Hoe lang kun je de pil doorslikken?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door zonnetjeinhuis, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjeinhuis

    24 jan 2020
    11
    2
    3
    Vrouw
    Ik dacht vroeger gelezen te hebben dat de bloeding die je hebt in je pauzeweek eigenlijk nep is, en dat die stopweek niet nodig is. Sterker nog, je zou de pil gewoon kunnen doorslikken en helemaal nooit meer een menstruatie hebben.

    Nou, ik zit nu aan de derde strip, en ik heb dus twee keer een pauzeweek overgeslagen. Daarnet heb ik ontdekt dat ik ben doorgelekt. Mijn menstruatie is dus gewoon dwars door de pil heen begonnen. Vreemd, dus toch maar even naar de huisarts gebeld, en die zei dat de meeste vrouwen de pil helemaal niet kunnen doorslikken en dat ze allemaal op een willekeurig moment hun menstruatie kunnen krijgen. De ene kan het nog geen twee maanden, de andere zes. Dat vind ik eigenlijk nog een enger idee dan gewoon elke maand keurig op tijd bloeden.

    Ik wist dit helemaal niet. Is dat bij jullie ook zo?
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.639
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik slik hem altijd door, nooit een stopweek. Soms wat bloeden er doorheen, maar dan blijf ik hem gewoon slikken. Bloeding is dan snel weer over. Kan verder geen kwaad zei de gyn.
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.860
    7.807
    113
    Amsterdam
    Ik slikte hem ook altijd door en idd die stopweek is alleen om de vrouw gerust te stellen dat je nog werkt om het zo te zeggen. Ik kon hem tot gem 8mnd aan 1 stuk doorslikken soms langer. En als ik bloedverlies kreeg deed ik een stopweek inlassen en dan weer maanden doorslikken. Sommige vrouwen kunnen dit zonder bloedverlies en sommige moeten dit om de 3mnd doen.
     
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.942
    113
    Ik slik al vanaf 2009 door.
    Medische redenen.
    Nooit problemen gehad.
    Geen doorbraak bloedingen, niks.
    Slik microgynon 30. Niet eens super zware pil volgens mij.
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik slik hem ook door, maar krijg meestal na 4 maanden wat doorbraak bloedingen. Als ik gewoon thuis ben negeer ik het en slik ik door, maar ga ik bv bijna op vakantie of nachtje weg ofiets, dan las ik een stopweek in. Daarna ben ik er dan weer een aantal maanden echt vanaf. Is dus echt per persoon verschillend.
     
  6. rums

    rums Niet meer actief

    Ik heb het ook meerdere jaren achter elkaar geslikt en nooit een bloeding gehad.
     
  7. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    apart, ik dacht dat je max 3 mnd mocht doorslikken en dan een pauze in moest lassen> Dus dat doe ik steeds braaf. Maar langer hoeft dus ook geen probleem te zijn, begrijp ik. Dat is mooi dat ik dat weet...
     
  8. Inneke2

    Inneke2 Lid

    14 feb 2017
    80
    84
    18
    Ik nam de pil een keertje drie maanden door om geen menstruatie te hebben tijdens een strandvakantie. Wat denk je: doorbraakbloeding. Ik heb het daar achteraf ook met de huisarts over gehad en die zei dat hij patienten heeft die nog geen twee maanden achter elkaar kunnen doorslikken, maar ook vrouwen die het een jaar kunnen. Het verschilt inderdaad erg van vrouw tot vrouw, maar daar ben je natuurlijk niks mee als het je plotseling overkomt. Misschien toch maar om de x aantal maanden dan eens een stopweek inlassen om ongelukjes te vermijden?
     
  9. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.733
    1.620
    113
    Vrouw
    Volgens mijn huisarts is het ook achterhaald dat vrouwen maar elke maand ongesteld moeten worden.
    Vroeger waren vrouwen of zwanger of te ziek en werden ze ook niet ongesteld.

    Het zal wel ergens in het midden liggen.
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Wat is daar eng aan?

    Ik slik hem altijd een maand of vier door en dan houd ik een stopweek of eerder, net wat uitkomt.
     
  11. tinnecat

    tinnecat Lid

    7 mrt 2017
    63
    32
    18
    Ik heb hier een onderzoek over gelezen en alhoewel je de pil inderdaad gewoon oneindig kunt doorslikken, neemt de kans op bloedingen altijd maar toe. Ik geloof dat de helft na drie maanden al doorbraakbloedingen kreeg. Niet erg, je kunt gewoon door blijven slikken, maar fijn is dat inderdaad niet. Mijn zus werd op die manier ongesteld op haar huwelijksdag, ook dwars door de pil. Ik doe sindsdien om de drie maanden een stopweekje om ongelukjes te vermijden.
     
  12. tinnecat

    tinnecat Lid

    7 mrt 2017
    63
    32
    18
    Het idee dat je op eender welk moment een doorbraakbloeding kunt krijgen denk ik.
     
  13. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik zou gewoon uitproberen wat voor jou werkt. Ik doe het maximaal drie maanden, anders krijg ik gerommel met bloedingen.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Dat dat lastig/onhandig is, kan ik me voorstellen, maar eng...?
     
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik hield altijd een stopweek aah het einde van de strip, de keren dat ik doorslikte had ik altijd een doorbraakbloeding dus dat vond ik nooit zo handig :rolleyes: ik heb liever zekerheid.
     
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ja hoor, ik kan de pil helemaal niet doorslikken, de 4e week krijg ik gewoon een (doorbraak)bloeding, of ik nou een stopweek inlas of de pil doorslik. Uiteindelijk zelfs al aan het eind van de derde week last van spotting. En toen was ik er wel een beetje klaar mee. :cool:
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn lichaam was zó strak ingesteld indertijd, dat ik -of ik nu doorslikte of niet - op de gebruikelijke dag mijn bloeding kreeg. Toen ik in een andere periode - dat ik geen pil meer slikte- mijn menstruatie uit wilde stellen en de huisarts de pil wilde voorschrijven - wilde ik die ook niet ;) . Maar het kan verder geen kwaad ofzo, een doorbraakbloeding. Mijn huisarts heeft zelfs weleens geadviseerd dat ik bij doorbraakbloedingen, de pil een paar dagen dúbbel kon slikken, omdat ik toch een hele lichte pil had. Mogelijk lagen die doorbraakbloedingen daar ook wel aan.
    Tegenwoordig een spiraal en al jaren niet meer ongesteld. Maar ook dat gaat niet voor iedereen zo.
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.957
    113
    Zo staat dat hier ook in de bijsluiter. Ik slik microgynon 30. Zou dat niet per land verschillen? De bijsluiter hier is in het Frans.
    De Diane 35 pil is allang verboden hier, terwijl het in Nederland nog "gewoon" verkrijgbaar schijnt te zijn.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Dat heb ik ook met alle pillen, behalve 1, die kon ik zo goed als onbeperkt doorslikken, maar die helaas niet meer leverbaar.

    Ik slikte de pil juist door op advies van gynaecoloog, maar dat lukt dus niet meer.
     
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.314
    113
    Ik slikte ‘m op advies van mijn arts door ivm hevige klachten tijdens mijn menstruaties. Een stopweek laste ik in wanneer ik een doorbraakbloeding kreeg, die hield nl aan tot ik een stopweek inlaste....
    Dat was doorgaans na 4-5 strips.
     

Deel Deze Pagina