Hoe lang gaf jij nog een avondfles?

Discussie in 'Voeding' gestart door boogiebril, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Onze baby wordt bijna een dreumes. Hij (en wij) vindt de avondfles nog heerlijk. Maar we zitten wel te twijfelen wat we er mee moeten gaan doen. Afbouwen of nog lekker genieten van die fijne momentjes?

    We hebben nog een nieuwe bus Nutrilon en willen deze opmaken. Daarna verder kijken (of eerder stoppen als hij dat aangeeft).

    Hoe lang heb jij nog een fles in de avond gegeven? En wat heb je eventueel als vervanging gebruikt?

    Ik ben benieuwd!
     
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Rond zijn verjaardag begon hij hem zelf te weigeren. Ik wilde de regie een beetje bij hem laten maar dit was erg makkelijk :)
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik gaf hem met 11 maanden nog en per ongeluk was hij een keer in slaap gevallen zonder fles...dat ging prima, dus met 12 maanden gelijk gestopt ermee en hij vond het best.
    Nu moet ik wel zeggen dat hij geen fan was van de flesvoeding, dus als dat anders was geweest dan had ik de fles waarschijnlijk wel actief afgebouwd en na de bus kunstvoeding gewone (warme) melk gaan geven.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoontje van twee drinkt nog steeds melk voor het slapengaan. Zijn zus van zes vaak ook.

    Waarom zou dat per se moeten wegvallen?
     
  5. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Dat is dan handig inderdaad ;) Je geeft ook niets als vervanging? Ik ben zo bang dat hij dan in de nacht wakker wordt van de honger.
     
  6. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Hoeft ook niet perse, ik vroeg het me af :) We zijn een beetje zoekende, vandaar!
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik lees hier op het forum wel vaker dat die fles weg móet, vandaar. Ik snap dat niet zo. Waarom zou dat niet meer mogen?
     
    Biny vindt dit leuk.
  8. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Nee inderdaad, hier moet helemaal niks. Als hij op zijn 6e nog graag een fles wil dan geven we die met liefde! :)
     
  9. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Haha soms moet je er per ongeluk achter komen he :) Wel fijn dat het zo makkelijk ging. Gewone melk zitten wij ook aan te denken, beter dan die zoete (dure!) pyjama-papjes
     
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Na het eten krijgt hij vaak kwark en daar doen we een schepje havermout door. Geen idee of het helpt maar daar stoppen we niet mee ;)
     
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Een fles is misschien wat overdreven met zes jaar, zou het dan in een bekertje doen ;):p haha.

    Hier ook een bijna dreumes en ze krijgt nog 3x per dag een fles. S ochtends 120 in de fles en 80 aangemaakt met pap. S middags en s avonds 200. De ene dag drinkt ze ze alle drie helemaal leeg en de andere dag gaat er bijna niets in. Ik laat de regie lekker bij haar.
     
  12. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hij hoeft toch ook niet weg? Een beetje vergelijken kan geen kwaad. :)
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Hier tot 2 ongeveer
     
  14. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Ik hou 'm het liefst zo lang mogelijk klein. Daar horen ook flesjes bij hoor! ;)

    Ah lekker hoe ze soms zo wispelturig kunnen zijn he. Denk je het wiel uit te hebben gevonden en is het weer helemaal anders.
    De avondfles is nu de enige van de dag. In de ochtend en 's middags brood. Een echte vent haha! Maar daarom koesteren we die momenten ook nog zo. Vooral als hij dan in onze armen in slaap valt... <3
     
  15. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Ah dat is slim! Voor het geval hij hier dus weg gaat vallen kunnen we dat ook eens proberen. Thanks!
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  16. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hier 3,5.
    Maar heb vanaf 2 jaar gewone warme melk gegeven
     
  17. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    En tussen 1 en 2 jaar gewone kunstvoeding? Of de dreumes-melk?
     
  18. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Tussen 1 en 1.5 gewone melk gaan geven bij ontbijt en lunch en yoghurt na de avondmaaltijd. Vanaf 1 jaar en 3 maanden de avondfles steeds minder cc gegeven en met 1.5 gestopt met de avondfles.
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  19. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Steeds iets na de eerste verjaardag mee gestopt. We hebben toen steeds yoghurt na het avondeten gegeven.
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Mijn dochter ging na haar eerste verjaardag haar avondfles (dat was nog haar enige fles) steeds slechter drinken. Lange tijd nog een kleine flesje gegeven, maar met een kleine 14 maanden was het echt helemaal klaar, ging geen slok meer in.
    Sindsdien krijgt ze wat water na het tandenpoetsen.
     
    boogiebril vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina