Hoe lang krampen na terugplaatsing blasto?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mandareintje, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandareintje

    14 mei 2019
    72
    62
    18
    Vrouw
    Hee dames. Even een vraagje naar jullie klachten na een terugplaatsing. Ik weet dat ieders verhaal anders is en dat je dit totaaaaal niet kan vergelijken, maar toch. Ik hoop positieve verhalen te vinden van mensen die ongeveer dezelfde klachten als mij hadden en toch zwanger waren.

    Mijn situatie: Afgelopen maandag heb ik terugplaatsing gehad (kunstmatige cyclus) van een mooie (hatchende) blastocyste cryo, en sinds die avond heb ik wat krampjes die op en af gaan. Elke dag kramp gehad, toen donderdag niet (ik gelijk bang), vrijdag weer heel veel, en van het weekend weer niet meer. Alleen heel soms heeeeel licht dat ik me afvraag of ik het me niet inbeeld. Verder heb ik totaal geen zere borsten. Wel af en toe een soort tinteling in mn baarmoeder, een soort vol gevoel, maar thats it. Kan ook ingebeeld zijn, geen idee.

    Donderdag mag ik testen, heb me tot nu toe in kunnen houden en serieus, ik wordt GEK. Ik merk gewoon dat ik mega angstig ben dat dit mislukt. Dit komt ook omdat ik een genetische fout heb waardoor ik veel miskramen krijg (translocatie) omdat de eicellen genetisch niet compleet zijn. Hiervoor hebben wij embryoselectie gedaan en gezonde embryo's zijn bij ons blijkbaar erg schaars. Onze eerste poging was alles aangedaan (van de 17 eicellen) en tweede poging 2 gezonde embryo's (van de 13 eicellen). Een zit nu in mijn buik (hatchende blasto) en de andere is een cryo nu.

    Help.. wie heeft er positieve verhalen voor me? Dat de krampjes die weggegaan zijn / minder geworden zijn goed nieuws kunnen zijn en dat geen zere borsten hebben (nu 12dpo omgerekend) echt niks zegt?
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi mandarijntje
    Wat spannend zeg. Ik ga super hard voor je duimen dat je zwanger mag zijn ik begrijp dat je gek wordt van het wachten wat kunnen de dagen dan lang duren hè!
    Ik ben zwanger geworden van een terugplaatsing (cryo blastocyste 5 dag) en wat ik me er nog van kon herinneren is dat ik ook heel veel krampen had. Het leek een beetje alsof ik ongesteld moest worden. Dat ging op en af. Zere borsten heb ik nooit gehad. De dag vóór de positieve test wist ik bijna zeker ik wordt ongesteld en zei ik nog tegen mijn man weet het bijna 99% zeker het is mislukt. Naja dag later kon ik me niet meer inhouden en heb positief getest. De weken erna voelde ik me niet zwanger. Dat begon pas echt met 7 weken.
    hoop dat het positief voor je uitpakt liefs
     
    Mandareintje vindt dit leuk.
  3. Mandareintje

    14 mei 2019
    72
    62
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Wat fijn dat jij zwanger bent geworden van een cryo blasto, hopelijk geldt voor mij hetzelfde straks. En geen zere borsten dus! Stelt weer gerust want dat lees je bij zoveel vrouwen dat ze dat hebben. Volgens mij heb ik nu alleen zere borsten omdat ik er ieder uur zelf in zit te knijpen om te checken of ze al pijn doen, haha!

    Pff het is gewoon zenuwslopend. Ik vond het vooral zo gek dat die krampjes vorige week zeer aanwezig waren en na vrijdag niet meer echt. Vandaag merk ik juist een zeurderig, drukkend gevoel in mn liezen. En soms een heeeel licht vlaagje misselijkheid? Maar dat is zo subtiel, wellicht beeld ik het me wel in. Heb met mn vriend afgesproken dat we woensdag samen gaan testen. We hebben allebei ook vrij genomen die dag. Nog 2 nachtjes!
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    In kunstmatige cyclus, gebruik je dan ook utrogestan? Dan valt er al helemaal niets te zeggen over klachten, want dat kan ook daardoor komen. Het is echt killing, maar enige wat je kunt doen is een test of afwachten tot donderdag. Hou rekening met evt ovitrelle als je snel gaat testen.

    ik kan me nooit inhouden. Mijn stelregel is dat er op 11 dpo iets te zien moet zijn (op de test), anders is het niet gelukt. Dat is bij mij 3 keer zo geweest, waarbij het 1 keer doorgaand was. Maar volgens mij is ieder lichaam daar ook weer anders in.
     
  5. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Oh ja dat gebruikte ik ook nog utrogestan! Testte toen 9 dagen na tp positief maar klopt inderdaad dat je allerlei symptomen kan ervaren die lijken op een zwangerschap.
     
