Hoe lang in het ziekenhuis bij poliklinische bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door WhoseMe, 28 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WhoseMe

    WhoseMe Lid

    21 okt 2017
    34
    3
    8
    Vrouw
    Hi,

    Ik vroeg mij af hoe lang je ongeveer kan verwachten in het ziekenhuis te zijn bij een poliklinische bevalling?

    Met name omdat het ziekenhuis natuurlijk wilt dat je zo kort mogelijk een verloskamer bezet houd, zullen ze wel van een gemiddelde berekening uitgaan qua aantal cm ontsluiting dat je naar het ziekenhuis gaat en het aantal uur dat zo'n bevalling dan nog duurt.

    Probeerde zelf een schatting te maken. Dat als je ervan uit gaat dat je (na 4 cm ontsluiting) ongeveer een uur per cm ontsluiting krijgt en je bij ongeveer 5-6 cm naar het ziekenhuis wordt gestuurd, dat je dan nog 4-5 uur in het ziekenhuis zit met normale weeën. Daarna heb je nog persweeën van 1-2 uur. En dan blijf je nog voor herstel voor zo'n 2-4 uur. Dus dat zal dan tussen de 7-11 uur in het ziekenhuis zijn. Klopt dit een beetje?

     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dit klopt wel een beetje. Persweeën kunnen als je geluk hebt ook maar 5 minuten duren :p
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat afhankelijk is van hoe de bevalling is gegaan en hoe het met kindje gaat. Bij oa. langdurig gebroken vliezen, meconium in vruchtwater, veel bloedverlies moet je langer blijven.
    Bij ons sturen ze je niet direct naar huis midden in de nacht, tenzij het heel erg druk is.
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Ik heb 1 poliklinische bevalling gehad. Gearriveerd in ziekenhuis rond 4:30 uur, omdat ik twijfelde of vliezen gebroken waren (en baby was niet ingedaald dus moest dan meteen laten controleren), bij eerste onderzoek rond 5:00 uur had ik 8 cm. Bevallen iets na 7:00 uur. Gehecht, gewassen op bed e.d. en toen was het wachten tot ik geplast had en baby beoordeeld was door kinderarts (VK had een paar kleine dingetjes gevonden die voor zekerheid nagekeken moesten worden). Ik geloof dat ik om 13:30 uur daadwerkelijk thuis was met baby.

    Dus als ik kijk naar je berekening ;) ben ik vooral na bevalling wat langer gebleven, omdat ik vrij zwak was (kon nog niet staand douchen), plassen even op zich liet wachten en kinderarts ook :rolleyes:. Het ligt dus inderdaad aan de omstandigheden...
     
  5. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Mijn bevalling duurde in het ziekenhuis nog geen uur meer. Ik moest wel gehecht worden en douchen. Daarna mocht ik naar huis. Het was al 's avonds laat en ik wilde liever blijven slapen. Dat mocht. Uiteindelijk ben ik er 12-13 uur geweest. Dat hadden er 3-4 kunnen zijn
     
  6. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Hangt idd af van je bevalling :)
    Ik was klinisch . Was er om 8 uur om in te leiden en zat om 19.30 u weer thuis op de bank. Baby was rond 16u geboren
     
  7. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben om middernacht in het ziekenhuis gekomen met 3cm, dochter is om 2.23 geboren. Daarna gehecht, gedouched etc, tijdje op de arts moeten wachten die onze baby nog moest nakijken maar ze was druk op de SEH. We hadden om 5u naar huis gemogen, maar mochten ook nog blijven omdat het midden in de nacht was en daar hebben we gebruik van gemaakt. Dus uiteindelijk zijn we om 7.15 na een ontbijtje vertrokken :)
     
  8. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Het ligt eraan, ik ben met 5 cm ontsluiting met de vk naar het ziekenhuis gegaan om 8 uur en pas 12 uur later zat ik op 10cm. ;). Na 13 uur ziekenhuis werd zoon geboren en toen moest er nog ruim 1,5 uur gehecht worden (bijna helemaal uitgescheurd). Toen nog douchen en aankleden en toen was het zo laat, dat we mochten blijven slapen. Uiteindelijk volgende ochtend om 8 uur vertrokken na een ontbijtje.
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Het is echt zo verschillend per persoon en per zwangerschap, er is echt weinig van te zeggen zo....

    Ik werd ingeleid, moest mij om 07.00 melden. Tot 09.00 moeten wachten, toen zijn de vliezen doorgeprikt, om 13.24 ben ik vervolgens bevallen (na 14min persen).

    Ik had in principe om 15.30 naar huis mogen gaan, maar bij de laatste check bleek mijn bloeddruk (te veel) verhoogd (ik werd ingeleid wegens mijn chronisch hoge bloeddruk) dus moest even blijven. Uiteindelijk om 19.00 thuis, dus exact 12 uur later:thumup:
     
    Vogeltje80 vindt dit leuk.
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Bij de jongste met 4 cm gearriveerd, dat was om 6 uur. Vliezen geprikt en om 7.30 was onze zoon er. Wij dachten al lekker voor de lunch weer thuis te zijn maar toen bleken we allebei koorts te hebben en moesten we 24 uur blijven.

