dat ze 3 is. Dat denkt ze zelf ook :). Dus dat zorgt voor nogal wat driftbuien, omdat ze van alles wil wat eigenlijk nog niet kan.
    Nu heb ik gelezen dat je kindjes met een driftbui uit moet laten razen, maar eh hoe lang is dat dan verstandig.
    Onze dochter kan echt wel 3 kwartier doorgaan en verliest zichzelf dan totaal. Zo zielig...
    Dus meestal komt het niet zo ver dan zorg ik wel voor afleiding of ze moet op de gang ofzo. Nee, ik geef haar niet haar zin, want dan wordt het allemaal nog erger denk ik zo.
    Vind het alleen zo vervelend dit. Ga je gezellig met haar en haar broertje wandelen, is ze weer helemaal over de rooie omdat ze van mij niet in alle speeltuintjes mag...
    Tips iemand?
     
  2. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    ppppfff wat lastig!
    Ik heb niet zo'n driftige peuter. Maar negeren lijkt me het beste. Maar idd als het drie kwartier duurt... das wel lang en zielig voor haar ook.
    En blijven belonen als ze wat goeds doet.
    Niet echt een tip maar goed wel veel succes ermee!
     
  3. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    En als je van te voren afspraken met haar maakt? Mijn dochter is ook wel een pittige tante maar als ik van te voren afspraken maak gaat het een stuk beter. Als ik het vergeet is de kans groot dat ze languit gaat liggen (of op haar knieƫn momenteel blijkbaar is de straat toch wel onprettig :)).
    Gelukkig is het hier snel over als ik haar negeer, toch minder temperamentvol die van mij.

    De mijne kan al tot 3 tellen inmiddels! Mama telt tot 3 en dan gaan we weer verder. etc.
     
  4. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Ja dat tot 3 tellen dat werkt wel zo af en toe.
    Maar als ze echt zo'n bui heeft dan helpt niks...
    Negeren niet, weglopen niet, helemaal niks.
    Loop dan ook regelmatig met een krijsende peuter over mijn schouder op straat. :(
    Ja en dingen afspreken dat probeer ik wel, maar soms lopen dingen anders dan je gedacht had he?
     
  5. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Ik ga haar dan altijd afleiden met iets wat ze leuk vind als ze een driftbui krijgt omdat ze iets niet mag .. maar dit komt misschien 2 keer per dag voor dus echt andere maatregelen heb ik nog niet hoeven nemen .. succes met je meisje ..
     
  6. mikki

    mikki Actief lid

    1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Gelukkig... ik ben niet de enige! Ons meisje (21 maanden) kan er ook wat van. Vaak duurt een driftbui redelijk kort, dan werkt negeren het beste. Maar soms houdt ze ook niet op. Ik ga haar dan afleiden, proberen uit de situatie te halen. Roep dan dingen als: kijk een poes in de tuin oid. Dat vindt ze altijd mega-interessant en dat helpt dan gelukkig. Maar het is lastig, omdat ze ook weer net te klein is om alles heel goed te snappen. Het is inderdaad meer willen dat ze kunnen...lastig!
     
  7. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Zie dat je vandaag uitgerekend bent Mikkie, spannend. Maar eh onze dochter heeft een broertje van 5 maanden en soms denk ik ook wel eens dat het daar ook mee te maken heeft. Als hij aandacht krijgt gaat ze vervelend doen... Van de week kreeg hij zijn eerste fruithap, nou ze ging helemaal uit haar bol. Baby mag niet eten, baby melk :). Maar ze is verder poeslief tegen hem hoor. Gaat alleen om de aandacht van Mama.
     
  8. mikki

    mikki Actief lid

    1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ja, ik vrees dat ik mijn borst nog nat kan maken... Tot voor kort was ze echt een vaderskindje, maar sinds een aantal weken (misschien omdat ze ook wel snapt dat er dingen gaan veranderen) wil ze alleen maar mama. En als mama even niet kan of wil dan gaat ze helemaal los. Moeilijk hoor... Ik bereid me maar voor op flinke jaloerse buien, dan kan het alleen maar meevallen...:) En nou ja, die jaloezie is misschien ook wel heel normaal...
     
