Hoe lang last van bijwerkingen van de anticonceptiepil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Iris86, 4 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Hi dames,
    Na lang wikken en wegen toch weer aan de pil gegaan. Maandag gestart. Maar man wat heb ik last van bijwerkingen. Ben zo misselijk! Lijkt wel of ik zwanger ben en ook bij vlagen duizelig zoals ik dat daar ook van ken. Vanmorgen de huisarts al gebeld en dit zijn veel voorkomende bijwerkingen. Ze verwacht dat het met een paar dagen beter word. O Ik hoop het. Want dit is niet grappig met drie kids om me heen. Ik doe zo kalm als kan. Gelukkig heb ik nog een ruime week vrij (zorg) en zijn de kids vanaf maandag weer naar school.

    iemand tips voor de misselijkheid (eten lijkt te helpen als het te erg is), opgeblazen gevoel en de duizeligheid ??
     
  2. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Na een paar maanden legde ik pas de link dat ik me zo vies en weeïg voelde door de pil. Alleen stoppen met de pil werkte bij mij :(
    Ik gebruik hem nu dus alleen als we bijvoorbeeld op vakantie gaan.

    Toen ik op mijn 16e voor jaren aan de pil ging heb ik er trouwens nooit last van gehad, dus waarom nu dan wel......
     
  3. Luna33

    Luna33 Niet meer actief

    Na een maand. De tweede maand nog iets vaker hoofdpijn en vanaf toen nergens meer last van gehad. Behalve die ene puist dan die de menstruatie op komt zetten. Dat weegt niet op tegen de voordelen van de pil in mijn geval.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Dank voor jullie reacties. misselijkheid lijkt iets minder te worden. Ik hoop heel erg dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.
    voor zwangerschappen nooit geen bijwerkingen gehad. Maar nu poeh...
    zo dubbel, ergens is het super dat het bestaat, anderzijds is het voor m’n gevoel ‘rommel’. mij zal nog even volhouden maar.
     

Deel Deze Pagina