    Bij de middelste om 14 uur in het ziekenhuis en om 19.30 bevallen, 23.30 lag ik thuis in mijn eigen bed.
     
  11. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik ben 2 x medisch bevallen in het ziekenhuis. Eerste keer kwam ik met 3 cm het ziekenhuis in 's middags en ging de volgende ochtend rond de middag weer naar huis. ('S nachts om 01:45 uur bevallen) Baby had in hey vruchtwater gepoept en had een vacuümverlossing.

    De 2e keer ben ik ingeleid en vanaf het breken van de vliezen (09:00 uur) heeft mijn bevalling 4,5 uur geduurd. Om 17:00 uur mochten we naar huis. Geen complicaties.
     
  12. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik zou me niet teveel blind staren op de standaard tijden. Bij de eerste duurde het tussen moment in zh aankomen (3 cm) tot volledige ontsluiting 16 uur, bij de tweede ging ik in 1,5 uur.van 5 naar 10. Overigens werden mijn beide bevallingen medisch maar indien dit niet het geval was geweest was ik bij de oudste richting de 24 uur ik het zh geweest en bij de jongste 6-7 uur. (werd uiteindelijk bij de oudste 2 nachten en bij de jongste 1)
     
  13. mamaEl

    mamaEl Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Hangt er helemaal vanaf hoe je bevalling gaat lopen dus eigenlijk valt er van tevoren weinig over te zeggen. Mijn eerste bevalling eindigde in een spoedks waardoor ik nog een paar dagen mocht blijven en bij de 2e bevalling verloor ik veel bloed waardoor ik ook een nachtje extra moest blijven. Maar als alles vlekkeloos verloopt en je voelt je goed mag je vaak een paar uurtjes na de bevalling wel naar huis. Alleen dat weet je dus niet van tevoren ;)
     
  14. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Wij waren om 2130 in het ziekenhuis en om 2330 is onze dochter geboren. Wij mochten na douchen etc. gelijk naar huis maar wilde zelf graag blijven. Uiteindelijk om 0930 uitgecheckt maar dit had dus ook 0130 kunnen zijn. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik al 9 cm ontsluiting had toen we in het ziekenhuis kwamen!
     
  15. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Bij m’n eerste kwamen we midden in de nacht aan in het ziekenhuis, zoon om 6 uur geboren maar moesten 24 uur blijven ivm vacuümverlossing (3 tracties en per tractie 8 uur controle).
    Bij de tweede kwamen we om 8 uur in het ziekenhuis aan, zoon om 12.15 uur geboren maar moesten 12 uur blijven ivm suikerprotocol omdat ie zo zwaar was. We mochten toen ook nog de hele nacht blijven, maar ik wilde naar huis dus toen de laatste controle goed was hebben we om de ontslag papieren gevraagd en zijn we om 1 uur ‘s nachts naar huis gegaan. Zonder dat suiker protocol hadden we denk ik al 2 uur na de bevalling thuis kunnen zijn. Even hechten, daarna douchen en klaar.
     
  16. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik kwam met volledige ontsluiting en persweeen aan in het ziekenhuis rond 4:30. Om 5:45 is ze geboren na 20 min. Persen.

    En uiteindelijk kwamen we 2 dagen later pas thuis omdat ik er zo slecht aan toe was.

    Niks over te zeggen dus ;)
     
  17. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    #17 Mythique, 30 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2018
    Ik was er bij de eerste om 12:00 uur, om 16:00 uur is hij geboren en om 22:00 gingen we naar huis. Hoewel de bevalling dus heel snel ging moest ik nog best lang blijven. Ik had de hele dag niet gedronken dus duurde superlang tot ik kon plassen en eerder mag je niet weg.

    Ik heb trouwens geen moment het gevoel gehad dat we weggekeken werden ofzo.
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn poliklinische bevalling werd medisch wegens niet vorderende ontsluiting. Was om 15 uur in het ZH, bevallen om 2.38 en rond 10.30 konden we naar huis.
     
  19. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Bij ons in het ziekenhuis ga je na de bevalling door naar de kraamsuites als je blijft slapen of om welke reden dan ook wat langer moet blijven. Die kamers zijn veel comfortabeler voor ons als patiënt en partner en zo komt de verloskamer vrij voor wie dat nodig heeft!
     
  20. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    1 poliklinische bevalling gehad. 4 uur in het ziekenhuis geweest.
    kwartier na aankomst in het ziekenhuis is ze geboren. Daarna rustig bijgekomen en gedoucht.

    Ik denk dat het het beste is om niet teveel verwachtingen te hebben. Je weet gewoon niet hoe het zal lopen.
     

Deel Deze Pagina