Hoe lang in ziekenhuis na keizersnede + ervaring borstvoeding?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Buko, 28 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Voor degenen die al eens een keizersnede hebben gehad; hoe lang moesten jullie in het zkh blijven?

    En wie weet hebben jullie ook nog tips wat echt fijn is om bij je te hebben voor de periode daarna qua kleding etc? Na de bevalling van onze dochter had ik het echt BLOEDHEET door alle hormonen, werkt dat bij een keizersnede ook zo?

    En ohja nog een vraag; kwam de borstvoeding een beetje op gang? Onze dochter heb ik 13mnd gevoed, hoop dat het nu weer zal lukken. Als ik nu 1x m’n borst melk komt er trouwens al makkelijk colostrum uit, dus dat geeft me wel vertrouwen?
     
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Twee nachten. Borstvoeding kwam goed op gang maar later nam de productie af.
     
    Buko vindt dit leuk.
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Twee nachten, beide keren. Borstvoeding kwam goed op gang. Ik had t de eerste nacht ook echt bloedheet. Ik had een ruimzittend topje en kort broekje aan. Was een pyjama die ik bij de action gekocht had.

    Een extra hoofdkussen heb ik voor t geven vd borstvoeding erg fijn gevonden. Vond t voedingskussen achteraf niet zo fijn.
     
    Buko vindt dit leuk.
  4. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Gemiddeld is inderdaad 2 nachten. Beetje afhankelijk van hoe laat de keizersnede is en hoe het met jullie gaat natuurlijk.
     
    Buko vindt dit leuk.
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    3 nachten, maar dat had zo redenen, geen hulp thuis

    borstvoeding kwam traag op gang, de boezemvriendjes capsules gaven uiteindelijk een boost.
     
    Buko vindt dit leuk.
  6. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier ook 48uur moeten blijven. Omdat dat betekende dat we op vrijdagavond laat naar huis moesten mocht ik tot zaterdagochtend blijven.
    Borstvoeding had wat moeite maar met flink bijkolven binnen een paar dagen alsnog goed op gang toen ik thuis was.
     
    Buko vindt dit leuk.
  7. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    De eerste x na 48 uur naar huis. Toen fulltime gekolfd achteraf snapte ze de hele borstvoeding gewoon niet.
    De 2e mocht ik de volgende ochtend al naar huis. Dat zag ik zelf niet zo zitten dus de volgende ochtend gegaan. Dit kind snapte de borstvoeding helemaal en bij hem voed ik nu nog. Kwam heel goed op gang zelfs overproductie aan het begin.
     
    Buko vindt dit leuk.
  8. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik ben 3 nachten gebleven. Ik had het wel warm erna maar dat heb ik altijd in een zh :p. Ik heb wel m'n voedingskussen meegenomen, die kun je een beetje onder je buik schuiven zodat je toch op je zij kunt slapen. Vond het anders te pijnlijk en ik ben geen rugslaper.
     
  9. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Wij moesten 4 nachten blijven. Dit kwam omdat ik sowieso 48uur moest blijven en mijn zoon pas laat in de avond is geboren dus ze liever een nacht extra laten blijven ipv laat met ontslag. En daarna nog nachtje extra omdat mijn zoon iets teveel was afgevallen en wat koorts had (was loos alarm).

    Ik had het bloedheet, maar ik heb het altijd wel warm en slaap altijd alleen in ondergoed met een raam open, dus het zh was voor mij sowieso drama.

    De borstvoeding kwam heel goed op gang. Heb van het zh moeten bijkolven maar achteraf gezien was dit niet nodig geweest.
     
    Buko vindt dit leuk.
  10. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik moest ook twee nachten in het ziekenhuis blijven na de bevalling. Maar de keizersnede heeft hier midden in de nacht plaatsgevonden en ze wilden me dus niet 's avonds laat naar huis sturen vandaar nog een nachtje extra.
    Borstvoeding ging prima. Ben wel heel erg gestimuleerd door het ziekenhuis om direct met kolven te starten zodat m'n productie op gang zou komen. Ik denk dat er weinig verschil verder zit in een keizersnede of gewone bevalling. Je hebt dezelfde hormonen in je lijf zitten.
     
    Buko vindt dit leuk.
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.126
    15.190
    113
    Donderdag bevallen en mocht in principe zondag naar huis. Door thuissituatie overlegt en dagje langer gebleven.

    Borstvoeding kwam goed op gang
     
  12. Dorien87

    Dorien87 Bekend lid

    31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Vier nachten is hier standaard. Eerder mag ook in overleg met de gyn. Maar ik vond dat wel OK zo. Borstvoedingskussen was super onhandig in dat bed, eens thuis wel heel fijn. Telkens een tweetal dag gekolfd om de boel echt op gang te krijgen. Vooral ook omdat ik borstvoeding gaf met Tepelhoedjes en de kleine extra hard moest werken. Eens thuis liep het telkens als een trein.
     
  13. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hier de eerste keer twee nachten gebleven (spoedks), tweede keer 1 nacht (geplande ks). Ik had het ook heel warm, vooral in mijn voeten. Borstvoeding kwam beide keren prima op gang.
     
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij de 1e 5 dagen in t zkh moeten blijven, 2 voor de keizersnee (van de trap gevallen) en 3 erna. (Herstel duurde erg lang), borstvoeding kwam niet goed opgang, dus mocht pas weg toen t goed liep :)
    Borstvoeding sneuvelde alsnog toen dochter 3 weken oud was..

    Bij de 2e was ik binnen 48 uur thuis, borstvoeding kwam thuis rete goed op gang, dag na de keizersnee liep ik rond, douchte zelfstandig, wilde eigelijk de dag na de keizersnee alweer naar huis:roflmao:

    Borstvoeding sneuvelde met 9 weken omdat ik niet gesteund werd door mijn vriend.. en door iedereen naar kunstvoeding geven geduwd werd.

    Beide keren vond ik t heerlijk om netbroekjes te dragen, en ruimzittende traingsbroeken :)
    En borstvoedings topjes en bh's :)
     
  15. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Maandag (spoed) keizersnede en vrijdag naar huis. Borstvoeding kwam na 3 dagen op gang door manueel te kolven.. borstvoeding was heel moeilijk omdat het aanleggen niet goed lukte.. dus tot 2 maand borst en fles gegeven en daarna enkel fles.
     
  16. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Oja netbroekjes zijn zeer handig dus zou dat echt kopen zoals hierboven wordt vermeld. En als je borstvoeding geeft, let op dat je kleding neemt dat makkelijk is om te openen van voor (borsten).
     
    Buko vindt dit leuk.
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Mijn ks vond plaatst van woensdag op donderdag. Om 00.30 uur is Lucas geboren. Ks stond gepland op 15 oktober maar het werd met spoed gedaan de 11de.
    Ik mag niet natuurlijk bevallen; vandaar.
    Ik had besloten geen borstvoeding te geven (was drama met dochter) maar wel fulltime te kolven. Dat lukte heel goed meteen vanaf het begin.
    Na 4 weken was ik er klaar mee. Het ging niet meer en mijn man drong aan op stoppen. Hij zag me klungelen. Ik was heel erg opgelucht ;)
     

Deel Deze Pagina