  9. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee is niet zo heel vaak driftig ,dat is ze maar heel soms en dan is het meer omdat iets niet lukt.
    dan gilt en krijst ze heel hard ,ik negeer haar dan en dan is het ook snel over.
    maar ga ik vragen van wat er is of iets dergelijks dan kan ze wel langer boos blijven.
    bij esmee werkt het beste ,gewoon negeren.
     
  10. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Tja negeren...
    Als mij iets dwars zit word ik alleen nog maar kwaaier als er niemand naar me luistert. En mijn dochter heeft dat ook, hahaha.
    Als ik het idee heb dat ze alleen maar negatieve aandacht zit te trekken dan negeer ik haar inderdaad.
    Maar als ze ergens boos over verdrietig om is... Ik vind dat moeilijk.
    Ook omdat ik al een paar keer gemerkt heb dat ze tijdens zo'n hysterische bui eigenlijk alleen maar een knuffel en een kus wil.
     
  11. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Oh die van mijn was vrijdag voor het eerste heel lang hysterisch (27 maanden). Een half uur zoiets. Niets hielp en toen ze wat rustiger werd gaf ik haar een soepstengel maar toen begon ze weer overstuur te worden en stikte ze bijna in haar stengel :$!! Ik ben nog nooit zo geschrokken. Regel 1: geef niet iets te eten als ze boos zijn! ha ha....het is allemaal zo nieuw. Je hebt dan echt zoiets van: okay..what next????? :(

    Gelukkig is de televisie een van de beste uitvindingen ooit....

    Ik maak ook van te voren afspraken met haar, en dan voornamelijk over welk karretje het gaat worden in de Albert Heijn, de grote of de kleine en dat het dus soms niet de kleine is en dat we daar dan gewoon zonder gedoe langs gaan lopen bij de ingang! Oh oh, this is not easy..

    Succes ermee,

    Charlie
     
  12. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oeh ik vind dat ook moeilijk. Hier duren ze op het moment niet zo ontzettend lang, maar ik ga ook vaak wel in haar gedrag mee hoor. Dan gaat het wel om kleine dingetjes, als ze echt moe is en aandacht wel. Dan snap ik dat wel, en stop ik maar gewoon wat ik aan het doen was om lekker met haar te gaan hangen. Ook koken doe ik nu maar wat efficienter. Maar op de gewone overdag momenten laat ik haar maar gaan. Ik probeerde eerst wel af te leiden, tot ik me realiseerde dat ik haar daardoor haar emoties niet gunde. Ik ben ook wel eens heel boos en heb dan een tijdje nodig om bij zinnen te komen en die tijd neem ik dan. Dat geef ik haar dus ook maar.
    Ik zie haar dan wel heel duidelijk naar de muur lopen en dan gaat ze met haar gezicht naar de muur staan.

    Als het driftbuien zijn om haar zin te krijgen, zoals altijd in de supermarkt, dan zeg ik er wel wat van. Of als ze een andere kant op wil lopen, dan manoevreer ik haar gewoon mijn kant op.

    Soms heeft ze wat moeilijkere periodes, lijkt toch nog op sprongetjes en dan duren de buien echt lang. Ik hoor soms wel verhalen van kindjes die moeten overgeven door een lange driftbui, dus het kan altijd erger (in mijn geval dan)
     
  13. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    dat verschilt,is mn zoontje erg moe dan duren ze langer dan wanneer hij het er gewoon om doet.
    ik negeer hem vaak of leid hem af.

    maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd hier stukken minder is!
     
  14. Gina82

    Gina82 Fanatiek lid

    3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Pff moeilijk he die driftbuien!! ik heb een hele pittige knul (18 maanden) die dat dus al tijdje heeft.. ik doe het buiten negeren en dan houdt het meestal snel wel op maar binnen dan ligt het eraan waarom hij die driftbui krijgt. Meestal is het als hij nee hoort en dan negeer ik m eerst maar als hij gaat slaan ofzo dan zet ik hem in de box tot hij stopt met huilen en dan haal ik m eruit, kusje en klaar. Soms is hij echt totaal overstuur en dan zet ik m op schoot met zn rug naar me toe en houd ik zn armen in bedwang totdat ik merk dat ie uit zn drift is en dan draai ik m om en kroel ik m! Vind het ook wel heel moeilijk maar moet zeggen dat het nu al stuk minder word want hoef m nu vaak alleen te waarschuwen, mama zet je in de box hoor als je zo doet... succes!!
     

Deel Deze Pagina