  6. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Haha ja dat dacht / deed ik toen ook hoor. En ook iedere keer op toilet controleren of ik geen bloedverlies had... heel veel succes
     
  7. Lorri

    Lorri Lid

    8 mei 2016
    63
    27
    18
    Hier ook geen symptomen hoor voor 5 weken (ook niet van voldragen zwangerschap), en aangezien je meteen al wat krampjes had hoef je daar ook noet zoveel waarde aan te hechten. We duimen!
     
    Mandareintje vindt dit leuk.
  8. Mandareintje

    14 mei 2019
    72
    62
    18
    Vrouw
    Thanks allen! Gelukkig nog steeds geen bloed. Dus so far so good. Had gister middag/avond ook een ontzettend drukkend gevoel in mn onderbuik/liezen naast de lichte misselijkheid.

    Vanmorgen een klein ongelukje gehad (enkel verzwikt met wandelen) en werd daarna heel misselijk en paar keer moeten overgeven. En nu steeds weer lichte vlaagjes misselijkheid, dus ben eigenlijk toch best hoopvol! Morgen gaan we testen maar ik durf niet ben ik bang... pfff. echt niet gewoon.
     
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zoontje was hier een dag 5 blasto cryo.
    Hij is echter in natuurlijke cyclus mbv pregnyl en utrogestan na tp terug geplaatst.
    Hier ook veel menstruatie krampen gehad de eerste dagen. Zakte daarna wat, om na 4wk zwangerschap weer terug te komen.

    Verder nergens last van.... Rond de 6wk misselijk en dat stopte rond de 8wk plots.
     
    Mandareintje vindt dit leuk.
  10. Mandareintje

    14 mei 2019
    72
    62
    18
    Vrouw
    Bedankt!! Van dit soort verhalen word ik echt onwijs blij nu. Wat super dat het jullie gelukt is na zo'n lange rit zeg!
     
    Milkyway7 vindt dit leuk.
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja we hebben heel veel geluk gehad dat het toch nog gelukt is.
    Benieuwd naar je test donderdag, ik had 6 dagen na de tp een licht streepje op de test. Heel licht, maar werd elke dag donkerder.
     
  12. Mandareintje

    14 mei 2019
    72
    62
    18
    Vrouw
    Heerlijk gevoel zeg!! Wij willen morgen gaan testen, maar ik merk dat ik eigenlijk niet zo goed durf. Elke keer als ik denk aan testen slaan de zenuwen me om het hart en dan zit ik even in een achtbaan die 6x over de kop gaat. Dat gevoel...
     
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja het is gewoon te spannend. Maar je hebt 2 opties. Of je bent zwanger, of niet.
    Wel of niet testen maakt je niet meer of minder zwanger.

    Ik was altijd een vroege tester, ik had gewoon geen geduld. Ook niet altijd fijn hoor.
     
  14. Mandareintje

    14 mei 2019
    72
    62
    18
    Vrouw
    Nee kan ik me voorstellen.. een negatieve test is zo'n bummer. Naja we gaan het zien morgen. Volgens mij hoor ik sws vandaag of morgen ongesteld te worden, weet niet goed welke dag ik als ovulatie moet tellen. Vanaf woensdag 13 mei slik ik duphaston (=progesteron), dus dan zou mijn "eisprong" dinsdag 12e zijn geweest en dan zou ik nu 14DPO zijn. Maar, ik heb maandag 18 een TP gehad van een embryo van 5 dagen. Als ik die terugreken zou woensdag 13 de eisprong/punctie geweest zijn en ben ik vandaag 13 DPO. Weet niet wat ik moet aanhouden, dus tsja, vandaag of morgen ongi dus als ik niet zwanger ben. Ben dat meestal op 14dpo, maarja weet niet of dat in een kunstmatige cyclus ook zou opgaan. Bottomline: ik heb geen idee en moet die spannende test afwachten!
     
  15. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kunstmatige cyclus werd ik pas ongesteld na stoppen progynova en utro. Dus ongesteld word je niet zolang je dat gebruikt.

    Je moet idd tellen vanaf de 13de. Blasto was 5 dagen oud bij tp dus die dag is 5 dpo.

    Spannend hoor!
     
  16. Mandareintje

    14 mei 2019
    72
    62
    18
    Vrouw
    Tsja we gaan het zien. Op de misselijkheid na echt totaal geen symptomen meer gehad dus vind het weer heel moeilijk om positief te zijn nu.
     
  17. Mandareintje

    14 mei 2019
    72
    62
    18
    Vrouw
    LaLaS, Milkyway7 en Mauzy82 vinden dit leuk.
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Yes!!! Gefeliciteerd!!
     
    Mandareintje vindt dit leuk.
  19. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Gefeliciteerd hoor !
    Wat fijn !
     
    Mandareintje vindt dit leuk.
  20. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Woehoeeee wat heerlijk zeg ik moest vanochtend meteen aan je denken hihi. Van harte gefeliciteerd zeg!
     
    Mandareintje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina